VOUSATÁ JARMILA

VOUSATÁ JARMILA

 

Toho rána se probudila a pomyslela si: něco je jinak. Vyskočila a pohlédla do zrcadla. „Jéžišikriste!!!“ Byla vousatá.

 

Otevřel oči a potěšeně zabroukal. Nevadí, že je malý a vousatý, vždyť je skřítek!

 

Když na to pomyslí zpětně, nevzpomíná si, kdy to začalo. Nedá se říci, že by to byl jeden z významných okamžiků, které si žena zapisuje do památníčku.

 

Jak by měl vypadat? Červená čepička, vousatá bradička! Rozjařeně zadupal a zmizel v kapradí.

 

Nerostly jí jemné dámské chloupky, ale tvrdé mužské vousy. Ze začátku je stříhala nůžkami z manikúry. Rostly vesele dál, povzbuzeny starostlivou péčí.

 

Objednala si (ze zásilkového obchodu) depilační krém. Po růžové, hezky vonící želatině porost rapidně zhoustl a zesílil.

 

Objednala si (na základě inzerce z časopisu) depilátor.  Kořínky měly slábnout, slábnout… Tady neplatilo "nepřátel se nelekejme a na množství nehleďme", vzhledem k hustému jejich šiku vše bylo velmi časově náročné. Navíc rostly každý den.

 

Otočil se jako na obrtlíku a udělal pukrle. Jedna, dva, tři, čtyři, pět, skřítek radost pohledět!

 

Jarmila pískací přístroj totálně zavařila. Přestože byl drahý, nevzdávala se naděje a objednala druhý. Když totálně zavařila i druhý, na zásilkové služby rezignovala.

 

„Hej hou, hej hou,“ zanotoval si, „semínka ze šišek vypadnou. Zapustí kořínky, budem mít dožínky…“ Ze skřítčí opery: Do stromů fouká vítr.

 

V zoufalé snaze o záchranu se s důvěrou obrátila na svého kožního lékaře. Nebylo jednoduché přijít ve stavu důkazovém.

 

Zkoumal ji, udiven, s nepopsatelným výrazem ve tváři. Co řekl, rozjařilo sestřičku, oba se vesele smáli. „Spousta mladých mužů má opačný problém… trápí se, žádají o radu. A vám to tak pěkně roste!“

 

Houpal se na keři a vyhazoval do vzduchu červenou čepičku. „Nic není zlé, jak to vypadá, skutečné štěstí je prosté! Jen ať je dobrá nálada, jen ať to hezky roste!“

 

Vzhledem k převažujícím (níže uvedeným) záporům Jarmila lékařskou depilaci brzy vzdala.

 

- chloupky musely být větší, aby bylo za co je chytit. To znamenalo jet „tak“ autobusem a jít přes celé město.

 

- návštěva lékaře trvala až hodinu a za provedený výkon zaplatila značnou sumu. Za tu dobu jí byla "zlidštěna" pouze půlka obličeje.

 

- po dobu depilace ležela na lehátku a doktor přijímal další pacienty, kteří „koukali“.

 

Z finančních, časových a ze všech ostatních důvodů již návštěva ordinace nebyla možná.

 

Žuchl na pařez a zakřenil se na veverku. „Doubeček, břízka, smrček, někdo jim uříz krček,“ sděloval jí naléhavě. „Krček upad do šišek, shoď mi jeden oříšek.“

 

V odborném ženském časopisu nějaká manažerka (s titulama) na otázku: „Když zastáváte vysokou funkci a prožíváte takový stres, nepřipadáte si jako muž?“ odpověděla, že si tak nepřipadá, protože vousy jí zatím nerostou…

 

KRÁVA!

 

Krávo!“ zabučel. Narazil na ni na pastvinách. Podívala se obrovským okem a švihla ocasem. Odletěl o pár metrů dál a přistál na trnkovém keři. Zalykal se smíchem a nadšením… taky ho mohla zašlápnout.

 

Po rozboru krve, který prokázal zvýšené množství mužských hormonů, začala užívat hormonální antikoncepci, určenou pro ženy s nadměrným - fuj, ten výraz - ochlupením.

 

Stranila se lidí. Snila o planetách, kde žijí bytosti se zdeformovanou hlavou, tělem porostlým srstí, znetvořenými končetinami zakončenými pařáty…

 

Zvedl hlavu… něco se blížilo… něco velkého a nebezpečného… připraveného ho sežrat. Srdce mu bilo na poplach. Obrovská rozšklebená tlama se zaschlou krví na srsti. Schoulil se do klubíčka.


V posledním okamžiku si vzpomněl, co ho učila hodná čarodějnice. Vykřikl: „Nevěř tomu, co vidíš, tvé oči tě klamou! I když jsem jen „pidi“, teď zatočím s tlamou! Čáry a máry, ať jsem oblak páry!“


Obluda zachrčela. Postavila se na zadní, z úst jí stříkaly nažloutlé chuchvalce slin. Divoce dorážela a drásala bílou mlhu, ve snaze zachránit zbytky svého oběda.

 

Když teď Jarmila vidí - černé na bílém - svá slova na papíře, připadá si jako individuum, které chodí po parku v dlouhém kabátě, občas ho rozevírá… jako, že se tak odhalila.

 

Ale co je to vůči smrti? Kdo nemá problém, je mrtvej. Jak pravil Jindra z Vyvolených: „Lidi dělají z malé housenky ještě větší housenku.“

 

Přestala si ze své odlišnosti dělat těžkou hlavu. Přestala chtít být krásná a dokonalá. Protože byla. Tam uvnitř.

 

Každý má nějakou maličkost

Každý má nějakou vadu

Proč ale dělat z nouze ctnost

Proč sedět vzadu

Jsme jenom hosté

V kratičkém čase

Žijme si prostě 

A v celé své kráse

 

 

                                      

Autor Iva Husárková, 27.01.2017
Přečteno 525x
Tipy 20
Poslední tipující: enigman, jitoush, hanele m., Dreamy, LV, Nikita44, Frr, Amonasr, Fany, jondys, ...
ikonkaKomentáře (23)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

jednou jsem se toulal světem kde měly holky plnovousy...děsně jim to seklo...
však ono se říká fousatou fousatou tu jááá máám nejradši...

01.02.2017 10:25:58 | enigman

...generál Laudón jede přes vesnici... jsi moc hodnej... ale stejně mám radši fousatý chlapy, moc se mi líbí Conchita Wurst... ženská jako víno (a takhle bych chtěla zhubnout)... Eni, děkuji za Tvoji podporu, vážím si toho. OOO**)))

01.02.2017 10:29:37 | Iva Husárková

Mě holí manželka vždycky mě postaví mezi dveře a bum..... jen se musí správně odměřit ta vzdálenost.... no nic půjdu zsklívat :)

29.01.2017 00:09:46 | klaun

... děkuji za vtipný koment, jsi mě rozesmál, Klaune snad máte levného sklenáře... :-))

29.01.2017 09:30:20 | Iva Husárková

Ivi....moc hezké. Tím,co se dá z řádku vyčíst. A jestli to k něčemu bude,i u nás se najde hned několik pinzet a depilačních strojků...:-)P.S.: S manželem se o holení neperem,každý máme své...:-))

28.01.2017 11:13:16 | nepřihlášený komentátor

Tak se přihlašuji dodatečně. :-)

28.01.2017 11:16:13 | Dreamy

Dreamy... panebožé fakt? Sice mám vlastní, ale vždycky panikařím, když nemůžu najít pinzetu, chci taky chodit "bez" jako Fany a je od Tebe krásné gesto... jsi mě dojala, děkuji moc, jakobys nabízela mrznoucímu plášť - v tomhle případě zvlášť si toho vážím, jde o pro ženu citlivou otázku (stejně jako u muže o velikost ocás.. jéééžiš... to nečti)... oj, na světě je přece krásně... OOO)))

28.01.2017 13:46:52 | Iva Husárková

Ty jsi Ivi zkrátka "tornádo"...:-))

28.01.2017 13:52:55 | Dreamy

Myslíš Tornádo Lu... ale na Květu Fialovou nemám... stejně ale je to hezký... když v báru houstne dým, já pod likérem svým... jsi mě krásně zasnila, Dreamy... du zapálit svíčku a udělat trochu kouře, třeba se zjeví Aladin... :-))

28.01.2017 14:00:25 | Iva Husárková

treba si vybrat partnera, kterému chlupy nebudou proti srsti :D

28.01.2017 09:52:52 | LV

Hahááá... šak mám ráda chlupatý, ale kde vzít medvěda, když sou chráněný... jsi mě rozesmál, LV, děkuji. :-))

28.01.2017 09:57:18 | Iva Husárková

IVUKO.....TO JE ROZTOMILÝ-NO ZKRÁTKA CELÁ IVUKA...hned se zas připovznáším-od nízkýho stropu čekám bouli co nevidět...IVUKA HÁÁÁÁÁ*:-D* ST

27.01.2017 20:08:48 | Frr

Ach, milý Frráčku, kdybys jen věděl... no, prej kdysi chlupatý děti vyhnali do lesa a nechali je tam, protože to byly zvířata... já měla štěstí... aúúúúú... nikdo netuší, jaký má druhej trápení... děkuji moc. :-))

28.01.2017 08:58:04 | Iva Husárková

:-), tak Ivo, když takhle tvoje fantazie vzlétne k nebeským výšinám - je to vážně skvělý, skvělý, STrašně skvělý :-)! A víš co mě na základě Tvé dokonalé analýzy právě napadlo? Už nechci být d o k o n a l á :-)!, od teď už budu docela normální :-)!

27.01.2017 15:40:26 | Fany

Fany, děkuji moc, tohle zrovna není fantazie, ale jeden můj kostlivec, život přináší mnohá překvapení... :-))

28.01.2017 08:53:27 | Iva Husárková

:-), tak to dobře, Ivo, děláš, že jsi ho vytáhla, jestli chceš, tak ho praštím :-)!

28.01.2017 09:03:17 | Fany

Ach, Ty má dušičko předobrá, tohle je minulost, už je to pryč a zato teď od Tebe mám ke štěstí klíč... objímám Tě, moc moc děkuji, za to, že jsi, za Tvoje slova. :-))

28.01.2017 09:06:37 | Iva Husárková

:-), kdybys někdy ztratila, tak pořád mám dost :-)! a minulost zlá? zahrabat sto sáhů, inu, aby v zemi ležela a už tu hlínu nezvedala :-(! :-)!

28.01.2017 09:20:53 | Fany

... trochu brečím... odstěhovala jsem se a trávím čas v samotě... ale ve skutečnosti jsem obklopená kočičí láskou a lidmi, kterých si velmi vážím, moudrých a vzdělaných, skromných a laskavých, kteří se mnou rozmlouvají, kteří jsou mi na blízku a které miluju... jako Tebe... a du smrkat... OOO)))

28.01.2017 09:27:16 | Iva Husárková

...co jsi jedla při psaní, jdu se podívat, jestli mi neubylo to mé zelené sádlo, co mám zašité v lednici... :)

27.01.2017 12:54:19 | Philogyny1

... Phil, Tebe neoblafnu, fakt se moc stydím, promiň, ale nebylo to Tvoje zelené sádlo, ale zelený krém na holení Tvého muže... uff... a je to venku. Děkuji, že mi odpouštíš, jsi nejhodnější dívča na světě. :-))

27.01.2017 13:32:50 | Iva Husárková

...zelené sádlo je zelené sádlo...hádej třikrát... :)

27.01.2017 22:34:15 | Philogyny1

... dám se poddat... :-))

28.01.2017 08:51:35 | Iva Husárková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí