Jak se rodí Amazonky

Jak se rodí Amazonky

Anotace: Nejvíce bojovnic vzniká z nejcitlivějších žen, jež ukryly svá zranění pod brnění.

První vzpomínka z dětství. Sedí na posteli s mřížemi. Nevidí mámu ani tátu. Kde jsou? Má strach a pláče, chce je pláčem přivolat. Místo nich přijde cizí paní a křičí na ni. Bojí se, má z ní strach. Píchají do ní něco, bolí to. Nemá hračky a nemůže z postele ven. Sedne si a trhá si kůži ze rtů. Jsou jí dva roky a dělá to tak už po celý zbytek života. Ta paní v bílém to vidí a přiváže ji ruce k posteli. Nemůže se hýbat. Jen leží, mlčí a svýma obrovskýma očima posazenýma daleko od sebe se rozhlíží kolem. Celé dva měsíce. Oboustranný zápal plic kombinovaný s podrážděnými mozkovými plenami. V době totality, kdy děti zůstávaly v nemocnici bez rodičů. Vzniká první přesvědčení. Smutek a pláč není vyslyšen.

Dětství pokračuje. Bratr ji bije, bere hračky, vyhrožuje, nadává. Je o tři roky starší a šikanuje ji. Nemá sílu se mu ubránit, a tak volá o pomoc. „Mami, on mě bije!“. Matka reaguje tak, jak by žádná nikdy neměla. „Já se z VÁS zblázním! Padejte oba do pokoje! Nebo vás ztřískám!“ Často je bita za svého bratra. Bolí ji to, ale více ji bolí bezpráví a pocit bezmoci. Bojovnice začíná být vzpurná. Slíbí si, že až bude velká, nikdy už takovou bezmoc nedovolí. Vznikne další přesvědčení. Muži ženy bijí a nadávají jim. A protože to matka dovoluje, tak je to běžné.

Další vzpomínka. Hraje si s kluky. Líbí se jí jejich hry. Akční a plné dobrodružství. Nelíbí se jí jejich souboje a ubližování si. Chrání slabé. Není plnohodnotná členka jejich party. Chce si prostě jen hrát některé jejich hry. Ty na válku a na přepadení nemá ráda, odmítá je. A chce si hrát i s holčičkami. Mají miminka, kočárky a hrají si na maminky. Nerozumí hře na „jen jako“. Proč krmí jako flaštičkou panenky, když z nich nic neteče? Vezme svou panenku. Udělá ji díru do pusy, aby tam mléko teklo a další mezi nohami, aby ho mohla vyčurat. Zajímá ji, jak ta panenka mrká. Od táty použije šroubovák a vydloubne jí oko, aby to zjistila. Připadá ji to zajímavé, už to ví a utíká to povědět holčičkám. Ty utečou. Pro kluky je moc holčičí, pro holky moc klučičí. Třetí přesvědčení na sebe nenechá dlouho čekat. Nebuď autentická, jinak tě okolí nepřijme.

Vzpomínka na pubertu. „Neběhej! Nekřič! Sedni si! Nelítej! Neřvi! Ty jsi blbá!“ Slova od matky. Slyšena prakticky neustále. Temperament matky a dcery je diametrálně rozdílný a energická dívka leze své matce, která většinu dne prosedí nebo prospí, upřímně na nervy. Matka se nenechá obejmout, pohladit. Pokaždé uhne, vadí ji fyzický kontakt s dcerou. Nehladí ji a ani neobjímá. Čtvrté přesvědčení. Není hodna lásky. Není dost dobrá taková, jaká je.

A výtvor je dokončen. Zrodila se Amazonka. Žena připravena na souboj se životem. Žena, která se rozhodla, že ji nikdo již nikdy neublíží, nepoloží na zem a nepodrazí nohy. Nebude bezmocná. Nebude doufající v lásku a cítit se opuštěná. Nechtěná. Rozkročená Amazonka neustále ve střehu a připravena k boji. Jakmile se kdokoli přiblíží k jejím citlivým místům, neváhá použít jakékoli zbraně proto, aby už další rány neobdržela.

V tomto duchu si vybrala manžela, otce svých dětí. Kamaráda, kterého znala dva roky a důvěřovala mu. Nebyla zamilovaná. Nevěděla, co to slovo znamená. Byl velmi inteligentní, což ji imponovalo a za co si ho vážila a obdivovala. Vztah se rozpadl. Vybrala si ho podvědomě dle vzorců z dětství. Prošla s ním vše, co prožít už nechtěla. Žárlivost, odmítání, kritiku, lži, vydírání i agresi. Rozvod byl náročný. Brnění se stalo ještě silnější.

S ohledem na své děti si vybrala druhého partnera. Takového, který je bude mít rád. Budou rodina. Bezstarostný, veselý, optimistický a plný života. Zamilovala se. Odložila brnění, poprvé ve svém životě a odhalila svá slabá místa. Věřila v lásku. Ale zaútočila Amazonka z vedlejšího kmene. Přesně na místa, která tvořila jejich slabinu. Jeho děti. Amazonka se znovu probudila k životu, zkusila chvíli bojovat, než to vzdala. Proti dětem bojovat nelze. Ustoupila a on odešel.

A v ten okamžik povstala nejsilnější bojovnice. Marvelovská postava. Oděna do neprůstřelného brnění, s jazykem ostrým jako břitva. S očima plnými nenávisti a zloby směrem k mužským protivníkům. Neustále připravena k boji, ve střehu, se zbraněmi v ruce. Tsunami. Živel, který nešel zastavit. Stačilo se jí dotknout a přišla ničivá atomová detonace. Začala šestiletá válka s muži. A ona vítězila. Nikdo jí nemohl ublížit. Nikdo nedostal šanci. Opovrhovala muži. Všemi, co ji zkřížili cestu.

Po dlouhých šesti letech už byla unavena z boje. Vše v sobě udusila. Ale bylo to v ní schované. Pod brněním. Potkala jeho. Pomalu začala skládat zbraně. Velmi, velmi opatrně. Odložila meč, ale v podprsence měla schovaný nůž a byla připravena jej okamžitě použít. Zůstávala ve střehu. Nevěřila. On chtěl, aby mu důvěřovala hned. To nebylo možné. Byl přeci jen další z řady mužského pokolení. Vzor těch, co ubližují. Ale tentokrát už bojovat nechtěla. Potkali se v době, kdy už měla doválčeno. Hodně spolu mluvili. A ona začínala odkládat kousek po kousku části svého neprůstřelného oděvu.

Podruhé se zamilovala. Silně a vášnivě. Než ale stihl získat její důvěru, zklamal ji on. Chtěl tento proces urychlit. Ale zmýlil se. Proces léčby urychlit nelze. Chtěl vědět o jejím životě vše. V době, kdy důvěru ještě nezískal. Neuvědomil si, koho vedle sebe má. Neznal ženy, které nejsou rozmazlované princezny. Znal jen princezny na hrášku. Ty, které měly dostatek obdivu a tolik citu od rodičů i blízkých, že vše dokázaly předávat dál. Zvyklé na pozornost tak nějak automaticky. Které nepoznaly, že o svůj díl musí bojovat. Které jsou natolik rozmazlené, že jen umí přijímat. Tak nějak samovolně. Ani jim nepřipadá divné, že to tak je. A takový muž nezná Amazonku. Chtěl důvěru v době, která absolutně nebyla reálná. A nezískal ji. A tak si k ní pomohl. Nečestně.

Část brnění, které Amazonka do té doby svlékla, se rozzářilo do rudé barvy krve a spojilo se zpět s dalšími částmi na těle. Tentokrát vyšla Amazonka do boje naposledy. Se stejně prudkou vášní, s jakou milovala, dokázala i bojovat. Prošla si bojovým polem spolu s ním. Provedl ji všemi bolestmi, které v sobě pečlivě ukryla tak, aby ji už víc nezraňovaly. Znovu a znovu ji sypal sůl do ran, které se nestihly dohojit, byť vše bylo na dobré cestě k uzdravení. Kdyby nespěchal. Kdyby netlačil. Kdyby dokázal víc vnímat. Nedokázal. Vyšli spolu na destruktivní cestu. Ale stalo se něco jiného, než by kdokoli očekával.

Amazonka prošla regresí. Bolesti znovu prožité vyplavily skryté slzy. Bylo jich tolik, že zkolabovala. Tělo odmítlo dál spolupracovat. Tehdy si slíbila, že další boje už nebudou. Nevěřila v život. Tak jí bylo ukázáno, jaké to může být, když o život přijde. Musela padnout až na kolena tak, aby mohla znovu vstát. A brnění už zůstalo ležet na zemi. Odpustila a opustila.

Amazonka ukončila misi.

PS: věnováno poslednímu průvodci na cestě bojovnice: "Přeji ti, ať najdeš klid tak, jak jsem jej našla já."

Autor Fénix, 27.02.2024
Přečteno 128x
Tipy 5
Poslední tipující: paradoxy, mkinka, Marry31, Sonador, cappuccinogirl
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ahoj, Tvůj příběh mě donutil založit si zde svůj účet, abych Ti mohla odpovědět. Připomíná mi sebe samu před mnoha lety. V jedné zásadní věci - měla jsem pocit, že mi celý svět ublížil. Hledala jsem spásu u psychologů, u vědmy, kartářky. Nakonec mi pomohla regresní terapie a rekonekce. Je třeba si uvědomit, že za náš život nemůže nikdo jiný, ale jen my sami. A třeba jen tím, jakými lidmi se obklopujeme. V tvém příběhu není ani trocha sebeuvědomění v tomto smyslu. Celá působí dojmem zahledění do sebe a až fatalistickým žehráním na to, jak ti ublížili všichni kolem tebe - matka, bratr, partneři. Ze své zkušenosti mohu říct, že lidi nejsou černí a bílí a protože nepíšeš, ani zmínku o své možné chybě, vystupuješ jako bílá v davu Černých, tuším, že máš ještě dlouhou cestu před sebou. Kdybys chtěla víc na toto téma, tak můžeš na vecnesmutna@email.cz

29.02.2024 14:19:07 | TaDruha

Ahoj, to je hezké kohokoli inspirovat k založení účtu, aby byla možná reakce :-). Děkuji za tvůj názor. Bylo mi naprosto jasné, že zrovna toto téma může vyvolat různé emoce. Amazonka však byla primárně určena jedné osobě, která měla pochopit souvislosti. A add to co píšeš - rozumím co mi sděluješ. Ale možná jsi na to jen pohlédla z jiného úhlu. Podstatné byla ta přesvědčení, která z nich vznikla a ovlivnila vše další. Tvé nabídky sice nevyužiji, ale držím ti palce na tvé cestě :-).

29.02.2024 15:53:23 | Fénix

Promiň, omlouvám se, nepochopila jsem Tvůj záměr tímto příběhem něco sdělit jedné osobě. Za sebe bych řekla, že ta osoba (matka, bratr, manžel), pokud by to četla, tak její vnímání nebude pozitivní. Dlouhé roky žije autorka příběhu vedle mě a pak mi souvislosti sděluje přes sociální server? A zrovna tak důsledky mého chování? Nenašla za celá léta způsob, jak se mnou o tom mluvit a raději to napíše do veřejného prostoru? Kde se ani nemám možnost k tomu vyjádřit? Ale spíš to číst nebude, zřejmě ta osoba nemá tolik empatie, abys měla potřebu s ní o tom mluvit, proč by si měla něco číst?

A ano, je to můj úhel pohledu, vychází z toho, čím jsem prošla já. Přeji i tobě mnoho zdaru.

29.02.2024 16:46:02 | TaDruha

Podrobnosti nejsou známy, tudíž bych se soudy tak moc nespěchala :-). To téma s tebou rezonuje a chápu to. Za mne uzavřeno a děkuji za tvou omluvu. Přijata :-).

29.02.2024 20:15:06 | Fénix

Krásný závěr. Takovými věcmi prochází spousta z nás. Ale přijde doba, kdy začneme mít soucit s těmi, kteří nám ,,ublížili,,. Pochopíme, že oni se třeba taky trápili a jinak jednat neuměli.

29.02.2024 08:43:13 | paradoxy

Aneb jak se říká - vše v životě, co tě potká, je darem nebo poučením/lekcí.
Děkuji za hodnocení :-)

29.02.2024 10:05:35 | Fénix

Moc krásně vykreslená hluboká pravda

28.02.2024 09:13:01 | Marry31

Také děkuji a ano :-(. Bohužel.

29.02.2024 07:18:36 | Fénix

Tohle bylo pro mne velmi zajímavé dílko. Ráda jsem si přečetla. Napsáno opravdu čtivě.

27.02.2024 20:51:07 | cappuccinogirl

Děkuji :-)

29.02.2024 07:18:02 | Fénix

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí