TROSEČNÍK

TROSEČNÍK

 

Jmenuji se Rob. Sestavili mě dvoustého prvého roku Nové fáze. Kvůli nepatrným odchylkám na vnitřním okruhu jsem byl při výstupní kontrole vyřazen a určen k likvidaci. Rozhodl jsem se, že uteču. Podle informačních cedulí jsem se dostal do Rozhodovacího střediska.

 

Ujala se mě nablýskaná a olejem vonící zástupkyně řady dvěstědesítek. „Už jste si vybral, jak byste chtěl trávit čas?“ Její středová světla mile zablikala.

 

„Chci být člověk. Trosečník!“

 

„To je originální.“ Nastavila měnič na příslušné hodnoty a chladnou kovovou částí se dotkla mého vnějšího okruhu. „Vítejte v Novém čase!“

 

Slunce stálo vysoko na obloze, když jsem se probudil.  Z moře vyskakovali lučíci a zvědavě si mě prohlíželi. Šťastně jsem se usmál, předzvěst nového života.

 

S chutí jsem se pustil do díla. Po obdělání půdy jsem z popadaných kmenů stromů vyrobil korýtko, abych vyvedl vodu z potoka. S úžasem jsem zjistil, když do něj napadaly bobule limodníku, že piji nefalšovanou korovou limonádu! Nazval jsem ji „Robincola“ a možná bych ji začal stáčet do lahví, kdybych nějaké měl.

 

Pln příjemných myšlenek jsem se uložil k polednímu odpočinku. Mračna táhnoucích klapavek zakryla slunce. Zadíval jsem se na oblohu. Po několika nezdařených pokusech se mi jich pár podařilo ulovit a můj um mě povzbudil natolik, že jsem si zatančil robzemek. Na rozpáleném placáku se na přímém slunci za necelé dva půlčasy upekly dozlatova. Poprvé jsem ochutnal jejich lahodné maso.

 

Štěstěna mi byla opět nakloněna, když jsem při svých toulkách na ostrově objevil vzácný druh třapatky medové. Zajásal jsem velice a po vykvašení a vyčištění, poprvé ochutnav vynikající třapatkové víno, děkoval jsem osudu, že mne zavedl právě na tento ostrov.

 

Večer se konečně chladilo. Do konejšivého ševelení listů rapovníku občas zapískla ze sna probuzená olejnice. Dospěl jsem k závěru, že mé rozhodnutí stát se člověkem bylo správné. Vážil jsem si každého dne a každé maličkosti, která mi usnadňovala život. Byl jsem šťastný.

 

„Vidíte?“ Výstupní kontrolor se skláněl nad rameno revizního komisaře. "Tahle jednotka byla určena k likvidaci… ta ale provedena nebyla! Jak je možné,“ zvýšil komisař hlas, zatímco kontrolor si nezaujatě prohlížel modrobílé značení na jeho polobotkách, „že kompletní jednotka si jen tak zmizí! Z toho vyvodím patřičné důsledky!

 

Bývalý výstupní kontrolor vyšel na ulici a udiveně se rozhlédl. Venku je tak krásně. Zhluboka nasál vzduch do plic a odhodil plášť zavrženého. Pevným krokem se vydal do Rozhodovacího střediska.     

 

„Chci být Pátkem nějakému Robinsonovi na pustém ostrově.“

 

Nablýskaná a olejem vonící zástupkyně řady dvěstědesítek potěšeně zablikala: „Vítejte v Novém čase!“

 

Rob zvedl hlavu. Na chvíli měl pocit, že něco zaslechl. Ale to se jen klapavky shlukují k polednímu odpočinku. Spokojeně se usmál. Nejvyšší čas k lovu.

 

 

Autor Iva Husárková, 16.12.2016
Přečteno 455x
Tipy 8
Poslední tipující: piťura, Fany, Amonasr, LV
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

velice dobré rozhodnutí
bývalého výstupního kontrolora
a je dobře
že Ty jsi u sebe měla tužku a papír
hezky jsem si početl
:-)

20.09.2020 17:43:37 | piťura

na chvíli měla pocit že něco zaslechla zadívala se na oblohu a vzpomněla si na Péťu šťastně se usmála s ním je život jednoduše krásný děkuji Péťo že jsi mě našel i na pustém ostrově :-))

21.09.2020 09:07:07 | Iva Husárková

Jsi tuze šikovný trosečníku :)

17.12.2016 23:40:54 | klaun

Děkuji, Klaune, za ocenění jeho umu. Ono nic jiného nezbývá trosečníku, ale i když musí makat, má čas i na slunění na ručníku... e na listu rapovníku. :-))

21.12.2016 09:42:44 | Iva Husárková

Bezva, Ivo, :-)! ST

17.12.2016 05:14:56 | Fany

Děkuji, Fany, moc, mám radost. :-))

21.12.2016 09:40:48 | Iva Husárková

:-), já taky :-)!

21.12.2016 15:54:48 | Fany

zlá správa je že Robin vegetarián nie je
dobrá správa, že Robin v piatok mäso neje :D

16.12.2016 11:32:06 | LV

Hahááá... děkuji LV, fakt je, že v boji o přežití potřebuje maso, aby mu dodalo sílu a aj keď v piatok maso neje, tak to prežije, páč v pondelok si o to víc klapavek zabije. :-))

21.12.2016 09:39:43 | Iva Husárková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí