Renovace duše 2

Renovace duše 2

Anotace: Můj život na pokračování…

Sbírka: Renovace duše

Konečně! Dcery jdou spát a opustily počítač. Na Literu.cz jsem pohřbil Bohouše a zkouším psát tuhle Renovaci… Reakce na první díl (budou-li vůbec nějaké), mě hodně zajímají.
Počítač jako kdyby věděl o mé netrpělivosti a nabíhá strašně pomalu.
„…Marsé, holka moje zlatá, kdepak jsi. Ty jsi mě tu první na Literu objevila, na tebe já dám… á tady… Bohouš byl lepší… málo filozofické. A sakra. Nic moc.“ Koukám po dalších komentářích a tam je to přeci jen lepší.
Marsé, marsé, nesmím ti podlehnout. Jak bude z každé věty stříkat rádobymoudro, tak se mně na „Renovaci “ každej vykašle. Hlavně ti mladší než jsem já. A to je skoro každej.
Až na stryce. Oba jsme 54. ročník. Naše vzkazy postupně přerůstají v přátelství. Začínám to cítit i u jiných. Nebudu tady nikoho jmenovat, SAMOZŘEJMĚ, nerad bych na někoho zapomněl…
Třeba Judita… také je spolu s dalšími ve složce oblíbení autoři.

„Miláčku, copak to tady máš?“ volá na mě žena. Sedí u počítače a má na obrazovce povídku od Judity. Já blbec jsem si odskočil a neodhlásil se z Literu.
Žena Jana s divným podtónem mi z Juditiny povídky předčítá: „Pevně stisknu hlavičku svými rty, z vrchu ji tlačím jazykem..., tak..., dobře, uvolňuješ se, Tvá rozkoš se přiměřeně tlumí… TOHLE je tvoje oblíbená autorka, ty čuně? Měla jsem radost, že zase píšeš knížku, já debil, a ty zatím…“
„Jano… Jani… nerozčiluj se. Koukej se na to z umělecké stránky, jako já,“ zkouším to přes intelektuální rovinu. „Vždyť to přece Judita napsala krásně… Každej máme rádi sex, a ona o něm navíc umí nádherně psát…“
Jana na mě pořád divně zahlíží.
„Jani, no ták, ty snad nemáš ráda sex? Trochu se přitulit…“
„Jestli to, Honzo, bereš umělecky… holky už spí? Že bysme…“
No, sláva!
____

Nerad si povídám po práci o práci, ale někdy se podnikový večírek povede. Občas někoho zlehka pomluvíme a tváříme se, že by bylo lepší, aby u toho pomluvený byl. Zrovna jsme propírali Mirka. Kolega, který je od dvaadvaceti let na invalidním vozíku. Úraz páteře; nohy naprosto nepohyblivé. Na bezhlučných pneumatikách přijel za naše záda.
„Všechno jsem slyšel a všechny vás nakopu!“
Není to žádný bolestýnek. Lítá ve větroni, má potápěčské zkoušky. Je to borec, držím mu palce.
Rád si taky popovídám s Jardou - počítačovým mágem s vysokou chemickou. Vedle sebe vypadáme komicky. Já hubený, on... dost nehubený. Jeho hit „kupředu, levá“ vždy vybičoval mou pracovní aktivitu. Jarda svým pověstným - neboj, bude hůř - dnes nezačal. Překvapil: „Podle mne, neúspěch neexistuje. Jsou jen výsledky,“ začal zostra.
„Mluvíš o té dnešní zmršené zakázce?“ připojil se k nám Zdenek - rozvedený kolega, dlouhodobě nešťastně zamilovaný do své sousedky.
„Mluvím obecně. Hodně lidí má obavu z neúspěchu a radši nic nerozjedou. Ale VŽDYCKY jsou z činnosti nějaké výsledky. Když to dopadne mizerně, výsledek je zkušenost. Kdo se nebojí stokrát mít smůlu, nashromáždí tolik zkušeností, že po sto prvé přijde s největší pravděpodobností skvělý výsledek.“
„Člověče, já teď mám babu,“ říká Zdenek zamyšleně, „a stokrát s ní nebylo nic. Já se tam dneska po sto prvé vypravím.“
Renata vyprskla džus a Jarda zvedá oči v sloup.
„Jardo,“ povídám, „že se Zdenek nemusí poučovat jen z vlastních omylů? Že může sáhnout do jiných, třeba do mých omylů?“ ptám se.
„No jasně,“ říká Jarda rozvážně.
„Tak se, Zdenku, dneska stav u nás,“ navrhuji s vědomím, že Jana je většinou k těmto řečem tolerantní.
Renata kroutí hlavou: „Janě se divím, že tě nepřerazí. Už ji dávno měli prohlásit za svatou.“
„Já bych tu svoji taky kanonizoval,“ povídá Jarda. „Nabil bych ji do kanónu a vystřelil.“
Mirek se zapojil do rozhovoru: „O neúspěchu nemluvíš jen tak, Jarouši. Připravuješ sebe i nás na možnej vyhazov z práce.“
„Ale tohle riziko tu přece bude pořád. Teď tě vyhodí, najdeš si jinou práci a můžeš se bát pěkně znovu. Bát se stále dokolečka, až do dřevěnýho penálu. Když tě to baví.“
„Tady přece nejde o to, jestli mě strach baví nebo ne!“ ohradí se Mirek. „Strach má přece každej.“
„Mám dojem, že mícháte podnikavost se strachem dohromady,“ povídám hlavně Jardovi.
„A nesouvisí to spolu? Kdo nemá strach překonat lenost, získat si informace a hlavně je využít, je víc vyrovnanej. Když mu něco nevyjde, stejně o sobě ví, že bude dál hledat řešení,“ říká Jarda a začíná si oblékat bundu.
„Ty už jdeš domů?“ divím se.
„Mám doma nevyrovnanou ženu. Než bych poslouchal ty její kecy...“ vrtí Jarda hlavou.
„Vždyť jsem jí včera říkal, že tě pohlídám,“ vědomě lžu. Je mezi námi příliš velký váhový nepoměr. Kdyby na mne Jarda upadl, nebylo by co pohřbívat.
„Já tě odvezu,“ nabídl se Mirek s invalidním vozíkem.
„Přestaňte oba blbnout a zítra v práci nashle...“ Jarda se s námi rozloučil a bez problémů si rozrážel cestu ke dveřím.
„Slyšel jsem, že to má Jarda doma špatný,“ šeptá Mirek. „Kdyby si chudák sehnal o své ženě informace, po kterých tak volá, měl by co řešit. Parohama škrtá o elektrický vedení.“
„Nekecej...“
„Ty to hlavně nevykecej! Mám Jardu docela rád a chci aby to zvládnul,“ říká Mirek a rozhlíží se, jestli nás někdo neposlouchá.
„Oni se usmíří a znovu budou cukrovat jako holoubci,“ uvažuju nahlas.
„Aha, to dřív začnu chodit.“ Mirek odbrzdil vozík a jede blíž k jásajícímu hloučku.
Rozpálená společnost začíná najíždět do vyšších obrátek. Schyluje se k velkému finále. Šárka tancuje na stole a Pepa se vyškrábal za ní. Místo Šárky se ale svléká Pepa. Mohl to být docela pěkný podnikový večírek.

(Pokračování možná do týdne)
Autor Aťan, 07.05.2007
Přečteno 543x
Tipy 4
Poslední tipující: Maura, Romana Šamanka Ladyloba
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

řvala jsem smíchy u té formulky o kanonizaci :)

i roboti řvou PEQnýýýýý !!!

14.03.2008 23:06:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Prostě si mistr....:o)

26.08.2007 15:51:00 | Malé nic

..jo Juditka..no,ta mě taky čapla;o)/já pro změnu dělala Tomášovi dusno kvůli Cecilce:oD-ale jen chvíli;oDDD/

20.06.2007 19:02:00 | Žqáry

Hrozně hezky se to čte, krásně plynule... jo jo, taky bych tak někdy chtěla psát:-D

18.06.2007 09:57:00 | kraaska_

tak tohle byl dobrej nápad, začít si Tě pročítat..:)

01.06.2007 20:06:00 | Trdlo

Fajn.Zdá se,že to bude bezva.Jsem zvědavá kdy mu někdo pomůže,když jsou přátelé,nebo jak to bude dál.

14.05.2007 20:40:00 | s.e.n

Také já upaluji k třetímu pokračování, celá zvědavá - ale já se vrátím ... :-D
Judy

14.05.2007 10:48:00 | Judita

pěkně jsem si popčet a už se těším na další díl
zvláštní jsem si myslel že nemám rád serialy

10.05.2007 16:07:00 | jedam

Vitaj kluku, tož že píšeš dobře to už vím, srandu ani láskú nešetříš. Také švižné, napřímo, já u teho sedím jak jelito.
Kdyby necos chystál za večírek, došli tam aj iní kamarádi ze stránek, daj vědět, utrhnu sa také, kdyby ňa to nělo stát pár facek.

09.05.2007 19:02:00 | stryc

...udělal jsem si čas ...do prd...proč čtu tak dlouhé věci ...asi mne to baví ...a vůbec ...počkám si na pokračování ...jeden čas jsem velel :) jen ženám a podnikové večírky ... no nic ...počkám si ...:) ...

09.05.2007 12:59:00 | WhiteSkull

...Aťane...co to vymýšlíš?! jaký dvojčátka...já budu příští měsíc babička! :-)))
No, zeptám se rupa, ale myslím, že bys to mohl přepsat třeba na dva pejsky... že budeme mít dva pejsky...a budeme s nima chodit na procházku...myslím, že se mu to bude taky líbit víc :-)))

08.05.2007 20:11:00 | no

Já se z vás asi okotím. Marsé a ruprecht mě donutili přepsat 486 díl. Jejich dvojčátka půjdou do první třídy.
...a děkuji i vodence a Bíšovi

08.05.2007 19:11:00 | Aťan

...ano, jestli budu v tvém díle...chci tam být s ruprechtem...alespoň tak... mohl by mě třeba držet za ruku... abych se nebála ... tvé ženy ;-)))

08.05.2007 16:35:00 | no

já chci taky roli... taky chci být literární hrdina...
a někde po boku marsé, ať se tam nebojím... :-)))

RPE - roboti skandují RuPrEcht ;o)

08.05.2007 08:51:00 | recht

Vynikající!!! Děkuji Ti touto cestou za hodnocení a komenty!

08.05.2007 01:09:00 | Bíša

Musím ti dát stovku, protože to co tam píšeš o mně je prostě výborné... jen si počkám, co na sebe řekne Judita... si musím přečíst tu její povídku... jistě bude mít podtext ;-)))
...jo a Mirka využij... je to skvělý, mám slepou sousedku...a ta vždycky říká ...jsem se dívala na televizi :-))) no prča... mám ji ráda... miluju postižený, kteří vědí o čem je život :-) taky jsem trošku postižená... asi jsem cvok :-)
Líbí se mi ta ich forma... líbí se mi, že svůj život dokážeš vtipně napsat... já to veršuju a proto jsem cvok
:-) ...ale někdy si i dost vymýšlím PST :-)

07.05.2007 19:09:00 | no

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí