Smetiště

Smetiště

Anotace: V době sběrných dvorů nemám bydliště

Smetiště. Bylo mé bydliště. Býval jsem profesionál, našel jsem cokoliv, co za něco stálo, či k něčemu bylo. Nemá to nic společného s dnešním lovením v popelnicích bezdomovci. Změnil jsem své teritorium. Lovím ve sběrnách a bazarech, někdy v inzerci. Nikdy dopředu nevím, co ulovím. Je nutné mít představivost, materiálové, technické, obchodní i praktické znalosti. Pak se můžou rodit krásné věci. Hezčí než ty současné, totiž s duší a historií. Se zračením lidské dovednosti umu a píle. Pro mě to bylo lepší než Merkur Lego. Vdechnu život lustru, lampě, kolu, brusce, motorce, fréze, pumpě, trkači. Rozdýchám letlampu, postřikovač, traktor, auto, gramofon. Je to můj boj, který vedu s dobrým skóre. Jsem totiž profesionální fušer. K tomu všemu si čtu a vyzvídám, o všech těch technikách. A zkouším je v praxi. Neustále zas a zas. Bavím se tím vším. Nic moc jiného neumím. Desítky tisíc položek v hlavě mám. Poznám je po hmatu, váze, hrubosti, zápachu, stoupání, tvrdosti. Poznám kvalitu stroje v běhu podle chvění, otáček, řezu, špon i hoblin. Umím posoudit kvalitu hadice podle složení, tuhosti, síly, pružnosti. Hodinky podle chodu, stroje i ciferníku. Ještě pořád se mám co učit. A v softwaru pitomého telefonu se nevyznám. Ten totiž na tom smetišti tenkrát nebyl. Proto jsem ten debil...
Autor umělec2, 18.02.2020
Přečteno 253x
Tipy 6
Poslední tipující: šerý, piťura, Frr, jenommarie
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jsem přečetl a dobrý je to! Pěkná proměna úmyslu do smyslu.
něco jako říznutí do reklamy doby "Nakupuj a vyhazuj."

18.02.2020 15:10:56 | šerý

někdy ty věci nechám mluvit
držím je v rukách
a ony vyprávějí svůj příběh

když se zadaří
pořídím je
položím doma na stůl
a stanou se i mou součástí

mám to taky rád...

18.02.2020 14:56:36 | piťura

křísíš životy smutně opuštěným zhrzeným věcem, jež mají ducha..!
Obdivuji Tě*ST* :-D*

18.02.2020 07:22:08 | Frr

Vážit si těch věcí, je krásné přeci.
Historie ožívá, v čase starých hodin,
lampy sklíčka a odlesk čehokoli,
co dříve jiné ruce s péčí a láskou v rukou měli.
Hezký koníček a málokdo dnes je všeumněl ,
aby tolika věcem rozumněl.
Telefony se mění velmi rychle.
Historie a nádech té doby a poctivé práce, ať nezanikne.
^ST^ moc hezké

18.02.2020 07:08:52 | jenommarie

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí