Boží zkouška?

Boží zkouška?

Anotace: Pravdivá povídka bez příkras.:-)

Obchod mě provázel celý můj život.Již jako malý kluk jsem směňoval různé věci za pravé angličáky Matchbox.Tato sbírka obsahovala cirka šedesát autíček, a v době dospívání jsem celou, tehdy vzácnou sbírku, postupně přenechal synovcovi.

O několik desítek let jsem si díky internetu, konkrétně AUKRU a jejich vymoženostem, pořídil opět tu samou sbírku angličáků.Prý se tomu říká nostalgie:-).
No, ale o tom jsem psát vlastně ani nechtěl.
Chtěl jsem psát o tom, jak jsem našel peníze, dva tisíce korun, a vzápětí jsem je s radostí odevzdal.Někdo z Vás si asi možná i řekne, no, asi se scvoknul.
Nescvoknul, a udělal bych to znova.
Jelikož jsem byl celkem úspěšný živnostník, měl jsem jedno pořekadlo, a to, že když jsme šli s manželkou do lesa na houby, pokaždé jsem při neúspěšném hledání hub pravil, no, to spíš najdu šrajtofli s penězma nežli houby.

Nebyl jsem vždy takový poctivec, ale od jisté doby jsem se změnil.Nebudu zde uvádět proč, a jak, ale je to tak.Ostatně to by bylo na samostatnou delší povídku.
Tak tedy,
vešli jsme s manželkou do lesa a za cirka pět minut, ani jsem nestihl říci své oblíbené, no, to spíš najdu šrajtofli s penězma nežli houby,
jsem zmerčil malou, čtvercovou peněženku.
Po otevření jsem v ní objevil dva tisíce korun a cirka pět obrázků s natištěnými obrázky Runcajse a jiných pohádkových postaviček.Zavolal jsem manželku a hned jsem jí nález ukázal.Nevěřícně koukala a začala se hezounce smát.
Tak je to tady, já jsem to snad přivolal, řekl jsem s úsměvem.
V peněžence nebyly žádné doklady, akorát peníze a dětské obrázky.
Šli jsme kousek lesem a z poza stromy jsme zahlédli malou holčičku jak si spokojeně hraje na malém paloučku.
Říkám své ženě, mám takový dojem, že to bude patřit té malé holčičce, a v zápětí jsem na ní zavolal.

Holčička zbystřila a pak na zavolání přiběhla.Byla nervózní, a na mojí otázku jestli jí něco nechybí, začala vyprávět, že ztratila peněženku.
Nežli jsem jí peněženku vrátil, musela mi říci co v ní přesně bylo.Měla dobrou paměť, popsala mi obsah detajlně :-).
Když jsem jí peněženku vracel, přiběhla z nedaleké chaty její babička, s tím, že peníze dostala od rodinných příslušníků, a že nám moc děkuje za vrácený nález.
Měl jsem z této události velmi příjemný pocit a dívenka velkou kliku:-)
No řekněte, nemohla to být Boží zkouška?
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 25.01.2018
Přečteno 635x
Tipy 11
Poslední tipující: Kaj, Básník Karel, Anděl, bogen, piťura, Amonasr, Fanny
ikonkaKomentáře (25)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pěkná!

25.05.2021 15:38:19 | Kaj

Děkuji, no, Boží zkouška?, no, v každém případě to bylo zvláštní:-)

25.05.2021 16:23:02 | Jeněcovevzduchukrásného

Hezký příběh. Asi by to šlo více dramaticky propracovat a vygradovat. Buď tedy do humoru a nebo do tragiky. Nic ve zlém, ale takhle to dělá dojem výroční zprávy o tvé poctivosti. No, to asi přímo ne, protože dnes jsem zažil taky boží zkoušku, když jsem nechal telefon na stojanu u benzínové pumpy a fakt jsem se modlil, aby tam ještě byl. Byl tam. Děkuji teď bohu.

26.01.2018 22:32:45 | Petrlesna

:-)Výroční zprávy:-), no asi máš pravdu, ale napsal jsem to jak nejlépe umím.Jsem věřící od dětství, ale ne vždy jsem se choval poctivě, spíše naopak:-(Byly doby tak do roku 1990, kdy bych si tu peněženku nechal.Tomu se říká mrtvá víra.Kolem roku 1990 jsem se seznámil s křesťany z Vody Života a radikálně jsem změnil své chování co se týká poctivosti:-).Přestal jsem dělat číšníka a začal jsem poctivě živnostničit.Tomu se říká živá víra.Člověk se může změnit, ale musí chtít.Dnes se poctivost bere jako blbost, ale mě to nevadí, spíše naopak.Díky za hezký komentík:-)

27.01.2018 12:05:54 | Jeněcovevzduchukrásného

Vzpomínka. Bylo mi asi devět, ztratila jsem peněženku cestou na poštu. Máminy poslední peníze......katastrofa. Jako vždy nevynadala, neřekla půl slova. Ale dnes vím, že to muselo být pro ni hrozné...samozřejmě ji nikdo nevrátil. Děkuji Ti za vzpomínku...mně se líbí Tvá povídka. Dovedu si představit, jakou měla babička radoST*

26.01.2018 07:08:21 | Anděl

Děkuji Ti za hezký komentík.Když jsme tenkrát šli asi po dvou hodinách zpět, tak na nás paní od chatky ještě radostně mávala.Zjevně se jí ještě něco podobného nestalo:-)

26.01.2018 13:33:29 | Jeněcovevzduchukrásného

Vím jaké to je...když něco považuješ za ztracené, a pak najednou se k Tobě vrátí. takových ale co vrací, je moc málo...

26.01.2018 18:00:52 | Anděl

:-)

26.01.2018 18:39:06 | Jeněcovevzduchukrásného

...ne, byla to zkouška lidskosti...;-)

25.01.2018 18:00:59 | bogen

Možná, ale od koho??

25.01.2018 18:05:40 | Jeněcovevzduchukrásného

...od sebe...;-)

25.01.2018 18:10:30 | bogen

No, nevím nevím, i tak si ale myslím, že to nemůže být náhoda.:-)

25.01.2018 18:26:56 | Jeněcovevzduchukrásného

...náhoda není, jen shoda okolností..;-)

25.01.2018 18:40:32 | bogen

:-)Nojo,no, jsem rád, že jsem věřící křesťan, mám v tom jasněji:-)

25.01.2018 18:45:52 | Jeněcovevzduchukrásného

...to se ti jen zdá, i když víš jaký žiješ sen...;-)

25.01.2018 18:48:27 | bogen

Ne,ne, Tam Je Pravá realita:-)

25.01.2018 18:51:43 | Jeněcovevzduchukrásného

...když sníš, je sen vždycky pravější než realita...;-)

25.01.2018 18:57:53 | bogen

:-)Díky Bohu za takové snění.:-)

25.01.2018 19:06:30 | Jeněcovevzduchukrásného

No, se nechci chlubit, ale já už mohl obrat takovejch lidí... a nebyly to dětičky, ale hnusní ožralové, co to stejně prochlastaj, nebo naházej do matu, a neudělal jsem to. To je asi rovnou na metál, co?
Každopádně za tečku patří mezera a máš tam divná odstavce kolikrát i v půlce věty.

25.01.2018 17:09:55 | Jezero

To, že jsi ožralého doslova neokrad, to tě jistě šlechtí.Pár číšníků co by tohle neudělali znám také.

25.01.2018 17:34:10 | Jeněcovevzduchukrásného

Nejsem číšník a ožralové, tam co dělám, nechávají peníze kolikrát válet úplně volně, nebo je prostě zapomenou. Jedná se často o tisíce.

25.01.2018 17:36:59 | Jezero

Hm, tak že zřejmě hazardní herna, ruleta,... .To, že jsi vědomě nikoho neokradl tě jistě šlechtí.Teď už je jen na tobě jestli v tom budeš pokračovat a nebo ne.

25.01.2018 17:43:04 | Jeněcovevzduchukrásného

Jo, herna... nemůžu nikoho obrat...uděláš to jednou, uděláš to podruhý a jednou tě někdo chytne...je to jako se vším. Třeba hazard taky nehraju, protože někdo, kdo dělá v herně a hraje hazard, musí asi zákonitě skončit špatně.:D

25.01.2018 17:48:55 | Jezero

Hm, pokud to jde tak se na to vykašli.Pracovat v takovém prostředí, no, nic moc:-(.Je přece možnost dělat něco jiného ne?

25.01.2018 17:57:42 | Jeněcovevzduchukrásného

Asi je to divný, ale mě to zatím baví. Stejně skoro celej večer sedím u PC a píšu a když už mě někdo otravuje, bývá to zajímavý materiál.

25.01.2018 18:26:45 | Jezero

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí