BLBEČEK

BLBEČEK

Říkali mu Blbeček. Pořád si na něco stěžoval. „Proč se nikdy neraduješ, neřehtáš na celé kolo jako ostatní?“ Ptali se ho. „Nebo se aspoň neusměješ?“  Tvářil se buď zamračeně, nebo kysele. A všichni se mu vyhýbali.

 

„Posraný Vánoce,“ mumlal si. Od rána mrzlo, až praštělo. Sníh zářil jako bílá peřina. Necítil nic. Své pocity a emoce se už dávno naučil nevnímat. Smutek přicházel a odcházel s trvalou pravidelností.

 

Dobře mířenou ranou pěstí urazil sněhulákovi hlavu. Odkutálela se ze svahu. Černé uhlíky k němu udiveně vzhlížely. Hlasité křupání pod nohama bylo jediným zvukem, který rušil poklidné ticho.

 

Nedíval se po stromech, aby obdivoval jejich zimní nádheru. Vyhlížel, která větev je vhodná k pověšení. Nekochal se svěží krásou ledových jezírek. Přemýšlel, zda led by šel prorazit a jsou-li dost hluboká k utopení.

 

Žuch! Na hlavu mu spadla kupa sněhu. Zuřivě poskakoval a setřásal sníh z límce, když něco zaslechl. „…ník.“ Ještě sebou párkrát škubl a obezřetně se sklonil k hromádce spadaného listí.

 

„Co tady děláš?“ položil otázku. Studený vítr se rozkošnicky proháněl ve větvích. Holé pahýly do sebe zuřivě narážely a dodávaly končícímu dni pochmurnou atmosféru.

 

Stvoření otevřelo a zavřelo tlamičku, aniž by vydalo hlásku. Třáslo se tak divoce, až to vypadalo, že keř tančí. Z drobného obličejíku k němu vzhlížely nejžalostnější oči na světě.

    

S hekáním padl na kolena. „Kur..“ Snažil se nasoukat pod větev. Jeden šlahoun ho bolestně švihl do oka. Strčil stvoření pod kabát a zapnul knoflík. Narovnal se a vykročil k domovu.

 

Tvoreček ještě hodnou chvíli vibroval, ale v teple a bezpečí, v blízkosti lidského srdce, se začal uklidňovat. Z nebe se snášely tančící vločky. Kroužily, jiskřily, dováděly.

 

Zhluboka dýchal čerstvý vzduch a nevěřícně naslouchal tichému zvuku, který se mu linul zpod kabátu. Hrudí se mu šířilo teplo. Předení nabývalo na síle, už znělo jako hlasitý kolovrátek.

 

Pocítil pouto tak silné, jako by byl součástí jeho samého. „Už je dobře, blbečku,“ zašeptal. Tiché předení se neslo celou zemí, nebem, vesmírem. Nic nevzdávej, pomyslel si. A věř v dobrý konec i tam, kde nevidíš žádnou naději…

 

               

Autor Iva Husárková, 24.11.2016
Přečteno 551x
Tipy 19
Poslední tipující: Akyš, ewon, Kubíno, Jort, Amonasr, Philogyny1, Megan, Ziny, Fany, ...
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jo, co já už měla těchdle motorků..........Dokonce jsem ho taky zvládala. No ale dneska přečtu nahlas dvě stránky z Japonských pohádek a dál už jsem na pantomímu. :O) Pěkně píšeš Ivuš. O žvížátkách já nejladěj, já takový šťastný miniBidpaj. :oD ST

24.11.2016 15:19:19 | Tichá meluzína

Mám radost, děkuji, Meli. :-))

25.11.2016 08:10:46 | Iva Husárková

...jo, všemocná čarodějka je soucit, láska ke zvířeti a nejen to...

24.11.2016 13:44:48 | Philogyny1

... a hlavně vidíš důvod, proč žít... Děkuji, Phil, ač mám studený nohy, cítím hřejivé teplo... kolem srdce... :-))

24.11.2016 13:47:50 | Iva Husárková

Je to fešák :)

24.11.2016 13:11:44 | kosák

Jj... děkuji, Kosáčku, je krásnej... :-))

24.11.2016 13:43:04 | Iva Husárková

Taky jsem měl, a ne jednoho, blbečka, ale tahle blbečka utekla před psem na nejvyšší větev břízy, samozřejmě nejtenčí, a bála se dolů. Musel jsem po sousedním smrku, zaplaťbůh vyšším, nahoru za ní a hráběma si podat špičku břízy i s kotětem.

24.11.2016 13:06:08 | Ziny

Ach, Ziny, jsi tak statečný a ušlechtilý, je nádherné, že jsi blbečku zachránil, oni jsou často jak pojašení... s nasazením vlastního života zachránil Ziny blbečku, VIVAT VIVAT VIVAT!!! :-))

24.11.2016 13:11:42 | Iva Husárková

Ivo, fakt pěknej Blbeček :-), ST

24.11.2016 12:05:40 | Fany

Fany, oni to s náma uměj, viď? Potěšila jsi mě, děkujííííí. :-))

24.11.2016 12:09:48 | Iva Husárková

To mi povídej, musím se držet, abych nepsala jen o nich :-)!

24.11.2016 12:11:36 | Fany

Jj... sou dokonalý, tělo, instinkty, kam se hrabe člověééééék... jsme v tom až po uši... OOO***)))

24.11.2016 12:17:17 | Iva Husárková

:-)

24.11.2016 17:45:15 | Fany

A dál? :) Sledujme osud kotěte alespoň v diskusi! Je to možná pro ostatní blbeček, ale snad ho také někdo hodný najde.. Pěkné

24.11.2016 11:54:18 | BLO

Blo, páni, jsi rychlík, já se ještě nevykecala ve vzkazech a Ty už jsi to přečet... tak známá měla na zahradě kotě a říkala mu: Blbeček, pojmenovala ho tak, ale vysloveno s takovou láskou, že bylo jasné, kam patří její srdíčko... a Blbeček se docela změnil (páč už neměl myšlenky na blbosti), jo a Tobě jde o kotě... kotě blbeček samozřejmě rostlo jako z vody, houpalo se na záclonách, naučilo se otevírat lednici a ráno bylo přesnější než budíček, prostě miláček, dostalo se k hodnému člověku, jen trochu nešťastnému a ukázalo mu cestu... sem se rozkecala, děkuji moc za koment. Mám rrrradost. Mňau. :-))

24.11.2016 12:02:04 | Iva Husárková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí