Jak mě pozvali cikáni na oběd

Jak mě pozvali cikáni na oběd

Anotace: Cikáni píši proto, jelikož to je tak správně, a žádného cikána by se to nemělo dotknout.Rómové, ti se u nás oběvili po revoluci a přijeli z Rumunska.Tito Rómové dělají našim cikánům velkou ostudu, a toto vím od cikánky která tomu sakra rozumí.

Měl jsem úžasnou a hodnou mamku.Když mi bylo asi tak osm, tak jsem kamarádil se Štefanem.Jednoho krásného dne mamka navrhla, že bychom mohli jet na Hostivařskou přehradu, a že by s námi mohl jet i Štefan.Samo sebou, že se musel nejdříve doma zeptat, jestli ho rodiče pustí.Rodiče ho pustili a tak se vyrazilo tramvají na konečnou a pak krásným lesoparkem až k vytoužené, vyhřáté nádrži.Bylo to príma a hodně jsme se tenkrát se Štefanem vyblbli.
Druhý den mě Štefan pozval na oběd, a že by mě jeho mamka ráda poznala a tak ať určitě příjdu.
Štefan bydlel v domě, kde bydleli jen cikáni, ale to mě vůbec nevadilo a hodně jsem se už jen ze zvědavosti těšil.
Byl to zážitek na celý život, a jsem rád, že jsem pozvání neodmítl.
Tenkrát jsem vešel do jedné velké místnosti a hlasitě pozdravil, tak jak mě to učila moje zlatá mamka.Uprostřed místnosti stál veliký kulatý stůl a na stole ve velké ošatce hafo chleba a mraky hořčice.
V pravém rohu byl plynový sporák, a na něm obří pozinkovaný hrnec(tenkrát v něm ženy vyvařovaly prádlo)plný libového hovězího masa.U stolu nás bylo asi deset(proto ten kulatej stůl)a pak už začalo servírování.
Paní domu vzala do ruky velkou vidlici a začala jí napichovat mega kusy libového masa, a šup každému na talíř.Jedl jsem, až se mi dělali boule za ušima.
Bylo to skvělý, do dneška na to vzpomínám.
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 07.05.2018
Přečteno 1302x
Tipy 6
Poslední tipující: Amonasr, Helen Zaurak, Frr, Koblížek
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...Vyřizují na úřadech sociální dávky, či se živí jako kapsáři.(tolik píší na olaščí rómové-wikipedia)
Když jsem za totáče pravidelně jezdil tranvají Vodičkovou přes Václavák, tak už tenkrát tranvaják hlásil, aby si občané v těchto místech hlídali kapsy:-(.Už v této době tam vesele operovali olaščí rómové.Chci jen podotknout, že tito, jsou na svojí "práci"patřičně hrdí dodnes.Naši cikáni o tomto dobře vědí(a jestli o tom neví ani vzdělaný cikán, tak ať si to přečte na wikipedii), a tak se ani nedivím, že jim nevadí oslovení cikán.
Olensko, hezky jsi to napsala, jo a pes to tutově nebyl, hovězí já poznám na deset metrů:-)

26.05.2018 13:37:17 | Jeněcovevzduchukrásného

Tiež používam "cigáň" a myslím, že ich to vôbec neuráža. Zatiaľ som sa stretla s tým, že sa sami tak označujú.
No, síce si ochutnal psa, ale super. (Robím si srandu.)

25.05.2018 16:30:04 | Olenska

Olesko, pes to fakt nebyl:-)

26.05.2018 13:38:13 | Jeněcovevzduchukrásného

https://www.youtube.com/watch?v=Q4BSiJ53tWo

13.05.2018 17:15:41 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Rosičko, když si zadáš Wikipedia olaščí rómové a přečteš si charakteristiku, tak možná neuvěříš co zde píší, čti ale až do konce.Není to tak dlouho co mi rozdíl vysvětlila jedna cikánka(sama prý své tři dcery učila, že jsou cikáni, a né žádní rómové).Co dodat, pozorně přečti a pak poznáš ten rozdíl.

14.05.2018 19:19:27 | Jeněcovevzduchukrásného

Když jsem byla hodně malá, brácha mě k Cikánům odkládal, aby mě nemusel hlídat :-)) Jinak, už jako větší, zažila jsem Cikány na Slovensku, tábořili na louce u řeky Váhu, v těch místech byl dravý tok, měli koně, dřevěné vozy, žili venku pod otevřenou oblohou.
A ještě později, svého času jsem pracovala jako uklízečka, byla tam se mnou Cikánka, nepamatuji, že by svoji práci někdy odbyla, byla stará, ráda pletla, dala mi nějaké vzory, vzpomínám...

08.05.2018 16:15:06 | Helen Zaurak

Díky za hezké psaní.:-)

09.05.2018 11:22:09 | Jeněcovevzduchukrásného

..jsem moc rád Honzo, žes to napsal...hezké vzpomínky na cikány už málokdo zveřejní...
ČÁGO
degeš j-Frr

08.05.2018 10:23:31 | Frr

Proti cikánům nic nemám.Někteří cikáni mají z toho, že se jm říká cikáni zjevně nějaké mindráky a proto si říkají Rómové.Kdyby Štefan byl Olašský Róm a kradl by a ještě se s tím chlubyl, tak bych s ním jistě nekamarádil.Díky za pěkný komentář.:-)

08.05.2018 11:02:47 | Jeněcovevzduchukrásného

Kamarádil jsem se taky s jedním a jeho rodinou. Byl už starší a jmenoval se Josef a byla s ním neskutečná sranda. Uměl si dělat legraci sám ze sebe a z toho, že je prostě Cikán. Jednou přišel a zeptal se mě, jestli vím, proč Cikáni nesmí jezdit Závod míru. Trochu vyjeveně jsem na něj pohlédl a on ze sebe hned vypálil: „No protože vy bílí byste si poznali svoje kola.“ Tím mě dostal. Sbíral tyhle vtipy o Cikánech a rád je vyprávěl a strašně se jim smál.
Po revoluci jsem mu jednou řekl: „Buď zdráv Rome“, a on hned, „Nazdar bílej. Nenadávej mi. Já jsem Cikán! Jako Cikán jsem se narodil a jako Cikán i umřu. Jsem Cikán a jsem na to hrdej.“
Patřil ke třem původním rodinám u nás ve městě a ani s jednou nebyly potíže.
Taky měl přísnou manželku, která ho držela zkrátka. Proto ke mně vždycky v hospodě přišel ke konci měsíce a půjčoval si ode mě stovku. Po výplatě mi ji pokaždé vrátil. Takhle to šlo asi tři roky. :-)) Dej mu pánbůh svatý nebe.

08.05.2018 10:04:53 | Koblížek

ja jsu taky Romka.Nemám moc ráda oslovení cikánka.a vůbec.víte,že my "cikáni nejsme cikáni ale praví Židé?

13.05.2018 17:13:58 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Praví Židé?, to opravdu slyším poprvé.Napiš mi prosím něco o tomto, rád se poučím.

14.05.2018 19:34:11 | Jeněcovevzduchukrásného

Díky za pěkný příspěvek.No cikánskou svatbu bych se taky rád podíval také, ale asi nebude příležitost:-(.Cikáni hrají a zpívají nádherně, a navíc, kdo by jak v minulosti tak i dnes kopal výkopy?Byla to a je těžká a špinavá práce, ale taky Hodně důležitá.Vážim si pracovitých cikánů kolikrát víc nežli bílých flákačů.

08.05.2018 11:13:03 | Jeněcovevzduchukrásného

já používám cigáni, vždycky se to u nás tak psalo a říkalo, a žádnému to nevadí... jako kluk jsem byl u přessousedů Perských na cigánské svatbě, dodneška vzpomínám, vdávali 2 dcery najednou v obrovském vojenském stanu na dvoře, tři dny jsem tam skoro bydlel :-)

08.05.2018 07:43:28 | hledač

Na cikánskou svatbu bych šel hned, musí to být opravdu skvělý zážitek.Cikáni jsou skvělý muzikanti, maj to prostě v genech.:-)

08.05.2018 11:19:46 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí