Mikuláš

Mikuláš

Anotace: Krátká povídka ze života...



Rozzářené světničky malých chaloupek, zapadlé v závějích bílé krupice. Dětské tvářičky přilepené na skle okýnek, čarovně zdobených večerním mrazíkem, vyhlížejí svatého Mikuláše.


Za dveřmi stojí, je rohatý a kožich má až na paty. Hlasitě řinčí řetězem a mlátí metlou o zem. Překročí práh u dveří, a už běhá po světnici, hledá malé hříšníky! Děti přitisknuty v náručí, slzy tečou po tváři a litují svých hříchů. Jediný den v roce, kdy ani ten největší nezbeda nezlobí.   


Po krátké předehře, přichází důstojným krokem na scénu i svatý Mikuláš v červenobílém rouchu s čepicí na hlavě o vysoké bílé holi, za ním lehkým krokem vstoupí i krásný bílý anděl. Umravňují čerta, otevírají knihu hříchů, a že je to pořádná bichle!  


Tak se podíváme, co tady o vás máme napsáno…“, pronese vážným hlasem.


Pohladí si bílé vousy, zamyslí se a nabádá k lepšímu chování, vztyčeným prstem ukáže na čerta, největším uličníkům pohrozí peklem a také  pochválil za polepšení z loňského roku.


Anděl přikyvuje a znovu umravňuje čerta, aby přestal dělat kravál. Mikuláš mezitím pobídne děti k recitaci básničky a naslouchá tichým hláskům, které drmolí krátké veršíky.


Anděl pohladí bílou rukavičkou po tváři, podaruje děti lahodnou nadílkou. Čert naposledy postraší, poklepe černou rukou na mohutný pytel, ze kterého mu vyčuhuje vycpávka dětské nožičky. Zařinčí mohutným řetězem a už mizí venku v bílé vánici.


Děti Mikulášovi poděkují, slíbí, že už nebudou zlobit, a že se ve všem polepší, jak přikázal.


Tak zase za rok milé děti!

 

Autor Kubíno, 06.12.2016
Přečteno 553x
Tipy 10
Poslední tipující: te.re., Kett, jitoush, Philogyny1, jitka.svobodova, Amonasr, Fany
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

do Mikuláše je ještě daleko,ale přesně si vybavuju to posvátné napětí,když jsme s bráškama čekali,až Mikuláš zazvoní u dveří....a zvláštní,po letech jsem zažila to samé napětí,když Mikuláš chodil za našimi dětmi :-)

22.07.2018 20:49:51 | te.re.

Ano, v dnešní době trošku tradice upadá, spíše se z ní dělá show a ne všechny děti čekají doma na Mikuláše a čerta s andělem. Je to škoda, ale alespoň takhle si člověk může připomenout to krásné, obyčejné a nezapomenutelné kouzlo... :-)

29.07.2018 22:53:44 | Kubíno

....hned jsem si vzpoměla,jak mě tahle trojka navštívila doma
v mém útlém věku a jaký jsem měla respekt.......Ji.

07.12.2016 21:07:58 | jitoush

Moc děkuji jitoush. :-)
Chtěl jsem připomenout tuhle hezkou českou tradici, aby se nezačala vytrácet stejně jako Ježíšek, kterého nahrazuje americký Santa...

07.12.2016 21:24:09 | Kubíno

Dneska jsem byla u holičky, byl tam s maminkou malý chlapeček a říká jí, maminko, víš, co řekl Milukáš, když vlezl na ten led? Kurva, to klouže...no, smáli se všichni... :)

07.12.2016 18:58:04 | Philogyny1

Přesně tak to je. Já si letos zahrál na Mikuláše a jeden chlapeček se mě ptal, proč má jeden z čertů nakřivo roh :D, zkusil mu ho narovnat a škubnutím mu sundal celou masku :D...Někdy to bývá legrace :-).

07.12.2016 21:21:43 | Kubíno

...směju se tu, ten chlapeček ještě dodal, že zatahal čerta za ocas a ten mu zůstal v ruce, prý byl umělý, dostala jsem záchvat smíchu... :)

07.12.2016 21:41:43 | Philogyny1

:-D legrace musí být :-).

08.12.2016 00:29:21 | Kubíno

Hezky jsi to napsal

07.12.2016 18:49:15 | jitka.svobodova

Děkuji Jitko :-).

07.12.2016 21:20:26 | Kubíno

:-), děkuji ti, Kubíno, za tohle milé setkání s Mikulášem, už dávno jsem ho nezažila a už jsem zapomněla to kouzlo :-)!

07.12.2016 07:27:43 | Fany

Děkuji Fany :-).
Bylo účelem téhle povídky připomenout hezkou českou tradici :-).

07.12.2016 21:20:08 | Kubíno

:-), a povedlo se Ti :-)!

08.12.2016 03:28:34 | Fany

To mě těší :-).

11.12.2016 00:47:46 | Kubíno

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí