Starý pán

Starý pán

Bože prosím, dej ať odejdu ze světa rychle a bezbolestně.Dej prosím ať nejsem napojen na kapačky, ležící, odkázaný na druhých.
Nelpím na dlouhověkosti, a tak Tě prosím, nenech mě Pane Náš žít za každou cenu, za cenu, že budu ležet a podemnou budou pleny pro seniory.
Znal jsem chlápka, který si užíval až do vysokého věku.Byl relativně zdráv a denně chodil na pár pivek.Bydlel v Pikovicích v malém srubu a neměl nikoho nežli své přátele z hospůdky.
Z hospůdky to měl do svého srubu tak tři, čtyři kiláky a tuto cestu zvládal každý den a to i v zimě, kdy na teploměru bylo hodně pod nulou.
Často mu kamarádi říkali, aby ve vysokých mrazech do hospůdky raděi nechodil, a hlavně aby si nesedal na své cestě na dřevěnou lavičku, která byla v lese zcela osamělá, no zkrátka, aby neusnul a nezmrzl.
Když jsme přijeli pod širák do Pikovic, první cesta vedla do této hospůdky.Bylo to tak nějak koncem dubna, a čtyřicet kiláků od Prahy byla ještě pěkná kosa.
U píva jsme se dozvěděli smutnou zprávu, a to, že náš starý pán již nežije.
Našli ho v lednu jak sedí zmrzlý na zastrčené lesní lavičce, pod kterou se válela prázdná lahev od rumu.
S odstupem času jsem si dnes skoro jist, že nechtěl skončit v nějakém zařízení, kde bude na milost či nemilost zdravotníků.
Na zmrzlém ojíněném obličeji prý měl klidný úsměv.No, taky řešení jak se vyhnout tomu co si nepřejeme.
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 28.10.2018
Přečteno 336x
Tipy 5
Poslední tipující: Amonasr, Iva Husárková, Ijcro
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Smrt k životu patří a každý se musí po svém vyrovnat s faktem, že není nesmrtelný.

29.10.2018 12:24:56 | Ijcro

Život končí zde na Zemi, ale pak pokračuje dál v jiném bytí, a budeš to stále Ty:-)

29.10.2018 19:11:38 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí