Kdo může být učitelem

Kdo může být učitelem

Anotace: Zpověď učitelky 9. třídy. Upraveno, originál by byl nepublikovatelný do 22 té hodiny.

Připraveni? Vcházím učit svoji třídu. Malý počet žáků mne nechává chladnou, protože vím, že větší část žáků ještě nakupuje naproti v Žabce nejnutnější potřeby pro přežití školního dne. Hlavně Redbull a nějaké kuřivo. Cígo z trávy si ubalí sami. Po doplnění omamných látek do krevního oběhu se zhruba do patnácti minut třída fyzicky zaplní. To ale neznamená mentálně, neb někteří musí dospat noční účast na sociálních sítích. Přehodí kapucu přes hlavu a tu si odloží na lavici. Někteří aktivní příznivci Emo si pomocí žiletek hyzdí předloktí, jiní zahajují vášnivou konverzaci pomocí SMS. Průběžně vzduchem poletují lahve s pitím, protože školní řád pitný režim zaručuje. Občas se lahve ve vzduchu i srazí, to je potom doprovázeno „vzletnými“ výrazy. Čím výraz „vzletnější, tím větší haló způsobí. Nastupuje proto můj zvýšený hlas v naději, že se povede přeci jenom probrat nějakou učební látku. Škola je pro ně ale plná nudy, kluci s řídkým vousem a holky bez podprdy. Vzdělání se jim kolektivně hnusí. Vrchol nudy je možné zažehnat nahlášením bomby. Při evakuaci si dokáží naproti vsadit sportku a bágnout pár cíg. Jedna žákyně si ještě před usnutím opřela o penál cedulku s nápisem Nuda k chcípnutí. Tahle samá žačka se z nějakého nepochopitelného důvodu dokonce kvalifikoval na gymnázium, byť v její gramatice se v písemné formě vyskytují výrazy lžýce, výtr či bríle. Český jazyk je krásný, ale záludný. Dvojsmysly se jenom hemží, proto je třeba důkladně se připravit a nepoužívat v diktátech věty jako třeba: chlapec měl malého ptáčka nebo Láďa objel celou vesnici. V tom momentě výuka končí a částečně přechází do geometrie. Výčet jejich prohřešků a vulgárních výlevů přivádí některé kantory až do Bohnic. Tělesné tresty použít nelze, i když vás žák napadne, mobil odebrat rovněž nelze a k vyloučení potřebujete jejich souhlas. Někdy vás i udají za sexuální obtěžování a někdy i obohatí o žloutenku případně i o vši. Když tedy adrenalinová výuka končí, vezmete na uklidnění prášek a jdete pro vodu, výuka na škole horor od Hitchcocka předčí, ti největší šílenci zůstávají až do důchodu.

alfreed

Autor banan, 18.09.2017
Přečteno 465x
Tipy 13
Poslední tipující: Iva Husárková, Amonasr, kdotoví, Fany, B.kaspik, Nikita44, Lůca
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

sestra učí na podobné základce... fernet a ibalgin před každou hodinou, a s chutí do toho - nejde o to naučit, ale přežít pokud možno bez zhroucení... no, ale tu práci miluje, a někdo to dělat stejně musí, že jo :-) a těm žákům ji taky přeju, ona je děsná :-)

19.09.2017 07:26:26 | hledač

To je úděl sester. :-)

19.09.2017 08:02:39 | banan

mají můj obdif skvěle napsáno ST :-))

19.09.2017 06:26:46 | Iva Husárková

Mě to zábavné nepřipadá, znám drsnou realitu škol. Bohužel slušné inteligentní děti jsou běžně ponižovány či přímo šikanovány. A na nervy z toho všeho, podobně jako učitelé. :-(

18.09.2017 11:15:10 | Lighter

Bohužel to tak je, ale ty děti mají, alespoň tady u nás, možnost vybrat si školu jinou, kde ta šikana není a je tam i lepší výuka. Víc jak 90% dětí od nás chodí raději jinam. Nebudu úplně specifikovat, abych nebyl popotahován za rasismus.

18.09.2017 11:38:56 | banan

:-) Franto, moc jsem se pobavila :-)! ST

18.09.2017 09:12:02 | Fany

Fany to jsem rád, ale učitelé to mají vážně těžké. Ve školce se mi ale učilo báječně.

18.09.2017 10:52:29 | banan

:-(, ne tak samozřejmě, to je naproSTá pravda, co píšeš, mě pobavilo Tvoje barvité zpracování a Tvůj více či někde méně skrytý humor, český jazyk je prostě barvitý, krásný :-)! A jinak si myslím, že´s byl pro ty mrňousky skvělý :-)!

18.09.2017 11:07:36 | Fany

Milá Fany, já tvá dílka taky rád čtu a vždy se na ně těším. Mám štěstí, že tu školku mám za plotem a jsem s dětmi v kontaktu denně a je to báječné. Vídám se i s těmi, které již několik let chodí do školy a to setkání vždy stojí za to. :-)

18.09.2017 11:43:38 | banan

:-) to je moc hezký, Franto, a pak že nevděk světem vládne :-)!

19.09.2017 07:19:43 | Fany

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí