Dopis Tobě - Na rozcestí

Dopis Tobě - Na rozcestí

Anotace: ... přečtěte a pochopíte... za komenty a hodnocení děkuju!

Uprostřed tisíce cest. Tam jsem stála. Ztratila se mezi námi ta rovná cesta, na jejichž koncích jsme stáli my dva a vesele se na sebe usmívali. Šla jsem pomalým krokem za tebou a měla pevnou půdu pod nohama.

Večer jsi přišel z práce, schoulila jsem se do tvé náruče, když jsi seděl na červeném křesle v kuchyni a popíjel kávu. Vytrhávala jsem chloupky z tvého huňatého hnědého svetru a spala, tak v bezpečí, tak v klidu…

Najednou jsi se ke mně otočil zády a odcházel jsi. Moc rychle. Rozběhla jsem se až příliš pozdě, už jsem tě ztratila z dohledu, doběhla jsem na rozcestí. Klikatila se tu spousta cest, po které se vydat?

Křičel jsi. Chápu to, v poslední době jsem vysedávala u internetu víc než nad ostatními povinnostmi, ale měl jsi v tu chvíli, kdy jsi na mě řval, vědět, že ve škole dávám pozor a nepotřebuji se tolik učit doma. Měl jsi vědět, že nemám kamarádky, za kterýma bych chodila pokecat… Ale copak jsi se někdy zeptal: „Tak co, jak jde život?“ Ne, to by bylo nad tvé síly. Nenáviděla jsem, když někdo zvýšil hlas a ten den byl u tebe zhlášen na maximum. Bylo to neoprávněně, což ses dozvěděl, až sis na mně vylil zlost. Omluva? To není tvůj styl! Brečela jsem, zabořená tváří do psího kožichu. Nepřijde ti to zpětně jako trapná záležitost, abych se s pocity musela svěřovat jinému živočišnému druhu? Ne, tebe nikdy nezajímalo, jak se cítím, do dneška čekám na to promiň, ale vím, že se nedočkám.

Vstoupila jsem na jednu z cest a doufala, že to je ta pravá. Nikam to nevedlo, pokaždé jsem došla zpátky na to samé místo. Na rozcestí.

Pamatuješ, jak na mém stole ležely nůžky? A pamatuješ na škrábance na mých rukou? Ehm, vlastně, já byla vzduch. Zajímalo by mě, jestli jsi vnímal mou přítomnost, protože se na dlouho vytratilo tvé ranní: „Ahoj!“ Přála jsem ti zažít jeden jediný den, který jsem prožívala já. Slzy, deprese, nepochopení…

Když už jsem po sté stála na tom zatraceném rozcestí, přála jsem si vzlétnout. Přála jsem si, abych byla ostřížem. Chtěla jsem létat. Koukat ze shora na zem a najít tě mezi tou spletí cest, pak k tobě slétnout a už nikdy tě neopustit.

Vzpomínám, jak jsme spolu šli supermarketem a najednou zazvonil telefon. Máma. „Dědeček umírá, přijeďte se rozloučit…“ vzlykala do telefonu. A já s ní. Nikdy před lidmi nebrečím, ale tenkrát mi to bylo jedno. Na nemocničním lůžku dokonával svůj život člověk, kterého jsem na celém světě milovala nejvíc. A ty jsi mi s kamenným výrazem řekl: „Takový je život…“ Nenáviděla jsem tě.

Když dědeček zemřel a mně pořád nenarostla křídla, abych mohla doletět k tobě, uzavřela jsem se do sebe. Do svého nitra. A tím vznikla propast. Nejen mezi tebou a mnou, ale mezi lidmi a mnou. Mezi mnou a celým světem.

V té době vznikl malý obrázek. Černobílá osoba, znázorňující depresi, byla uzavřená do hranatého rámečku, po kterém šlehaly blesky. Já a svět. Já a deprese. Já?! Nesnáším slovo já. Vždycky jsem žila pro někoho a najednou nebylo pro koho žít. Jen pro… sebe?!

Náhle jsem ta křídla chtěla hned ze tří důvodů – doletět k tobě, doletět k dědečkovi, aspoň na chvíli a hlavně vyletět z deprese. Proč ne a ne ta křídla narůst?

Potom jsem potkala Honzíka. Člověk by neřekl, co všechno zmůže láska. Bála jsem se, že zklamu jeho i tebe, když vás seznámím, nemohla jsem se v tobě poslední měsíce vyznat. Potom vás osud seznámil sám, ty jsi se k němu choval tak, jako ke mně dříve, když bylo vše ve starých kolejích a on se choval přirozeně. Uvědomila jsem si, kolik toho máte společného a jak moc si rozumíte. A ty jsi pochopil, že už jsem skoro dospělá…

Objevila jsem takovou trnitou cestičku a nejistě po ní kráčela. Je to ta pravá?

Rozrazil jsi dveře. „Dobré ranko!“ vyřkl jsi do šera a mně vyhrkly slzy štěstí. Zmizel jsi sice hned do práce, ale vrátil jsi se zpátky ke mně do srdíčka a to bylo hlavní.

Narostla mi křídla. Chtěla jsem létat, létala jsem a létám, to jen díky lidem, kterým na mně záleží a mně záleží na nich. Mám je ráda, ale hlavně mám ráda tebe, tati!
Autor Agnesita, 23.09.2006
Přečteno 502x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pěkné,upřímné.Tuším jak se cítíš...to samé zažívám s mámou

25.05.2007 17:27:00 | Arey

Pěkné, psané s citem a dobrým pozorovatelstvím. Líbí se mi to.

01.11.2006 15:53:00 | Gaha

Velmi se mě Tvoje slova dotýkají. Je to pěkně napsané, procítěné a opravdové. Tohle člověk musí zažít, abys to dokázal popsat. A pak až všechno pomine, zůstane v našem srdci vše, co se ho dotýkalo, a to je jeden z okamžiků, který jsi možná dopřále několika lidem, keteří to četli a procítili. Možná Ti to ani nikdy neřeknou... ale už to, že umíme správně sdělit to co cítíme, je veliký dar!

21.10.2006 12:33:00 | Mikeiro

Moc krásný, psaný od srdíčka, od té nejhloubější a možná i nejtajnější skulinky!! Nevim, jak je "na citech" tvůj táta, ale být já na jeho místě a číst to, strašně mě to dojme a zahřeje tam, odkud ty jsi to psala ty.
Mě je líto, že něco takového nemůžu napsat pro své rodiče, o nich, možná, že jen vše špatně chápu. Možná, že je všechno jinak...
Vztah, který sis s tátou vytvořila si udržuj, nekdy jde stratit snadněji, než se na první pohled zdá a pak to bolí...

02.10.2006 19:33:00 | Linushka

Moc krásný, psaný od srdíčka, od té nejhloubější a možná i nejtajnější skulinky!! Nevim, jak je "na citech" tvůj táta, ale být já na jeho místě já a číst to, strašně mě to dojme a zahřeje tam, odkud ty jsi to psala ty.
Mě je líto, že něco takového nemůžu napsat já pro své rodiče, o nich, možná, že jen vše špatně chápu. Možná, že je všechno jinak...
Vztah, který sis s tátou vytvořila si udržuj, nekdy jde stratit snadněji, než se na první pohled zdá a pak to bolí...

02.10.2006 19:32:00 | Linushka

moc pěkná

děkuji za Tvůj komentář

Pokud chceš, můžeš dál číst má dílka, jsou na adrese: http://ni.va.sblog.cz/

...zvu Tě na pravidelnou návštevu
a to neznamená, že už tu nebudu...
pojď, posedíme u slovíček
budu v nich ukrytá,
jestli na čtení Ti zbude aspoň minuta

26.09.2006 12:28:00 | ni.va

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí