Můj nejlepší přítel

Můj nejlepší přítel

Můj nejlepší přítel

Téma můj nejlepší přítel je velice ožehavé. Většina lidí žádného opravdového přítele nemá. Možná, že se teď naježíte a řeknete, já ano. Víte, nejdřív se ale pořádně zamyslete, jestli Karel, či Božena jsou vašimi nejlepšími přáteli. Pokud si odpovíte ano, patříte k malému procentu populace a máte být právem na co hrdi. Já osobně vám strašně závidím. (poslední větu číst roztřeseným hlasem šílence).

Maličko se musím uklidnit, abych mohl psát dál. Víte, můj životní příběh je jednoduchý. Můj nejlepší přítel Karel byl mým společníkem ve firmě. S nejlepší přítelkyní mé paní – Boženou – jsem spal. Prostě idea. Potom se přestalo dařit. Můj přítel Karel mě podvedl a firmu vlastní už jen on. Má paní po rozvodu dostala zbytek mého majetku. A Božena, ta spí s Karlem. Já se zhroutil, pokusil se o sebevraždu a teď jsem tady. Tady, znamená psychiatrické sanatorium. Sedím na lavičce a pozoruji cvrkot. To jsme však odbočili. Téma povídky zní můj nejlepší přítel. Lidé, kteří žádného nemají, o něm nemohou psát. A lidé, kteří ho mají, o něm nenapíší už proto, že to budou číst lidé závistiví a svým způsobem hnusní. Proto unikáme k tématu jako pes – nejlepší přítel člověka, píšou o něm lidé, kteří možná dokonce psy nenávidí – je to však vděčné téma. Můžeme ho rozšířit třeba na kočky, papoušky, morčata, a jak pozoruji okolí i na ...........
„Blázen, blázen, blázen.“ Za mými zády poskakuje chlapík, kterého jsem si nevšiml. „Blázen, blázen, blázen,“ píše takové kraviny, ale já přítele mám, mám, nejlepšího, nejlepšího ...
Žene se asi 20 kroků stranou – stojí tam sádrový trpaslík. Hladí ho po čepičce a křičí – podívej kamaráde – blázen, blázen, blázen. Opakoval to asi 5 x . Pak jsem vybuchl. Vrhl se na něj a několikrát – než mě zřízenci zneškodnili – ho udeřil. Stálo mě to tři měsíce léčení navíc. Tři měsíce uplynuly – já opět sedím na lavičce a pozoruji. Už ne cvrkot, ale chlapíka se sádrovým trpaslíkem. Pořád kolem něho poskakuje, něco mu šušká. Podívá se na mě a „blázen, blázen, blázen“ – poskakuje a šušká, poskakuje a šušká, poskakuje, poskakuje.
Den za dnem to samé. Poskakuje a šušká. Poskakuje a šušká. Blázen, blázen, zabiju ho – toho muže zabiju. Vstal jsem a namířil k němu. Pouhých pět kroků mě dělilo od mého cíle. Když vtom přišlo to jako blesk. Nápad – myšlenka, co myšlenka, geniální myšlenka. Plán mé pomsty. Dny, týdny minuly a já stojím na zahradě sanatoria a můžu jít domů. Konečně nastal čas mého ďábelského plánu. Rozhlédnu se. Nikdo tu není. U cesty seberu pořádný kámen a s výrazem profesionálního vraha jím mrsknu po trpaslíkovi. S úsměvem vítěze opouštím brány sanatoria. ...
Autor kouzelníček, 07.07.2006
Přečteno 494x
Tipy 6
Poslední tipující: Caelos, zelená víla, zvířenka
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nastav ucho..."blázen,blázen,blázen...." :-)

29.01.2009 00:17:00 | zvířenka

Tak tady se nabízí delší psaní...
nejlepší... kdo je nej? Chjo...
já mám blízké přátele... niterně blízké...
když se vzdálí, je to jejich volba...
když jsou blízko, děkuji za ně, děkuji jim...
* * *
Tohle tvé povídání oslovilo... co bych asi dělala... protože jsem ještě větší blázen než blázen, asi bych se stala nejlepším přítelem nejlepšího přítele sádrového trpaslíka... třeba bych byla pohlazená... :o)))

22.11.2006 18:55:00 | Cecilka

říká se, že mezo mužem a ženou nemůže být nikdy přátelství, myslela jsem si své, než jsem se zamilovala do člověka, který mi pomohl kdykoli a kdekoli bylo potřeba, zachránil mě od sebevraždy pár pořádnými pohlavky, změnil můj život a dal mu krásný rozměr, rozměr lásky...můj nejlepší přítel

25.07.2006 18:47:00 | Jats

...bohužel předevčírem mi umřela v náruči.

24.07.2006 18:21:00 | G30R63

Přesně tak. Souhlasím. Kamarád a přítel zdaleka nejsou synonyma! Hodně kamarádů a přítel nebo hodně kamarádů a žádný přítel... takhle je to nejčastěji. Já mám spoustu kamarádů, pár dobrých kamarádů, ale můj nejlepší přítel? Musím podotknout, že moje nejlepší přítel byl rodu ženského. Nemluvila, chodila po čtyřech a přesto právě jí jsem se vždycky zpovídal. A vždy, když jsem potřeboval radu, jako by mi svým mlčením a absolutně chápavým výrazem vždy říkala: "Rozhodni se sám, já vím, že se rozhodneš správně."
A vždycky to tak bylo! Nebudu se dál rozepisovat. Ten, kdo takový vztah se psem měl, tak to zná. A ten kdo ne, stejně nepochopí!

24.07.2006 18:20:00 | G30R63

posbírám štěstí ze slunečních paprsků a nasypu ti je do kapsiček... a jestli nemáš kapsičky, pošlu ti je do dlaní...
zatoulaná z hvězd - to je proto, že je tam někdy o něco líp, než na zemi... ale asi jsem měla napsat zatoulaná na hvězdy..někdy mám dojem, že sem moc nepatřím...
s tím nejlepším přítelem máš pravdu, čas a zkoušky ho prověří... kdo najde takového přítele, má nejcennější z pokladů...
a děkuji za komentáře

11.07.2006 09:02:00 | Jasmína zatoulaná z hvězd

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí