Jiskra

Jiskra

Anotace: Chci předeslat, kdyby náhodou chtěl tento příběh někdo číst, že není o jiskře, která ve mně zažehla nejkrásnější cit, či snad napínavý příběh paliče...

Vždycky jsem se snažila vychovávat svoje děti
ke vstřícnosti k druhému. Zní to nadneseně, ale je to tak. "Neodmítej, když bude chtít někdo pomoci."
Tím nechci říct, že jsem vzorem matky.Jako každý rodič, mám tisíce výhrad a hodně nedokonalostí. Nakonec, jablka se zakutálela přímo pod strom.

Jednou přišla dcera s hotovou věcí."Mami, budeme hlídat koně." "Koně?" "Ano, o dovolené, budeme hlídat Jiskru." Nechápala jsem. Oči jsem měla vytřeštěné.
"Je to krásná kobylka. Kamarádka musí odjet
za maminkou. Nemá nikoho, kdo by se o to zvíře postaral."

Nevím, asi jsem natvrdlá, ale stále jsem nechápavě zírala. Pak, jakoby mě sám kůň nakopnul, začala jsem hystericky řvát. "Ty jsi se zbláznila. Copak můžeme hlídat koně?" Miluji zvířata, ale abych hlídala koně, to jsem si vážně nedovedla představit.
"Nebude to nic náročného. Mami?! Budou to jenom tři dni. Každý den ho ze stáje vyvedeme na louku. Do ohrady.
Tam se bude pást. Večer ho zase odvedeme zpátky. Poklidíme stáj, doplníme vodu, krmení máme připravené. Co šílíš mami!"

Stejně jsem to pořád nechápala. Uklidňovala jsem se. S moudrostí nabytou během života svého, v duchu jsem si říkala "Klid, holka, klid. Třeba nic nebude. Třeba to vyšumí."
Ale nevyšumělo.

Nastal den "D". Kamarádka odjela. Pomoci se musí.
Nebylo to hrdinství.Bylo to bláznovství. Koně jsme nikdy, ani jedna nevedla. Nasadit ohlávku. Už to, nebylo jen tak.

S láskou ke zvířeti a se strachem, který mi svíral všechno svalstvo, jsem ke kobylce přistoupila a s přiškrceným, přeskakujícím hlasem,promluvila "Jiskro, miláčku, pojď půjdeme na palouček, na travičku."
Dcera ohlávku přehodila, však také malou duši měla. Jiskra, tvor nepochybně rozumný, tušila, že ze stáje, jde na lepší. Pokorně šla.

Tím, však příběh nekončí.
Ohrada, kam jsme kobylku dovedly, závoru měla. My holky šikovné, jsme ji špatně zavřely. Koníček moudrý, ale hravý, si závoru odstranil. Což my, v euforii, jak se nám to všechno povedlo, nevěděly. Vychutnávajíce si vítězství nad sebou, nad strachem, jsme šly okouknout, jak se naše svěřenkyně pase.
Věřte, bylo to hrozné zjištění. Kůň nikde.
Příšerný okamžik.

Krev mi přestala v těle kolovat. Na hlavě jsem cítila, jak vlasy šly do pozoru. Byla jsem v ten moment jistě šílená. Veškeré moudro zmizelo. Zběsile jsme utíkaly hledat koně. Kam? Nevím. Na kopci je vidět do kraje.

Jiskra se v pohodě pásla u hlavní silnice, kde si to auta svištěla, jedno za druhým.
"Bože, ať nejde do té silnice!!!"
Neumím běhat, ale jistě jsem udělala rekord. Když ne světový, pak můj osobní.

"Jiskro, Jiskřičko, lásko, pojď, jdeme domů."
Byla zlatá. Šla. Odvedly jsme ji na její palouk. Ohradu zajistily tak, aby si tuhle, pro nás příšernou procházku, nemohla opakovat.

Ovšem příběh stále nekončí.
Klíče od auta. Byly v kapse u kalhot. Stoprocentně. Kapsa zeje prázdnotou. Ježíšikriste, musely se ztratit při honbě za koněm. Představa, že klíče najdu, byla nenávratně pryč. Vždyť jsme běžely přes louky. A ještě ke všemu, klíče máme jenom jedny.
No, to bude náročné.

Chtělo se mi plakat. Nejsem ta, která by byla do nepohody. Začala jsem ze zoufalství volat o pomoc Vyšší moc. "Bože, prosím, prosím."
Sedím zdrceně u chalupy. Koukám tupě před sebe. Dcera jde proti mně, drží cosi v ruce.
Radostně volá "Mami, mám klíče, ležely na cestě."
" Ach Bože, děkuji ti, tohle nikdy nezapomenu."
Musí být něco mezi nebem a zemí. Už vím to.

Pak už šlo všechno hladce. Užily jsme krásné slunečné tři dny. Přes den, jsme se přestěhovaly k ohradě. Jistota je jistota. Koukaly, jak se to krásné zvíře pase. Vychutnávaly čas lelkování, pohledy do okolní přírody. Možná, že jsme si spolu toho nikdy neřekly tolik, jako právě tehdy.
Autor Lota, 11.04.2007
Přečteno 555x
Tipy 11
Poslední tipující: pontypoo, Marfuša, Zpátky, Dota Slunská, Iva Borecká, kryndy, cevert
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

jo, máš mladou duši, pěkné

21.03.2010 16:09:00 | Marfuša

"o))) Loto, vy holky jste měly neuvěřitelné štěstí s klidným zvířetem. Já pamatuju koně jako krásná, ale taky pěkně poťouchlá zvířata. Nevím, jak to dělají, ale bezpečně poznají toho, kdo se jich bojí a vyvádějí pak psí kusy "o)

22.09.2008 13:04:00 | Iva Borecká

cítím to souznění, tu vůni a nevyřknutá slova 1*

07.11.2007 12:26:00 | cevert

Zajímavý, čtiví pravdivý no prostě se to četlo samo... s koňmi mám trochu zkušenosti a ten na kterého jsem zvyklá je i docela záškodník... ale jinak naprostý zlatíčko:)

15.08.2007 17:54:00 | TerA

krása..doufám ve stejné pouto se svými kosatkami:o)

14.06.2007 12:06:00 | Žqáry

Loty, no prostě nádhera!!!! Užila jsem si to se vším všudy. Miluji koně a kdysi jsem jezdila, znám je a tak jsem trpěla s vámi se všemi.

27.05.2007 10:52:00 | vandule

Krásný příběh, Loto, jako bych u té ohrady byl...

01.05.2007 21:59:00 | Bíša

Lotičko, jsem tak ráda, že jsem si na Tebe udělala zase chviličku... už to bude lepší... pracovní peklo už skončilo... ještě musím dohonit domácnost (mám horu žehlení) a pak budu číst a číst...
Díky za krásný zážitek... pošlu sem Lucy1 - naši Lucinku, miluje koně :-)
Měj se krásňoučce a díky za návštěvy ;-)

01.05.2007 10:01:00 | Levandule

PS - Omlouvám se za to tykání, ale máš evidentně mladou duši, tak se snad neurazíš
Judita

16.04.2007 12:13:00 | Judita

I já "to" vím. A jsem moc ráda, že jsem Tě tu dnes objevila. Píšeš krásně. Judita

16.04.2007 12:11:00 | Judita

Takový okamžiky se nezapomínají že???

13.04.2007 14:21:00 | whiolet

Já děkuju za komentář_ máte velmi kouzelný jazyk a krásně se to čte, jiný hodnocení není na místě:)

12.04.2007 16:10:00 | china white

nejdriv se mi do toho nechtelo:D ale pak jsem se premluvila:)..a stalo to za to...moc se mi libilo jaky mate s dcerou hezky vztah:)

12.04.2007 09:16:00 | Adrianne Nesser

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí