Jak vycházíte s teploušema?

Jak vycházíte s teploušema?

Anotace: ---

Jedu z Prahy, kde jsem si dělal soukromou studii o bezdomovcích. Stopnul si mě mladý kluk, který asi delší dobu stál na dešti. Možná bych ho jindy nevzal, ale nechtěl jsem být sám s chmurnými myšlenkami. Dobrý skutek taky nezaškodí. Byl mi vděčný až příliš. Chtěl se odvděčit nezastavitelnou hovorností.
„Opravdu jste moc hodnej, pane. Víte, mokrý stopaře nikdo nechce brát a už jsem moc nedoufal. Celou dobu si nadávám, že jsem nešel na vlak. Ale to zlodějské jízdné - přeci je nebudu podporovat, že jo? Já jsem Petr.“
„Aťan.“
„Aťan? Nezlobte se, ale dost divný jméno…“
„Spíš přezdívka, ale je se mnou od dětství.“
„Viděl jsem, že máte hradecký číslo, ale mně by to stačilo jen do Chlumce. Bydlím tam s přítelem už druhý rok v malý garsonce. S přítelem není to správný slovo, jestli mi rozumíte. Nevadí vám, že jsem příliš otevřený?“
„Jestli se mnou nehledáš nový vztah, tak mi to nevadí.“
„To jsem rád. Táta mi nadal do buzerantů, vyhodil mě z baráku. S mámou se scházím tajně. Teď jedu vlastně od ní. Je mi jí líto - jsem jedináček a máma brečí, že nebude mít vnoučata. Opravdu vám tyhle řeči nevadí?“
„Neboj, mně vadí jiné věci a jiní lidé. Nerozlišuju lidi na gaje, židy, muslimy, žlutý, černý nebo fialový... Mám svůj žebříček odpornosti od shora dolů: vrazi, zloději, lháři a hlupáci na vlivných místech. Jestli se v žádné z těchto škatulek nenacházíš, dojedeš až do Chlumce.“
„V podobným duchu, co teď říkáte, jsem napsal tátovi dopis. Ptal jsem se ho, jaký má žebříček hodnot, když vlastního syna dokáže vykopnout ze dveří pro odlišnou sexuální orientaci. Vůbec mi neodpověděl. Ani nevím, jestli to četl... Pořád se před ostatníma vychloubal, jak má chytrého syna. Ale vždyť já mám na právech stále dobré výsledky. Učení mi nikdy nedělalo potíže. Baví mě i matematika, kterou asi nebudu potřebovat.“
„Vážně? 1457 krát 326.“
„474 982.“
„Moc hezké číslo. Jenže já nemám ani kalkulačku, ani matematické schopnosti.“ Po dlouhé době se poprvé usměju.
„To máte jedno. Horší je, jak to udělám s rodičema. Mně je líto i táty. Už se synem nechlubí. Ale já mu vážně nechci dělat ostudu, rozumíte? V parlamentu nám sice odsouhlasili registrované partnerství, ale moje problémy s tátou se tím neřeší,“ povídá a ohlédne se po chlapovi s atletickou postavou.
Nikdy jsem se o homosexualitu příliš nezajímal a tohle byl můj první osobní kontakt. Samozřejmě verbální.
„Neurazíš se, Petře, když se tě zeptám na trochu osobní věc?“
„Ne, klidně...“
„U heterosexuálů bývá nevěra častěji než je zdrávo. Ale u homosexuálů, jak jsem slyšel a četl, je nevěra téměř stoprocentní. Co si o tom myslíš, mohla by to být pravda?“
„Matematika mě sice baví, ale tohle vám spočítat nedokážu.“
Vystoupil v Chlumci na náměstí a poslal mi vzdušnou cestou pusu. Doufám, že byla míněna z legrace.
Autor Aťan, 11.05.2007
Přečteno 519x
Tipy 11
Poslední tipující: Tempaire, Spadlá z nebe, Andělská holka, hanele m., Romana Šamanka Ladyloba
ikonkaKomentáře (26)
ikonkaKomentujících (21)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já mám zábrany!!! (tedy až teď, v podzimu života...)

17.07.2008 16:16:00 | Aťan

je zajímavý že hetero-chlapi/ženský v přítomnosti gayů/lesbiček většinou znejistí a mají strach aby po nich nebylo vyjeto a přitom oni sami vyjíždí bez zábran po těch co se jim líbí... :o)

17.07.2008 16:04:00 | hanele m.

jo mokrá stopařka, stopořená bradavka ...

ale ne ... moje osobní zušenost, v Praze v supermarketu jsem potkala kamaráda z dětství, skautovali jsme kdysi chvíli spolu, dohodli jsme si setkání u čaje ... a před setkáním se mně opatrně ptal, zda mi nevadí, že je jiný ... ne nevadí .. byl potešen .. pak jsem se zhodli, že máme alespoň společné téma, chlapov ... pak mě vzal podívat se na "slečny" do Tingl-tangl klubu ... moc zajímavý kabarat ... doporučuji tam zajet tak jednou v roce ... program začína až o půlnoci, ale to se pak zábava hezky točí ...
jinak považuji samu sebe za hodně tolerantnou, ale stejně když vidím líbat dva kluky nebo muže na ulici, tak to ve mně hrkne ... ale myslím, že je to spíš nezvyk ...

16.03.2008 16:11:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Rozumím. :-) Mokrá stopařka je lepší varianta pro nás heterosexuály. :-))

23.09.2007 16:49:00 | Aťan

Zdravím, no abych pravdu řekl, homosexuály nemusím, leč znám jednoho, který mi nevadí. Je to prostě kámoš, ale stejně je nemusím. Na tomhle by mě osobně vadila spíše ta ukecanost, než jeho orientace, ale zase na druhou stranu, někdy se s nima dá bezvadně pokecat... =)... jinak hezké gesto, že jsi mu zastavil... já bych to neudělal... =D... mokrý stopař, moje potahy... ježiši... =D...

23.09.2007 11:51:00 | Miro Sparkus

:o) Juditě.....dobrý, chudáci delfíni. :o)
Homosexuálů je mi lito, mají to těžké. Jinak nikoho nesoudím. Je každého věc jak žije. Povídka jako vždy pěkná.

27.08.2007 07:59:00 | Malé nic

O tom, o čem zde píše WhiteSkull, je má rádoby úvaha Poklička na hrnec...
To oblíbené sousloví:... proti přírodě... mě zas a znova vytáčí...
Měli bychom zatočit s delfínama - jejich populace je homosexuální z více jak 40%!!! Bacha na ně, když se v moři koupete!!!
:-D

18.07.2007 16:37:00 | Judita

=zajímavé, dokázalo mě to zapojit do děje, že jsem prostě nemohla přestat číst ... :)

12.07.2007 12:05:00 | Zuz.

..skvělé..moje sousedka si musela podřezat žíly,aby její okolí začalo akceptovat,že je "normální"ženská,jen se jí prostě nelíbí chlap v posteli..s jejími rodiči to bylo podobné..teď řeší svou patnáctiletou dceru,která si nedokáže zvyknout nato,že je její máma lesbička..že trpěla jako zvíře jen pro tupost svého nejbližšího okolí a jediné,co ji tehdy drželo při životě byla ona...

20.06.2007 19:13:00 | Žqáry

povedený závěr... :)

05.06.2007 22:06:00 | Marketka3x3

jednou sem byl znechucen, kdyz se se mnou bavil kluk prilis sladce a mel ty gayovske rysy... ovsem pak sem zjistil, ze gay neni... a kolik jsem potkal kluku, kteri se nakonec muzou vyklubat nebo se uz vyklubali, jako tepli? Z toho vypliva: Predsudky, jen predsudky... Dokud po mne nevyjedou, jsou v klidu... :)

01.06.2007 09:30:00 | Tömätäri

Povídka- aktuální téma.
Komentáře- parádní debata.
Po jedné básničce na toto téma jsem napsala komentář, tuším u Psavce, že nikoho neodsuzuji ani nehaním, ale že je homosexualita proti přírodě. Dost mě setřela Judita.
Ale je to přece jenom můj názor.
Souhlasím se Skullíkem...:)

30.05.2007 23:46:00 | Verule

Homosexuálové jsou mi sympatičtí, protože s nima pokecám jako s ženskou, ale mám jistotu, že po mě nevyjedou. Což je super, protože jak je ženská sympatická heteráčovi, začne mu jít o postel. Nezávazný pokec vyloučen. Povídka skvělá:o))

21.05.2007 15:40:00 | Aglája

...au ...

21.05.2007 00:18:00 | WhiteSkull

(dodatek)...měl jsem na mysli masové vrahy a podobnou havěť. Ale ti ať se nerozmnožují nedobrovolně. Navrhuji useknout - při lokálním umrtvení. Bude-li se operace dělat sterilníma cihlama, dejte prosím pozor na palce.

18.05.2007 15:18:00 | Aťan

Já jsem heterosexuál a přesto si myslím, že někteří heterosexuálové by se (dobrovolně) neměli rozmnožovat... Dost na tom, že se už narodili.

18.05.2007 15:09:00 | Aťan

Stačila by vám všem odpověď, že homosexuální páry se nemohou rozmnožovat? Takže přírodu bych teď radši neřešil, protože ta je jednostranně proti nim.

Jinak já osobně nic proti homosexuálům nemám, celkem dobrá povídka.

18.05.2007 14:56:00 | Mors

…150 000 živočišných druhů praktikuje homosexuální vztah …tak si myslím , že Eclipse nemá až tak docela pravdu , že je to proti přírodě … můj nadřízený /43/ zjistil po 17 letech manželství , že je na chlapce … mám ho snad začít ignorovat ? … asi ne … jasně , že v čistě mužském prostředí si vytrpěl své … to si asi každý z vás dokáže představit … teď ale zvítězila profesionalita a nadhled …
…když chlap obtěžuje malou holku má mu být ustřižen …když kluka , tak taky …nevidím rozdíl …
…vážně mi je fuck jestli je někdo na holky , kluky nebo přijímá podobojí …jako mi je fuck kdo jakému bohu se klaní … budu se s každým o všem bavit ale nechci být nikým hloupě obtěžován …
...jo jinak jako vždy dobrý ...

15.05.2007 13:45:00 | WhiteSkull

Je to velmi dobrá povídka.Alespoň se zase pár lidí zamyslí. Odsuzují páry stejné orientace,protože o tom málo ví.Mělo by se více psát a vysvětlovat lidem,že to není jejich rozmar,že jsou prostě odlišně vyvíjeni .Nevím jak to lépe vyjádřit,ale odborných článků těch co by mohli psát,aby hledal se svíčkou.
Trochu jistě přispěla i tato hezká povídka.

14.05.2007 21:11:00 | s.e.n

Zajímavé - já upřímě nic proti gayům nemám, většinou s nimi bývá větší sranda, než s jinými heterosexuálními páry ( nebudu psát normálíni, protože gayové jsou taky normální ).
Gayové mi nevadí, ale začnou v okamžiku, když se začnou na veřejnosti ošahávat, líbat, či provozovat nějaké jiné aktivity ( snad se mi to nikdy nepovede spatřit ).
Přec jen je to proti přírodě :-)

14.05.2007 14:53:00 | Eclipse

Jednak Ti děkuji (Ty víš určitě za co) a vážím si toho.
Druhak mám poznámku na okraj - ano, většinou je míra nevěry větší. Otázka zní: Proč? Kapičku si troufám tušit odpověď, ale nebudu to zde únavně rozebírat.
Leč znám i dva úžasné páry. Jeden pár žije nedaleko Prahy spokojeně a šťastně již 28 let. V minulém režimu to měli hodně těžké, o to víc si jich vážím a za jejich věrnost bych dala ruku do ohně. Druhý pár jsou dva úžasní kluci, kteří loni v listopadu slavili 15. výročí. I za ně bych klidně tu ruku šoupla do ohně. Bohužel, oba to mají s rodiči obdobné, jako Tvůj stopař. Když s nimi na toto bolestivé téma debatuji, vyskočila bych nad lidskou tupostí z kůže!!!

14.05.2007 13:04:00 | Judita

Nedávno jsem vezl matku na operaci očí, operoval jí pan doktor, neříkal mi to, ale gej jak vystřižený s Troškova filmu a to jsem ho viděl jen čtyři minuty.
Pak jsem jel autem domů, předjel mne v zatáčce, nu nevím jestli to byl gej, ale vůl to byl určitě.

14.05.2007 08:25:00 | stryc

Hm,hm...já sama tady na liter čtu jeden román o homosexuálech a ten píše moje "kamarádka",jestli se to tak dá říct,co má kamaráda homosexuála.Takže píše vlastně výhradně o gejích:-)Mě to samozřejmě nevadí...mám její povídky i tak ráda.Řekla mi,že homosexuálové mají často zajímavější vztah než heterosexuálové...A konečně-já sama píšu román o dvou lesbičkáchX-D

13.05.2007 00:07:00 | Anymka

Zajímavé..
Vzdušná je opravdu neškodná.. :3

12.05.2007 18:31:00 | Angelon

...vzdušná ti neublíží ;-) věř mi :-))

...a jinak...no co dodat? Kždej jsme nějakej :-)

12.05.2007 15:16:00 | no

Velmi zajímavá konfrontace o toleranci s výtečnými postřehy...

12.05.2007 01:32:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí