Některá jezera jsou Velmí zrádná

Některá jezera jsou Velmí zrádná

Polsko je mím druhým domovem, a jelikož jsou tam i některé krásné lokality, jako třeba Kašubská, či Mazurská jezera, tak jsme tam s mím synem vyrazili již dvakrát.

Po druhé to byla výprava na Kašubská jezera.
Velmi dobře si pamatuji už jako malý kluk na to, jak jsme s mím tátou párkrát vypluli na kajaku, k tamnímu malému ostrůvku, kde chovali nutrie.
Párkrát jsem tam za ty roky, co jsme tam kdysi jezdívali na prázdniny, také vyděl dost utonulých lidiček, a to jak již bezvládně leží na břehu, přikrytí většinou bílým prostěradlem.
Tento pohled se mi jako klukovi naskytl dvakrát, a to přímo z kajaku na rozlehlých jezerech.

Mazurská jezera jsou sice krásná, ale Velmi zrádná, obzvzláště pak, pokud je neznáte.
Jsou to tak zvaná poledovcová jezera, která vznikla doslova vyrytím tajících ledovců a jejch opětovném ztažení zpět, a právě na těchto místech pak zbyla hluboká jazera, a to v drtivé většině se zrádnými břehy, které jsou velmi kolmé a hnedka dost hluboké.

To je však jen jedna zrádná věc.Pokud však ještě nevíte co se skývá pod hladinou, a skočíte šipku, tak je to většinou váš konec.
V těchto krásných jezerech je jednak dost studená voda, ale co je ještě daleko horší, je to, že zde rostou dlouhé, a to až několik metrů silné a hustě rozvětvené vodní rostliny, něco jako hustá spleť pevných lián v džungli.

Můžete být i třebas výborným plavcem, ale pokud nevíte o co gou(už z tý angličtiny taky blbnu:-)), tak vám to je k ničemu, jelikož při skoku si nemusíte zlomit ani vaz, a i tak většinou už nevyplavete živý.
Jednoduše se do těchto dlouhých, hustých a silných rostlin zamotáte a je konec.
Zjednodušeně řečeno, je to vlastně taková hustá, a velmi silná "obří podvodní pavoučí past".

S touto pastí jsem se zanedlouho po našem příjezdu se synem na tyto krásná, ale i nebezpečná jezera, seznámil ostatně i já osobně.
A o tom bude, alespoň doufám:-), další povídka, jak jsem tam tenkrát málem nechal to nejcenější co člověk má, a to je Život.



Předem se omlovám za případné chybky, nefunguje mi opravátor chyb:-)
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 31.01.2016
Přečteno 367x
Tipy 3
Poslední tipující: Papagena, Amonasr, Frr
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

hmm, zrádná to jezera. těším se na další díl povídání:)

03.02.2016 16:20:44 | Papagena

Děkuji, dnes to již nejde, ale budu se snažit zítra:-)

03.02.2016 16:57:15 | Jeněcovevzduchukrásného

Honzo,to je ovšem "skvělá upoutávka"-jen ji zkus nabídnout cestovním kancelářím...:-)) :-D

31.01.2016 15:09:52 | Frr

Když dobře zaplatí, proč ne:-)

01.02.2016 18:05:12 | Jeněcovevzduchukrásného

Hlavně těm, co nabízejí adrenalin... ;-))

31.01.2016 16:45:49 | Amonasr

No, vyhledávat adrenalin, a pak někdy i bojovat o holý život:-(.Adrenalin nevyhledáván, jelikož on někdy příjde i sám o sobě, a někdy je ho, až, až:-)

01.02.2016 18:09:07 | Jeněcovevzduchukrásného

:-D

01.02.2016 21:36:19 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí