Jak jsem vyzrál na dravce

Jak jsem vyzrál na dravce

Anotace: ...

A nejenom na ně. Jaro sebou nese mimo rozpuku rostlin i líhnutí mláďat všeho druhu. U mne to znamená vzrůstající počet králíků, kuřat, hus a hlavně kachen, které jsou nejvynalézavější ve vyhledávání vhodných úkrytů na kladení vajec nejenom před predátory, ale i přede mnou. Letos takhle přivedly přes padesát mladých. Před tím se cíleně něco vylíhlo v líhni, ale o těch jsem věděl. Brzy o nich rovněž věděla káňata, kterých se tady motá pět. Výsledek se brzy dostavil. Zmizelo několik slepic a jedno kachně, které jsem v letu sledoval, jenomže neletělo vlastní silou, ale na zádech mělo to káně. Původní myšlenka bylo použití vzduchovky a káňata postřílet. To jsem ale velmi rychle zavrhl. Dostavila se totiž spásná myšlenka. Z drátů jsem vytvořil postavu v životní velikosti, oblékl jí do mých starých kalhot, košile a na hlavu starý slamák. Zatloukl jsem do země trubku a svou repliku na ní zavěsil. Díky i mírnému vánku se otáčí a od té doby je klid. Káňata sice přiletí i dost blízko, ale rychle nabírají jiný kurz.

         Stalo se ale ještě něco. „Replikant“ je z poza plotu docela věrný, tak se nachytala i sousedka, která přes plot na mě volala, že mi něco nese. Teprve, když se nedostavila žádná reakce, jí došlo, že se nechala napálit. Já v té době byl asi 80 km daleko.

 

Z oblohy k zahradě dravec se řítí,

kachny zachtělo se jeho zobáčku,

ani slepicí nepohrdne, je to v řiti,

chvilku jsem myslel, že zapláču.

 

strašák

Autor banan, 24.08.2017
Přečteno 578x
Tipy 17
Poslední tipující: Frr, Nikita44, piťura, Amonasr, Iva Husárková, VEDz RVAHEs, zdenka, Dreamy
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

a nešlo by prozíravý a obdivuhodný tvůrče vychovat odrůdu káňat, která by jen s kachňaty vzlétla, opsala by s nimi v "náručí" kruh vyhlídkového leta a zase s nimi přistála na jejich výchozím místě ? Byla by to nevšední atrakce..záhy by spolu s káňaty a jejich pasažéry prolétl Tvůj věhlas celou planetu a zvali by tě nepochybně i protinožní obdivovatelé na letecká show jistě řekněme třebas až do Kaledonie...Franto pouvažuj-sežeň pár mladých káňat a začni neprodleně s jejich výukou-nejdříve u věrných maket kachňátek..ST..:-D*:-))))*

26.08.2017 23:33:00 | Frr

Je to Jiří tvůj nápad, tak ho přijeď zrealizovat. :-)

27.08.2017 06:41:01 | banan

Ahoj, neříkalo se tomu dřív strašák na poli? Ale na tý fotce to vypadá dobře. Jestli je to z drátu a občas se to otáčí...
Každopádně si to patentuj, protože to je nápad pro nějakého výrobce. Stačí trochu elektroniky (bez ní dnes ani "kuře nehrabe")a byznys je na světě. Je to vtipný, ekologický, nenásilný a účinný. Starej dobrej strašák do zelí verze 2017. Taky si doma jednoho svařím, pokud ti to nevadí. Měj se a přeji další takové nápady.

26.08.2017 21:32:14 | Petrlesna

Přesně tak. Strašáci na polích již nejsou. Jinde se jich dá najít ale dost. :-) Klidně si ho okopíruj. Je to docela snadné a jsem rád, že to funguje i bez násilí.

27.08.2017 06:40:09 | banan

Fuj já se lek ... říkal si že chceš trochu zhubnout, ale že z tebe bude tyčka ...

moc pěkný povídání, básnička a úžasnej obrázek :-)

25.08.2017 12:44:03 | Dědek mrak

Díky "dědku". Tak to je možná to, proč sem dravci nejdou. Takový hubeňour nemá co nabídnout. :-)

25.08.2017 13:01:58 | banan

Franto já na Tebe mluvila půl hodiny než sem si fšimla že máš tyč pod košilí pak sem znejistila ale si mě rozesmál děkuji pálí Ti to parádně tomu se říká mít fiSTróna :-))

24.08.2017 11:17:48 | Iva Husárková

:-)

24.08.2017 11:33:24 | banan

:-))

26.08.2017 08:05:26 | Iva Husárková

Taky mám doma orla.

24.08.2017 09:53:24 | VEDz RVAHEs

Tady lítaji orli mořsští, ale neškodí. Je na ně krásný pohled.

24.08.2017 11:35:41 | banan

Já ti mám někdy pocit, že se mi kachny ztrácí i z mrazáku. :-)

24.08.2017 09:26:56 | Dreamy

Na to jednoduchý recept. Zámek na mrazák. :-)

24.08.2017 11:36:16 | banan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí