Samuraj z vesnice Tanisha, část druhá

Samuraj z vesnice Tanisha, část druhá

Část druhá - rýže a čaj

Dřevěné dveře se pomalu otevřely a svěží vánek pohladil mladého muže v tmavém oděvu po tváří. Ostatní domky podél nohama udusané hliněné cesty otevíraly své okenice, či dveře a jejich obyvatelé taktéž pomalu vycházeli ven, aby uvítali nový den. Nad střechami se v pozadí leskly narůžovělé lístky v korunách sakur a na blankytně modré obloze plulo několik bílých mraků, které vytvářely vzory labutí, či korábů. Kolem vesnice se do dáli táhly louky z jejichž zelených, ve větru ohýbajících se travin vykukovaly květiny různých barev a vůni. Nad květy poletovali motýli a pod mořem zeleně bujel život těch nejmenších. Za vesnici, nemnoho kroků po cestě, se rozprostíraly světlé modré terasy se zelenými výhonky, které byly obživou místních lidí. Ženy, muži a děti... všichni obyvatelé této malé země prožívali společně krásu bezstarostnosti a klidu. V přátelství, sounáležitosti a vzájemné lásce pracovali, či u zapadajícího slunce sedávali u svých nízkých domů a při povídání v doprovodu přátelského smíchu popíjeli čaj.

Poznámka k textu:
Sakura - je ovocný, přibližně pět metrů vysoký strom. Na jaře jsou jeho květy plné a růžové.

Rýžoviště - je upravený pozemek pro pěstování rýže ve stojaté vodě. Terasa je tvořena z hliněných hrází.
Autor Knife & zen, 01.04.2021
Přečteno 173x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Krásné...dýchl na mě z Tvé povídky klid a mír.Při čtení mi přišla na mysl otázka, proč takto nemůžeme žít všude?
Moc se mi libí a ráda dávám ..ST..

16.06.2021 22:12:50 | Jaruška

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí