Zimní zahrada

Zimní zahrada

Anotace: Povídka o osudu dvou sester

Sbírka: Drobečky povídek

V Jizerskohorské Smržovce kdysi žila movitá vdova se dvěma dcerami.
Obývaly společně velikou vilu se zimní zahradou. Stará paní Ludmila byla hodně nemocná a upoutaná na lůžko. Její dcery Lída a Líba se ovšem více než o matku staraly o nákupy a parádu. Tu navíc psychicky trápily a dělaly ze života peklo.
Nebylo tedy divu že Ludmila za krátký čas zemřela. Obě dcery z toho byly pochopitelně nešťastné, neboť věděly, že se budou muset o sebe i vilu postart samy.
Lídě a Libuši připadl dům i větší obnos peněz, ale sestry neuměly ani trochu hospodařit. Dům i zahrada začaly proto rychle chátrat a zarůstat plevelem.
Lída a Líba však trávily raději všechen čas mimo dům a bezstarostně zděděné peníze.
Nebylo tedy divu, že veškeré jmění bylo náhle pryč. Když vše dospělo do svízelné situace, navrhla zoufalá Lída své sestře: ,,Drahá sestřičko, nevím jak dál a tak se stěhuji do Liberce za svým přítelerm Jáchymem. ,, Věřím že to pochopíš.'' Libuše byla sice smutná, ale svojí sestru v jejím nápadu podpořila.
Jenže Lída nebyla u Jáchyma šťastná. Brzy poté co se k němu nastěhovala, začal holdovat alkoholu a Lidušku fyzicky napadat. Lída si uvědomila, že se takto odporně chovala i ke své zesnulé matce a začala toho litovat, bylo však příliš pozdě.
Teprve po několika těžkých měsících Lída jedné noci od Jáchyma utekla. Pár dní bloudila netknutě po okolí, až nakonec vyhledala azylový dům.
O nešťastném osudu Lídy se dozvěděla i její sestra které se jí zželelo
V Libuši se v ten moment něco zlomilo a rozhodla se radikálně změnit svůj život od základu. Krátce na to si našla práci na poště a z našetřených peněz postupně zvelebí vilu i zahradu. Když se vše podařilo zrealizovat ke spokojenosti Libuše i sousedů, kontaktuje Líba svojí sestru nas nabídkou návratu do staronového domu.
Lída je samořejmě dojatá a s radostí přijímá. Když se Lída nastěhuje zpátky do vily, svěří se svojí sestře, že je nevyléčitelně nemocná a přišla do vily v podstatě dožít. A to se skutečně zanedlouho vyplnilo. Dojatá Libuše se nakonec rozhodne pohřbít svojí sestru na svém pozemku u vily nedaleko zimní zahrady.
Autor Petr27, 04.04.2024
Přečteno 36x
Tipy 3
Poslední tipující: Helen Mum, mkinka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Inu, co dodat... ale napsané to je pěkně :-)

07.04.2024 11:07:08 | Helen Mum

Děkuju :)

07.04.2024 11:08:16 | Petr27

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí