Trojka

Trojka

Anotace: ...3? o čem to může být? napovím jen, že je to příběh o vzpomínkách a o přátelství... kvalitu musíte určit vy sami... děkuju za komenty :o)

„Jo, tahle je ze Slovenska. Koukni, jaké mám ještě vlasy.“ Rozesmála jsem se na celé kolo a Martin se jen zaculil, prstem přejel po mém nose a zachumlal se do peřin. „Jsi unavený?“ „Ne, povídej příběhy, miluji tvůj lesk v očích, tvůj příjemný hlas, tvůj klid, když mi něco vyprávíš…“ slastně přivřel očka a já neodolala políbit ho na jeho rty. Zalovila jsem v krabici a vytáhla jednu fotografii. Fotka ze školy. Byla jsem na ní se svými dvěmi kamarádkami. Kdysi jsme byly nerozlučná trojka a teď…

„Tuhle červenovlasou holčinu jsem poznala díky Tině…“ prsty jsem přejela po usměvavém obličeji brunety Tiny. O ní se mi povídat nechtělo. Byla to ona, kdo zničil naši trojku, ale já ji k tomu pomohla. A nakonec jsem zůstala sama. Sama, ale se svým miláčkem.

„Jmenovala se Simona. Byla to zcela obyčejná holka a já jsem ji nikdy nějak moc nemusela. Chtěla být nejlepší a svoje dětství strávila nad knihami. Potom poznala moji do té doby nejlepší kamarádku. Staly se spolužačkami. Markéta byla odjakživa štíhlá a protože si nikdy na nic nehrála a byla vždy velmi vtipná a pohotová, oblíbila si ji celá třída. Simoně to vrtalo hlavou. Najednou nechtěla být ta šprtka, za kterou chodili všichni jen pro úkoly. Pomalu se vytrácela ze světa a nikdo si pomalu ani nevšímal, že ještě chodí do školy.

A pak jednou omdlela přímo uprostřed hodiny. Učitelka k ní přispěchala a když ji vzala do náruče, cítila, že je jen kost a kůže. Okamžitě volali sanitku. A diagnóza byla jasná. Anorexie! Chtěla být tak dokonalá, až se dohnala pomalu do hrobu. Jednou jsem přišla za Tinou a ona v ruce držela dopis od Simči a brečela, bez vysvětlování mi ho dala přečíst a potom ukázala její fotky. Váží prý strašných 36 kilo a domů ji pustí až za tři měsíce, když bude pravidelně jíst. Cituji: „Je mi hrozně, den se točí jen kolem jídla, prosím, přijeď…“ na konci rozmazaná kaňka, nejspíš jí tekly slzy. Už trochu roztřepaně jsem vzala do rukou její fotku. V plavkách. Ty kosti, žebra… Spočítal bys všechny kosti na těle. Chtělo se mi z toho pomalu zvracet. Jak se někdo může dohnat až k tomuhle? Vůbec jsem to nedokázala pochopit.

Když se Simona vrátila z psychiatrické léčebny, svět kolem se změnil. Najednou byla opravdu někdo. Vážila 45 kilo a cítila se, jako nejkrásnější člověk na světě. Možná i byla. Kluci se za ní jen otáčeli. Proč taky ne. Holka jako proutek, nejmodernější oblečení, bílé rovné zuby, velké zelené oči, vlasy polodlouhé a módně střižené. V té době jsme se spolu začaly bavit. Ona, Tina a já. Byla to naše trojka. Najednou jsem jí začala strašně závidět. Její krásu, její obletování kluků. Měla jsem do ní hodně daleko a do dneška mám. Proti ní jsem byla jen tlusté a ošklivé káčátko. Byla vždy nad věcí a odolávala každému náporu kluků. Ale jednomu neodolala. Byl to nejkrásnější kluk na škole, měl pověst sukničkáře. Kdo ví, proč si vybrala zrovna jeho. Začala se měnit a on údajně taky.

Šla jsem s Tinou po chodbě a on si tam vesele vysedával s kamarádem. „Hele, už jen týden, pak s ní budu měsíc a sázku mám vyhranou, doufám, že pak toho čouda dostanu!“ machroval a nám oběma, Tině a mně, bylo okamžitě jasné, kolik odbilo. Když jsme o tom pověděly Simoně, ani se nad tím nepozastavila. Život jde dál… řekla jen.

Ale nešel. Když jsem s ní byla sama, tak se mi vybrečela na rameni. Strašně ji to ranilo a ke všemu se pohádala s Tinou. Bylo to odpoledne plné důvěry. Pověděla jsem jí tolik věcí a dokonce i plno věcí o Tině. Když jsem pak přišla do školy, Tina mi nevěnovala jediný pohled. Simona jí to všechno pověděla a Tin to už nechtěla dál pochopit. Rozpadla se naše trojka, rozpadly se hezké vzpomínky a já už jen z okna můžu pozorovat, jak ty dvě brouzdají venkem…“

„To je smutné…“ objal mě Martin. „Není, samota mě dovedla až k tobě a proto je to jako pohádka – má to šťastný konec!“
Autor Agnesita, 31.08.2006
Přečteno 380x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

No mně se to moc líbí. Ale nechtěla bych takhle ztratit kamarádky. Nj vždycky se říká, že když jsou tři kámošky, tak dvě jsou spolu víc než s tou třetí. Jsem ráda, že my jsme nejlepší kámošky čtyři.:D

02.11.2006 17:54:00 | *Kaki*

a navíc, možná to je subjektivní úhel pohledu, jsou plnoštíhlí lidé vtipnější:-)

18.09.2006 11:02:00 | Muta cum liquida

Četlo se mi to lehce, bohužel to asi nebylo opravdové přátelství, jinak by jste se jen pohádali a vyříkali to a bylo by zas vše ok.Teda ale nechápu jak někdo jestliže neměří metr padesát pět může být krásný s 45 kilo. Bez prsou?Bez šťávy.Hezčí jsou štíhlé holky, které cvičí a jedí zdravě.Je to blbá móda ta vychrtlost, pak se zvrtne do anorexie, nebo bulimie či strašný tloušťky.

01.09.2006 09:08:00 | Jahudkka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí