Největší Cynismus, který jsem kdy zažil

Největší Cynismus, který jsem kdy zažil

Anotace: Toto jsem zažil po revoluci v Polsku, kde jsem viděl otřesné zcény, a to skoro v každé druhé ulici:-(

Asi rok po sametové revoluci jsem se vydal před vánocema do Polska, kde jsem měl v úmyslu nakoupit staré výrobní prostředky z potravinářského oboru.Tehdy tam bylo běžně 10 až 15 a i více pod nulou.
Byly to vysloužilé stroje na výrobu sodové vody, která se dochutila sirupem a byla z toho limča.Tyto limonádové pojízdné vozíky byly v provozu už za totalitního Polska, jelikož u nich nechali komouši tyto malé živnosti v klidu v provozu.
Ale o tom jsem psát, až tak nechtěl.

Když jsem přijel do PLR, Polské Lidové Republiky, tak jsem tam již na nádraží potkal dosti Rumunů.No, spíše Rumunek s malými dětmi, a také s kojenci.
Několikrát jsem byl svědkem, jak se kolem těchto sedících Rumunek udělal kroužek polských žen, a jak pak marně vysvětlovaly dotyčné Rumunce, aby nenechala dítě ležet na promrzlém schodišti.
Nerozumit, nerozumit, odvětily.

No, dítě mělo pod sebou kus nějakého starého, slaboučkého hadru, a někdy ani to ne, ale hlavní důvod tohoto chování bylo, že rumunské ženy chtěly tímto jednáním vzbudit maximální lítost, a pak také dostat od křesťansky smýšlejících polských žen, i větší almužnu.

To jsem vyděl na vlastní oči, a to na X místech:-(,
a nemyslete si, že tento typ lidí, spíše zrůd, zcela vymizel.
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 25.02.2016
Přečteno 302x
Tipy 1
Poslední tipující: Amonasr
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Připomněl jsi mi zážitek, kdy jsem byl s kamarádem začátkem 90. let v Itálii a přistoupila k němu podobná žena s novinami přehozenými přes jednu ruku a druhou nataženou k žebrání. Tenkrát se nosily hodně ledvinky a mně ty noviny asi připadaly nějaké divné, či co, tak jsem si všiml, jak pod nimi druhou rukou zajela k té kamarádově ledvince a rychlým pohybem ji otevřela. Stačil jsem ještě na něj zařvat, on sebou cukl a když uviděl, co se děje, bez rozmýšlení jí vrazil takovou facku, až kus odletěla. Tak zlodějka tenkrát dostala naštěstí něco jiného, než na co měla zálusk, a my byli o jednu zkušenost s kapsářskými praktikami bohatší a do budoucna i chytřejší ;-)

25.02.2016 16:47:51 | Amonasr

Na každou svini se vaří voda, ale to s těma dětma, to mě tenkrát dost šokovalo.Jo, a pokud chceš mít z kámošem zase podobný zááážitek, nemusíš ani tak daleko, stačí se projet Vodičkovou v tranvaji:-).Jo, teď mě tak napadlo, do ledvinky doporučuji dát past na krysy, určitě se tam vejde:-))

25.02.2016 17:57:25 | Jeněcovevzduchukrásného

hmmm...to bude bolet...pamatuju, jak jsem jako kluk pastí na krysy zlomil cihlu vejpůl, když jsem ji na past opatrně pustil...

25.02.2016 18:12:18 | Robin Marnolli

Od takových mechanizmů raději pryč.Jsou i jiné humální lapače myšek:-), ale na tyhle krysy, který se ještě touhle zlodějinou chvástají, to není zas až tak špatný:-)

25.02.2016 18:50:17 | Jeněcovevzduchukrásného

Teď už toho máme u nás taky dost, ale tenkrát jsme to ještě nějak neznali. Od té doby už ale dokážu v tlačenici kapsáře vcelku dobře rozeznat - a když se jim podívám do očí, vědí, že u mě jim pšenka nepokvete... ;-) Ale připomněl jsi mi ještě kamarádku, která kdysi při vystupování z tramvaje pomohla staršímu muži s náhlou zdravotní indispozicí a pak zjistila, že jí chybí peněženka se všemi doklady a kartami. Nejhorší je, že cynismus těchto lidí dokáže parazitovat i na dobrosrdečnosti těch lepších z nás... :-/

25.02.2016 18:07:08 | Amonasr

Jo,jo, musíme si počkat na lepší bytí, jistě příjde, no, vlastně už je na cestě již od našeho zrození:-)

25.02.2016 18:54:01 | Jeněcovevzduchukrásného

;-))

26.02.2016 11:47:21 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí