Planeta Jupiter

Planeta Jupiter

Anotace: Na co myslíme, když jsme mimo?

Planeta Jupiter

 

   „Mohl bys uvařit čaj?“

Jasná otázka, která teoreticky nezní, jako příkaz. Není tam vykřičník.

„Jasně,“ uvařím litr čaje s citrónkem a bude co popíjet celý den.

Jenže to bych musel zapnout konvici.

Po chvíli čekání manželka pronese: „Vy chlapi jste úplně nemožní, na co pořád myslíte?“

Jsem už ve věku, kdy myslím na planetu Jupiter.

„To je v pohodě, určitě bych si všimnul, že se voda nevaří a za chvíli bych to zapnul.“

Žena zaútočila: „Včera večer, když jsem se vrátila z práce, tak jsem našla v mikrovlnce tvůj oběd.“ Významně se na mě podívala s nevyřčenou otázkou v očích.

„Hajzlík jeden, jak se tam mohl dostat?“ Snažil jsem se zlehčit situaci.

Uznávám, občas se to stane. Příjdu z práce strčím tam talíř a něco mě napadne. Většinou už v autě se mi tvoří v hlavě nová povídka a ta má prostě přednost před obědem.

„Tak mi tedy vysvětli na co myslíš!“ To zazněl rozkaz jasně položený.

„Myslím na Jupiter a jeho přitažlivost,“ řeknu popravdě a zároveň přemítám, jak je možné, že kafe, které si po jídle běžně uvařím, tak to jsem si dal, ale oběd ne.

Zajímavé.

Vidím, jak v manželčiných očích jiskry zapalují plamínky.

„Pane jo, tak přitažlivost Jupitera nás asi zachrání před prázdnou ledničkou, nebo špinavým prádlem. Kdybych takhle myslela já, tak tady máme pěknej bordel.“

Uznávám, že kdyby takhle přemýšlela ona, tak by to tady vypadalo dost špatně. Ovšem jelikož vím, že Jupiter ji nechává lhostejnou, tak na něj myslím aspoň já.

Hypotéku jsem zaplatil, v práci mě dnes také viděli, elektřinu nám ještě nevypnuli. Dům jsem postavil před čtyřmi roky, tak snad mám nárok chvíli se zabývat kosmickými tělesy.

Přešel jsem do protiútoku: „Jenže ty nevíš, že Jupiter díky své obrovské gravitaci, je pro naši sluneční soustavu něco, jako vesmírný vysavač. On přitahuje všechny ty komety, které by do nás mohly narazit. Kdyby nebylo té obrovské planety, už by nebyla žádná lednička a špinavé prádlo.“

Viděl jsem, že argumenty byly velice slabé a s manželkou ani trochu nepohnuly.

„Takže pán myslí na gravitace a komety a já mám zajišťovat jídlo a starat se o děti? Mám dojem, že tohle nás asi neuživí!“

„Uznávám, sice neuživí, ale zase víme na čem jsme.“

Je přece důležité vědět na čem jsme.

Po půl hodině rozhovoru jsem nalil čaj do šálku a podal ženě. Sedli jsme ke stolu a napili se.

„Brr,“ vyhrkla žena, „tys tam nechal ty pytlíky celou tu dobu. Je to hrozně hořké!“

Tak teď nevím, jestli i za tohle může Jupiter.

Autor Dali, 13.11.2013
Přečteno 396x
Tipy 9
Poslední tipující: Robin Marnolli, Luky-33, enigman, Amonasr, Hesiona-Essylt
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Děkuji všem za přečtení.

13.11.2013 15:46:38 | Dali

Jo.

13.11.2013 13:05:08 | Robin Marnolli

myslím na to že všechno souvisí se vším...každopádně si uvědomuju že díky Jupiterovi si můžu čaj osladit...

13.11.2013 11:10:30 | enigman

KrySTalicky a vtipně vyjádřený rozdíl mezi mužským a ženským principem, to mi bezvadně zvedlo náladu. Nekonečný souboj, který nikdo nerozsoudí - až jednou ten věčný konflikt skončí, bude to znamenat zánik lidstva :-D Skvěle napsané :-)

13.11.2013 10:36:16 | Amonasr

Tohle znám, proto plně chápu. Jen nechápu, proč ženy nejsou schopné se ani po letech smířit s naprostou neměnností téhle typicky mužské vlastnosti. Prostě pokud něco zaujme mou pozornost, tak se tomu věnuju naplno a zcela cele, logicky tedy není možné, abych v tu chvíli vnímal ještě cokoliv jiného. Do čehokoliv jiného se počítá třeba i jen pouhý poslech jejích slov. Já běžně vůbec neodpovídám, nebo se případně ptám na něco, co mi ten den už řekla, jenže já to prostě nevím. Řekl bych, že tenhle nešvar určitě vítězí v žebříčku vlastností, které jí na mě nejvíc štvou. Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se proti tomu dá dělat…

13.11.2013 07:49:15 | Luky-33

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí