U starosty na rybníku

U starosty na rybníku

Anotace: Vtipná povídka ze života...

 

 

 

Spousta malých kluků chodívalo k rybníku po večerech a nocích na ryby pytlačit. Sedíte schovaní obklopeni hustým křovím, vždycky to jsou nervy, když se v blízkosti pohne větvička nebo se za vašimi zády ozývají hlasy kolemjdoucích.

 

 

 

„Buď zticha Pavle, nikdo nás nesmí vidět! Kdyby můj táta věděl, že chodím pytlačit starostovi na rybník, rozsekal by mě na kousky.“

„Jsi si jistej, že nás tady nikdo nenačapá?“

„Vždyť sem nikdo nechodí kromě nás, všichni jsou v hospodě nebo spěj.“

 

 

Prolezli oba houštím k vodě. Vytáhli z kapsy připravené pytlačky, napíchli návnadu na háček a nahodili do vody kamsi do tmy. Oba se usadili a čekají na rychlý záběr.

 

 

„Vidíš ty světýlka na protějším břehu?“

„To jsou světlušky.“

„Je to v každém houští, který tam roste.“

„Vždyť říkám, že to jsou světlušky, už se konečně uklidni!“

 

 

Všude hrobové ticho, jen v rákosí kuňká několik žab a sem tam sebou u hladiny mrskne kapr.

 

 

„Dneska se jim teda nechce.“

„To mi povídej, kamaráde.“

 

 

Hrobové ticho po chvíli přeruší velmi krátká, ale poměrně hlasitá věta z protějšího břehu odněkud z houští.

 

 

„Chlapi típněte ty cigarety, je to vidět až z mostu!“

 

 

Všechna světla v houštinách na protějším břehu pomalu pozhasínala.

 

 

"Jo prej v hospodě nebo spěj."

"Ber to tak, že když to praskne, nebudeme možná podezřelí číslo jedna."

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=4eJTWS8yZQo

 

Autor Kubíno, 30.08.2016
Přečteno 510x
Tipy 17
Poslední tipující: Jort, lada34, Frr, Móny, Philogyny1, Fany, jitka.svobodova, Iva Husárková, Amonasr, ...
ikonkaKomentáře (27)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

moc se mi líbí styl jakým píšeš a co píšeš skvělý výběr hudby rybníky nám ukazují že zásahy do krajiny se dají dělat citlivě na rozdíl od jezer která sice vznikla přirozeně ale často tlačí na naše hranice ofšem celosvětově zaujímají jezera 1,8 % povrchu pevniny takže není třeba se hroutit podle mého názoru zejména pokut jsou hořká vis velké hořké jezero případně mrtvá :-))

11.10.2017 06:43:52 | Iva Husárková

Ivo, moc děkuji. :-)
Jsem rád, že se ti líbí a doufám, že příště nezklamu, až opět nějakou povídku napíšu. :-)

Mimochodem, máš skvělý přehled v zeměpisu :-)).

12.10.2017 20:31:09 | Kubíno

he hahááá aúúú slavnostní zavytí na Tvoji počest :-))

17.10.2017 13:11:07 | Iva Husárková

:-))

17.10.2017 15:17:07 | Kubíno

:-))

05.11.2017 07:51:44 | Iva Husárková

Slovní zásobu evidentně máš. Jen mi osobně moc nesedí přeskakování z všeobecného popisu k postavám, od nich k vám a v časech. Ale ani mi to v tomhle nepřipadá jako chyba, jen mi to prostě nejde pod nos. Povídka... spíš mikropovídka má dobrou a nečekanou pointu. Tip bych ti i dal, ale máš jich dost, protože je to krátký a takový lidový...
Každopádně se divím, že máš v profilu, že ti je 19. Kvůli stylu, jakým píšeš, co píšeš a i té hudbě.

10.10.2017 12:00:05 | Jezero

Jezero, děkuji ti za celkové zhodnocení. :-)
Celý náš život se zlepšujeme a posunujeme dál, protože si dáváme stále nové cíle. Nikdy to však nebude dokonalé, každým dalším krokem vpřed to bude ale o něco lepší. :-)

Rád píšu o tom, co jsem zažil, o čem sním, z čeho čerpám energii a vím, že mnozí zrovna tak, ale také si rád připomínám život, který měl dříve jiné rozměry a nesměřoval tam, kam dnes směřuje a to je mi i poměrně líto. Nový svět a pokrok se nedá zastavit, a tak v myšlenkách promítám, jak by to mohlo být, jak znovu prožít legraci i napětí, vše vyhledávám pomocí fantazie a vzpomínek. :-)

Opravdu mi je 19, profil nelže. :-)

Moc děkuji za práci s tvým hodnocením a milým komentářem. :-)

10.10.2017 13:03:04 | Kubíno

Jestli v devatenácti nostalgicky vzpomíš na minulost, zašlé časy a takovéhle tyhle věci, tak budeš asi ve čtyřiceti sedět na diskotéce, nebo budeš v šedesáti brečet, žes nikdy nežil... chlape, trochu života do toho umírání. Nepíšeš špatně, ale tohle by měl psát spíš čtyřicátník, než devatenáctiletý (s prominutím) jelito.

10.10.2017 13:09:58 | Jezero

Já ovšem stíhám všechno, jak se říká, nikdy nežij minulostí :-).
Momentálně studuju vysokou školu a věř mi, diskotéky stíhám, přátel mám mnoho, vtipných historek zažívám spoustu, ovšem každý máme dny, kdy je potřeba popřemýšlet, zavzpomínat, pousmát se nad tím vším :-). Možná jsem opravdu jelito, tak jak říkáš :-) ;-), ale i přesto jiný nebudu, protože jsem se svým životem spokojený. Je také rozdíl v tom, kde člověk vyrůstá. Já žiju na vesnici, a tak život vnímám prostě jinak než člověk, který celý život vyrůstá například ve městě. :-)

10.10.2017 13:13:59 | Kubíno

Když ti tu šedesátiletý doutník píše, že jsi mu připomněl dětsví, tak je to prostě v loji.:D
Ale jinak hezký den, přeji, jak si vzájemně přejí vyzrálí občané!

10.10.2017 13:13:01 | Jezero

A na tom je něco špatného někomu připomenout děství? :-)
Je snad špatně, že jsem nevyrůstal v doupěti, kde se každý volný den pokuřuje Marihuana, pije tvrdej a podobně ?:-)
Možná, že v mém děství těch zcestných momentů nebylo tolik jako dnes a pořád ty děti alespoň trochu žily normálním životem. ;-)

10.10.2017 13:18:22 | Kubíno

Co je normální život...dřít na poli? Si to možná trochu idealizuješ. Špatné? Jestli je to špatné, to nevím... ale nesedí to a když něco nesedí, tak to má nějaký důvod. Ale ten důvod znáš jen ty, já ho znát nemohu. Vidím jen ten důsledek.:)

10.10.2017 13:23:20 | Jezero

Nevím, proč by dnes lidé museli dřít na poli, na vesnici se také nežije sto let za opicemi. :-)
Myslím normální dětství, kdy neměly oči přilepené 12 hodin denně u elektroniky, raději šli ven, vždycky se leccos vymyslelo ;-).
Důsledek čeho, že jsem normální a snad relativně zdravý člověk zkažené doby :-)?

10.10.2017 13:27:17 | Kubíno

Kubíno, vykašli se na to, nemáš zapotřebí obhajovat svůj život před někým, kdo je tu c e l ý c h osm dní a jen uráží ostatní!

10.10.2017 13:43:36 | Fany

Doba byla zkažená vždycky, protože vždycky byli zkažení i lidé. Pokud vnímáš dobu jako zkaženou kvůli ektronice a sám tu debatuješ u počítače s bandou nostalgicky vzpomínajích stařešinů, tak tě to sedět u obrazovky nejspíš baví, protože neběháš venku.

10.10.2017 13:35:11 | Jezero

Jezero, neprotrhla se ti trošku hráz? nebo tě svědí sinice? jsi zabahněno? všimni si, jak ten devatenáctiletý mládenec s tebou zvládá úžasně komunikovat, i když už místo díla sklouzáváš ke kritice osoby autora...
ten šedesátiletý doutník si říká jort, a jestli si od něj něco přečteš, zjistíš, že takhle dobře se asi nikdo z nás psát nenaučí... a vůbec, co máš proti bandě nostalgických stařešinů? my si vzpomínáme rádi, kolikrát už i na to, co se nikdy nestalo :-D

10.10.2017 19:40:31 | hledač

Díky hledači za komentář :-),

možná se nad sebou šel konečně trošku zamyslet :-).

10.10.2017 19:45:21 | Kubíno

Asi špatně čteš mé předešlé komentáře, kde jsem naznačil, že studuji vysokou školu a tím pádem nebudu běhat po ulici ve městě, protože na to nemám momentálně čas :-D :-).

To, že jsem momentálně u počítače neznamená, že u něj sedím 12 hodin denně ;-) a rozhodně nesleduji internetová videa (např. na youtube), kde se vydělává s hloupostmi na hloupých. To si tam raději pustím nějakou pohodovou písničku, najdu si dobrý film nebo dokument ;-).

Mimochodem, možná by neškodilo projevit starším a moudřejším lidem trochu více úcty. Ovšem nevím, jak moc to pro tebe znamená, když ti svět připadá v pořádku. :-)

10.10.2017 13:46:57 | Kubíno

...to mi příjemně připomnělo dětství...:)

31.08.2016 14:02:35 | Jort

To jsem rád Jorte :-).
Děkuju :-)

31.08.2016 15:12:01 | Kubíno

Klidně tam mohly být...světlušky a nemusely ani svítit... *)

30.08.2016 08:24:49 | Philogyny1

Máš naprostou pravdu, klidně tam mohly být :-D :-).

30.08.2016 14:30:36 | Kubíno

Vtipná vyprávěnka :-).

30.08.2016 06:40:13 | Fany

Děkuji Fany :-)

30.08.2016 14:30:51 | Kubíno

Světlušky :-DDD

30.08.2016 00:32:37 | Amonasr

Jsem rád, že pobavilo. Děkuji Amo. :-D

30.08.2016 00:37:40 | Kubíno

:-)

30.08.2016 22:28:27 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí