Nejsou brýle jako brýle

Nejsou brýle jako brýle

Anotace: Může být trochu smutno, hlavně, když je veselo.

Aby se hasiči, když zrovna nehoří nebo není na obzoru jiná katastrofa jako spálený oběd, případně zabouchnuté dveře s klíči zevnitř, kočka na stromě, padající letci, nebo když není do čeho píchnout, tak přichází na řadu výcvik. Ten se řídí momentálně nutnými potřebami. Jedna z „potřeb“ mě donutila, že jsem tuto práci, kterou jsem měl moc rád, opustil.

To měl zrovna velitel potřebu si co nejlevněji postavit dům, tak nechal na dvůr hasičárny navozit cihly z bouračky a mi jsme se cvičili na jejich očišťování. Poté následovala stavba onoho domu a to byl konec.

Rukou jsem napsal na na A4 výpověď, ve které jako důvod stálo: Nepodporuji zlodějinu! A potom jsem raději odešel.

Vrchol nastal, když kamarád aniž bych to věděl, mi objednal odvoz z hasičárny. Poslední ráno při předávání služby se otevřela vrata na dvůr, do kterých vjela 7 m dlouhá černá limuzína. Z ní vystoupil řidič, z vozu vyndal stříbrný podnos s nalitou whiskou, přišel ke mně s tím, že mě má odvézt z posledního dne v zaměstnání.

Ale byly i lepší výcviky. Každý rok byla sjížděna Berounka na matildách. Zhruba 40 km a to bylo moc fajn. Chvilkama to bylo náročné, protože Berounka místy vůbec neteče, proto bylo nutné se chopit pádel, aby se výcvik moc nenatahoval. Aby výcvik byl co nejtěžší, byl ještě ztížen pozřením dobře vychlazeným pivem. Jednou s námi jel kolega z kanceláře, který nemohl dělat hasiče, jelikož jeho brýle měly 10 dioptrií. To jsou již hodnoty, kdy ženu poznáte jen po hmatu. Tak kolega seděl vzadu na matildě a kdo zná Berounku, tak ví, jak málo vody v ní bývá. Matilda najela na balvan a kolega se rázem ocitl ve vzduchu. Dopadl sice zpátky, ale jeho brýle se poroučely do „hlubin“ vod Berounky. Jeho duchapřítomnost byla fantastická. Okamžitě sáhl na dno řeky, kde bylo asi 40 cm vody a brýle ihned vytáhl. Ale chybička se vloudila. Nebyly to ty jeho, ale staré kostěné. Ty jeho se dodnes toulají někde po dně Berounky.

 

Líný proud krajinou zvolna teče,

než do Vltavy se „přiřítí“,

dlouho mu trvá, jak se vleče

z Berounky se již voda „řítí“.

 

brýle

Autor banan, 22.09.2017
Přečteno 445x
Tipy 11
Poslední tipující: Jort, Amonasr, piťura, Fany, Frr, Iva Husárková
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:-) tak to Franto, nemá chybu, moc pěkný to máš :-)! ST

22.09.2017 12:42:20 | Fany

Díky Fany, ty vždy potěšíš. :-)

22.09.2017 13:06:14 | banan

:-) a znáš to, Franto o tom - jak se do lesa volá . . . :-)!

22.09.2017 21:03:29 | Fany

..ať věří tomu, že brýle nejsou v řiti..za pár století se v tcunami nazpět přiřítí...:-D :-)

22.09.2017 11:34:18 | Frr

Taky se mi tam původně stejná slova drala, ale nakonec jsem byl mírnější. :-)

22.09.2017 13:05:35 | banan

já si myslím, že hasič má vždycky do čeho píchnout, to dělá ta uniforma :-)

22.09.2017 11:26:17 | hledač

Námořníci jsou na tom lépe, i když jsou také od vody. Hasiči si těch slavnostních uniforem moc neužijí a ty pracovní? Na ty by se chytla tak maximálně nějaká bezdomovkyně a to by ještě musela být čichotupá. :-)

22.09.2017 13:04:06 | banan

hasiči tohle... nevoní? nemám zkušenost :-)

22.09.2017 18:15:23 | hledač

holt co je doma to se počítá je mi líto že jsi odešel z práce kterou jsi měl rád brýle s nožičkama sou Tvůj vynáles? každou chvíli je hledám a bez nich už su taky slepá jako krtek ještě že vůbec nějaké našel jak říkám co je doma to Se počíTá :-))

22.09.2017 08:53:36 | Iva Husárková

Nebude to tak hrozné. Mě si poznala i bez brýlí. :-)

22.09.2017 13:01:43 | banan

OOO***)))

24.09.2017 04:40:37 | Iva Husárková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí