SLADKÁ ROZTRŽITOST

SLADKÁ ROZTRŽITOST

 

 

 

"Si jako děláš prdel, nemlžíš tak náhodou?" ptá se mě má nejlepší kamarádka, co mě zná jako svoje boty. Přitom usrkne pěnu z cappuccina a jen kroutí hlavou, že i když už zná mnoho mých příhod a životních trapasů, tak tohle je teda něco.

"To je holka na nobelovku, dělej se sebou něco."

 

"No ale víš co," říkám jí, "ten chlápek, si představ, mě  hned jak vychladl, za pár dní pozval na večeři.  No a o víkendu jedem do Alp."

 

"No tě pic holka, tak snad ten víkend s tebou vydrží, drž se prosím tě na uzdě."

 

"A no jo, ty naděláš .."



 

Začalo to úplně všedním sobotním ránem.  Pomalu se došourala do kuchyně a postavila vodu na kafe. Zhltla ranní porci betablokátorů a zapla rádio. Hlásili slibné počasí, takže není co řešit, dneska někam vyrazí. Do batůžku naházela pár drobností, svačinu, přitom usrkovala kafe a z otevřeného balkonu nasávala příchod jara.

Naladěná ranní porcí poctivého turka a morning jazzu Bossa Nova, staví na benzínce. Sobotěnka jak vymalovaná říká si, zatímco tankuje plnou a hlavu má už někde vysoko v horách. Ani nezamyká, jen odběhne rychle zaplatit a nasedne. A no jistě, zase jsem zapomněla klíčky v zapalování, říká si, já na to kdysi dojedu, ta moje roztržitost.

 

Po pár desítkách metrů si v zrcátku všimne, že jí problikává auto jedoucí za ní, nevěnuje tomu ale příliš pozornosti, ostatně se jí to stává často.  Automaticky hmatá po hašlerce v palubní skříňce, místo bonbonu však nahmatá zapalovač. Co to je toto, pomyslí si v duchu, no jasné, zas s tím začal, a tvrdil, že s kouřením sekl.  Ach jo, musí mu opět promluvit do duše. Zpozorněla, jakmile auto za ní zase problikávalo. Co blbne ten chlap, co pořád má? Předjel ji a z okýnka mává a naznačuje, ať zastaví. Přibrzdí tedy na krajnici hned za ním, zapne blikačky a ptá se, co se děje.

Vystoupí chlápek, vlastně docela pohledný sympaťák napadlo ji, dlouze na ni kouká, ale neříká nic.

Po chvilce k ní popojde.

 

"Hm, copak?," povídá ona.

 

"Madam, je to vaše šála?"

 

"Ano, kde jste k ní přišel?" 

 

"V autě, na zadním sedadle."

 

"Nechápu, v životě jsem vás neviděla. Tak jak můžete mít v autě mou šálu? Snad jste se nepokoušel dostat se mi do auta?"

 

"Co byste tak myslela?"

 

Popošla k jeho autu, nahlédla na zadní sedadlo, otevřela palubní skříňku a nestačí se divit, ano, hašlerky. Proboha! Ona na té benzínce odjela úplně stejným oplem, jaký má ona. No jasně, ty klíče v zapalování, patrně má chlápek stejnou diagnózu ..

 

"Tankovala jste ve vedlejším stojanu, máme stejnou značku i barvu, nestihl jsem vás od pokladny doběhnout, tak jsem jel rychle za vámi."

 

Zděšeně se chytla za hlavu, že toto je skutečně husarský kousek, co jen tak nevymyslíš. V příštím životě skončím jako vakuola pomyslela si, moc nechybí, a budu reagovat už jen na světlo.

 

"A já si ještě říkala, že jen co jsem vyjela od benzínky, začala mi blbnout dvojka."

 

"To se omlouvám, řekl jízlivě, příští týden jsem už ale objednaný s převodovkou.

A promiňte, že jsem se nepředstavil, nějak jsem to v té honičce za vlastním vozem nepovažoval za prioritu, Jaroslav."

 

"Daniela, těší mě. A moc se omlouvám, bývám roztržitá."

 

"Roztržitá? Tomu se jako říká roztržitost?  Vždyť vy máte diagnózu. Odjet v cizím autě a ani si toho nevšimnout? Jste vůbec normální? V konečném důsledku je to krádež!"

 

"No dovolte! A mírněte se pane, kdybyste nenechal klíčky v zapalování .."

 

"Tak klíčky v zapalování .. No vy se mi snad zdáte, nechcete nakonec, abych se vám ještě omluvil?"

 

"Podívejte, nemohli bychom na to zapomenout a raději si zajít někam na kafe, že to vlastně dobře dopadlo?"

 

"Na kafe. S ženou, co odjede mým vozem a ještě má tu odvahu mi říct, že si za to mohu sám. Teda ženská vy máte ale kuráž." 

 

"Dobrá tedy," povídá Jaroslav nakonec, "toto je sice vážně neuvěřitelné, ale možná bude i sranda.  Jeďte za mnou, asi po patnácti kilometrech je odpočívadlo a restaurace. Jo, a dolejte si vodu do odstřikovačů. Klíčky máte v zapalování, uchichtl se."

Poděkovala, vydechla, že na ni nezavolal policajty, a poslušně jela za ním.

 

Cesta ubíhala klidně. Zaparkovali vedle sebe a ještě než vešli do restaurace, ohlédli se, že jak to těm dvěma stejným vozům vedle sebe na parkovišti sluší.

 

 

"No řekni kámo," povídá po týdnu Jaroslav svému kolegovi u piva, "není sladká, ta její roztržitost?"

 

 

 

Autor Vivien, 12.03.2024
Přečteno 143x
Tipy 29
Poslední tipující: Karolínka, enigman, Chane, Iva Husárková, Marry31, jitoush, Sonador, Marten, zdenka, cappuccinogirl, ...
ikonkaKomentáře (32)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

tak mě napadá jak asi známe své boty...

14.03.2024 08:46:06 | enigman

A mě teď napadá další z mých roztržitostí eni, díky za přečtení a inspiraci!

14.03.2024 13:49:35 | Vivien

jsi roztržitě sladká a píšeš fantaSTicky. :-))*

13.03.2024 07:15:37 | Iva Husárková

Ivuš ahóój, to je jen ochranné zbarvení, abych přežila a vydržela to se sebou, pak píšu takové kraviny :-) No kdybych tu na sebe napráskala ještě víc, přestanou se mnou na modré kamarádit. Slibuju, že napříště budu naprosto, ale naprosto normální a vložím něco seriozního :-) Z pochvaly od tebe se ale tetelím, protože jestli tu někdo píše fantaSTicky, pak je to Husárková!

13.03.2024 10:25:58 | Vivien

bavila jsem se. * serióznost číhá na každém rohu, Tvá povídka je milá a trochu mi připomíná vlastní historky. život přináší zvláštní situace, čím nepravděpodobněji vypadají, tím jsou víc skutečné. tetelím je krásné slovo. děkuji. i za pochvalu. prosím, jen nebuď "naprosto normální." měj krásný den. :-))***

13.03.2024 10:36:33 | Iva Husárková

Vezmu si to k srdci Ivy* A tobě posílám úsměv a dík, mimochodem i za právě přečtené tvé desáté NON LEGE ARTIS.

13.03.2024 10:51:28 | Vivien

úsměv pro Tebe. radost. :-))*

13.03.2024 11:13:49 | Iva Husárková

Tomu tedy říkám seznámení :D Bavila jsem se, fakt krásně píšeš

13.03.2024 06:52:44 | Marry31

Milá Marry, tak to splnilo svůj účel. Pokud se čtenář baví, nenudí se a dočte do konce, co víc si mohu přát? Vždyť děl o marnosti, zklamání atd. je tu až až, tak proč nepustit uzdu fantazii. Opravdu si vážím každé návštěvy a zpětné vazby. Moc ti děkuju.

13.03.2024 10:17:45 | Vivien

.....Viv,ta teda píše.....skvěle si to...no Život asi ví,že jsi zdatná povídkářka,tak Ti připravuje "materiál",abys měla o čem psát....už když jsem si ji četla,tak jsem si říkala,že to teda rozhodně není fabulace a že v tom máš ty sama prsty.../úsměv/....dvě stejná auta...no to nevymyslíš.....dokáži si představit,jak ten muž,než se vzpamatoval,nevěřícně zíral,jak mu mizí fáro...roztržitost za roztržitost.....jak jsem to četla,tak jsem se usmívala.....Ji.

12.03.2024 18:31:01 | jitoush

Jituško, tvůj ohlas mě velmi těší. Přiznávám se, že občas vnesu do života trochu chaosu a adrenalinu, naštěstí se v tom ztratím jen já, ti ostatní v sobě mají jakési GPS. To je to, co mi chybí. Bloudím, ztrácím se a přitom nacházím. Je tak pokaždé mou malou výhrou, že najdu své auto, trefím "na své ubytování" či "nenachodím zbytečné kilometry" :-) Na mou omluvu, to ne já, to ten bláznivý svět, kterému se pouze přizpůsobuju. Že tím někdy doháním okolí k šílenství? Ano. Alibisticky to tedy svedu na sladkou roztržitost, ta je tak nějak víc sexy :-)

Díky a budu se krotit*

13.03.2024 10:10:25 | Vivien

...Prosím Tě Viv...buď sexy a nekroť se.../úsměv/...tak Ti to sluší...ale do té míry,abys vše přežila tak říkajíc "bez ztráty desítky".....ať můžeme číst......Ji.

14.03.2024 08:41:04 | jitoush

Tak to je jasné, taky se mám ráda.

14.03.2024 13:50:22 | Vivien

tak tohle je něco Viv! fakt sladký... skvělý*

12.03.2024 18:23:59 | Sonador

No usmívám se tu Son, díky!

12.03.2024 22:25:35 | Vivien

život píše… úsměv.z

12.03.2024 14:38:17 | zdenka

To teda! Moc ráda tě vidím, a děkuju Zdeni.

12.03.2024 14:43:10 | Vivien

Tak tohle byl zas naprosto skvělej příběh, Viv:-) Takovej krásně "ujetej", skoro celej... a já taky ujíždím...na každý tvý větě, jseš skvěle nápaditá:-)**

12.03.2024 14:36:04 | cappuccinogirl

Ježíš díky cappu, občas je potřeba to tu trochu rozptýlit a pobavit se. Jinak ale, zakládá se na pravdě, to už tak směšné asi někomu nepřipadne, nicméně v životě se fakt nenudím, jsem roztržitá :-)

12.03.2024 14:42:12 | Vivien

Já bych na tuhle míru roztržitosti byla snad i hrdá... bo se naprosto vymykáš... a kdo tohle zažije??? A kdo bude mít takovýhle storky pro vnoučata nebo pro kámošky u společnýho kafča nebo čaje:-):-):-)**

12.03.2024 14:50:27 | cappuccinogirl

No, s těma vnoučatama ještě raděj počkám, ale kámoškám to napráskám vždycky, to fakt řveme smíchy, protože pochopitelně mé kámošky jsou naklonované podobně a navíc vždycky něčím vlastním přispějí :-)

12.03.2024 14:54:35 | Vivien

to je skvostná setkávačka :)* krásné Viv

12.03.2024 13:36:31 | narra peregrini

Narry, já to zřejmě přitahuju :-) Začnu si psát asi deníček, protože spoustu mých životních story už jsem za ta léta zapomněla. Je ale příjemná zkušenost, že po světě chodí dost tolerantních lidí, co mi nakonec odpustí. Já bych jim také. Díky moc!

12.03.2024 13:41:24 | Vivien

no bodejť :) ... se Ti vrací, co vyzařuješ *

12.03.2024 15:38:49 | narra peregrini

Skvělé psaní, děkuji za přečtení :-)

12.03.2024 13:32:47 | fisus

Děkuju, mám radost z každého, kdo si přečte i mou povídku, a když se mu navíc líbí, tak o to radost větší!

12.03.2024 13:36:07 | Vivien

Vivien, to nemůžeš myslet vážně...! Já snesu, myslím si, hodně, ale... Jihlavanka!?
Jinak ale dobrý:-)

12.03.2024 12:44:07 | Žluťák

Dobře, tak ať nepohoršuju další baristy, značku vynecháme :-) Ovšem turka si vzít nenechám.
Jinak ale samože díky za kuk!

12.03.2024 13:26:59 | Vivien

Tos nemusela, když už nic, tak aspoň voní pěkně:-)

12.03.2024 13:48:09 | Žluťák

Jojo, voní hezky, jako v té reklamě s pekařem :-)

12.03.2024 13:50:44 | Vivien

ta teda je sladká

12.03.2024 12:24:01 | jort1

No, a s věkem se roztahuje a přibírá se po ní.

12.03.2024 13:24:40 | Vivien

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí