ve stejném člunu

ve stejném člunu

 

 

 

Ten malý lístek z kostela, na kterém je napsáno, že Petr vystoupil z lodi, vstoupil na vodu a šel k Ježíšovi, mě vyděsil sotva se dotkl mých prstů – kde mám vzít takovou víru?

 

Je lhostejno, že se už chvíli potom Petr topil, protože i on dostal strach. Problém je v tom, že vůbec netuším, jestli dokážu udělat ten první krok.

 

Ale chce se to po mně. A o nic přeci nejde, plavat umím dobře.

 

A tak koukám do vln a váhám a mám strach. Kolem už zuří bouře. A zatímco já se bojím, Ježíš si dál spokojeně spí na zádi.

 

Hlavní ale je, že jsme ve stejném člunu.

 

 

 

 

Autor Sonador, 22.01.2022
Přečteno 562x
Tipy 20
ikonkaKomentáře (42)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

24.03.2024 13:00:42   uživatel smazán

... ST... nic jiného mě nenapadá; protože už- zdá se- všechno bylo řečeno; děkuji, J.

líbí

24.03.2024 20:08:09   Sonador

všechno jistě ne...;)

líbí

24.03.2024 20:10:18   uživatel smazán

... snad, ale mnoho ano...

líbí

15.10.2022 00:38:23   La Suneteto

To bude asi ono. Být ve stejném člunu!

líbí

17.10.2022 20:17:53   Sonador

;)*

líbí

26.01.2022 00:27:03   Fialový metal

Krásné.

líbí

26.01.2022 14:18:40   Sonador

děkuju*

líbí

24.01.2022 21:07:46   zdenka

dokázal poručit běsnícím živlům… úsměv.Z

líbí

25.01.2022 17:35:28   Sonador

tak... hezký večer Zdeni*

líbí

23.01.2022 18:27:59   jenommarie

Sonador..
tvé básně mají krásné duchovní zamyšlení a poentu* nastíněni lidské povahy ..uvědomnění..víra..naděje
..tak to vše komplet..*moc se mi líbí *ST ;)

líbí

24.01.2022 06:41:44   Sonador

jejda Maruško... děkuju... no mám i světlé chvilky:)*

líbí

24.01.2022 23:47:44   jenommarie

;) máš..i vícero těch světlých* děkuji též milá Sonnador

líbí

23.01.2022 17:02:19   Marten

..."jsme dítka zrozená v člunu na širém moři. Nevíme, odkud plujeme, ani kam.."...k čemu se snažit chodit po vodě, když není kam dojít...;-)

líbí

24.01.2022 06:40:19   Sonador

i ty nihilisto:) proč vlastně vůbec cokoli?:D

ale je ti jasné, že to o tom chození po vodě není...

líbí

24.01.2022 15:11:20   Marten

...proč někam jít a navíc "po vodě", když už jsem ve správném člunu? ;-))

líbí

25.01.2022 17:33:31   Sonador

hele člun je jen přemisťovadlo;) když to je těžký nevěřící:) když neznáš ten text - někdy se chůze po vodě hodí, proto po ní Ježíš šel... ale co mě zaujalo, a už u paradoxy, to vaše vopičení pořád - a víte vy, že to ďáblu se říká opice Boží?;)

líbí

25.01.2022 17:44:23   Marten

...člověk je opice boží...;-))to zvučně zní...

líbí

25.01.2022 17:47:17   Sonador

ééé, s to poplet - člověk je nahá opice přece:)

líbí

25.01.2022 17:52:17   Marten

...to jo, i Desmond Morris by souhlasil...;-)

líbí

24.01.2022 15:14:16   uživatel smazán

Po vodě chodil Ježíš. Buď jako on :D

líbí

24.01.2022 15:17:20   Marten

...proč se pořád opičit...já plavu rád...;-)a je to velmi povznášející...duchovně...

líbí

24.01.2022 15:21:31   uživatel smazán

Pak tedy Bůh Tě ochraňuj ať se neutopíš :))

líbí

24.01.2022 15:26:35   Marten

...byl to humor...duchovní...;-) nejsem věřící...

líbí

23.01.2022 08:39:05   paradoxy

Jé to je hezké:).
Přeložím to do svého vlastního jazyka, ale nechci ti tvůj text přeonačovat, prostě jenom můj náhled.

Voda pro mě znamená lidi, tedy vystoupit nad lidi (mimo ostatní) a tím nemyslím povyšovat se, ale jít sám ze sebe. Je to těžké být sám za sebe a víra mnohdy nestačí. Takže proč bych se měla opičit po ježíšovi, když se po mně chce má vlastní cesta (no ale je to sakra těžký, být sám za sebe a ze sebe). A ježíš spí na zádi znamená, že je celou dobu se mnou.

líbí

23.01.2022 11:06:46   Sonador

děkuju:)

No, přiměla jsi mě trošku si zafilozofovat. V podstatě s tím co píšeš souzním, ale s něčím nemůžu úplně souhlasit. Je člověku přirozené a vlastní, že napodobuje, nakonec takto se učíme. Celá společnost stojí na napodobování a následování. A tady si myslím, že to koho následujeme a napodobujeme, je stěžejní proto jací jsme a v jakém světě žijeme.
Ale rozumím tomu jak to myslíš, takže odbočím tam - ani na vlastní cestě člověk nemusí, a většinou není, sám... následovat - chtít následovat mistra, který už jde před námi, je jistě v pořádku;)
No a ten konec, ano, já to takto myslela a použila, ale ten příběh o Ježíši spokojeně spícím v bouři, zatímco ostatní se bojí, že zemřou, je právě jen a především o víře a důvěře... v Boží vůli a dobrotu, jak jinak by člověk vprostřed nebezpečí, mohl klidně spát?

Takže - podle mě, je víra a důvěra zásadní, a bez ní člověk nic nesvede. I kdyby to tedy měla být víra v to, že něco dokáže, nebo že je něco možné.

líbí

23.01.2022 11:33:34   paradoxy

Tvůj náhled je tvůj, můj je můj, na tom se shodneme :D

líbí

23.01.2022 11:35:37   Sonador

to je přeci jasný:) ...já myslela, že si chceš povídat a přemýšlet;)

líbí

23.01.2022 11:43:57   paradoxy

No já původně chtěla, ale zas nechci moc prudit :) víš jaký mám děsný názory :D

líbí

23.01.2022 11:45:40   Sonador

ale nemáš... jen na nich občas moc lpíš;) takže klidně pruď jak je ctěná libost:)

líbí

23.01.2022 11:50:35   paradoxy

Oukej :D

Vopičej se vopice, dospělí lidé by to dělat neměli :) ale nemluvím o tom, že se holka učí vařit od maminky a podobně nebo že táta ukazuje synovi jak by se měl chovat ke starším lidem:)

A klidně na tomto názoru budu lpět :D

líbí

23.01.2022 11:58:56   Sonador

ale přece přesně o tomto mluvím... neměli, ale dělají... právě proto, že je jim to vrozené a nemohou si pomoct... je tedy lepší, mít hodnotné a následováníhodné vzory, než ty, které momentálně máme ve zvyku mít na piedestalech... celebrity, umělce, sportovce atd.

zkus má slova méně interpretovat a víc vnímat, tak jak jsou... ;)

a douška - ono je přece v pořádku a navíc rozumné, mít vzor a učitele, když se chce člověk něco naučit, nebo si něco osvojit... minimálně to šetří čas:)

a ještě - to že někoho následuješ, nebo napodobuješ, nutně nemusí znamenat, že ztratíš sebe sama, nebo že budeš sebou míň... tohle "tajemství" je celkem důležité pochopit...

líbí

23.01.2022 12:10:38   paradoxy

No pokud se budeme bavit o tom, že se chci naučit vařit, tak je určitě fajn se jít zeptat jak na to než se s tím babrat :)(obecná rovina společnosti)

Že je mít lepší následováníhodný vzor s tebou do jisté míry souhlasím pokud to žiju ze sebe a ne z důvodu, že se to tak má dělat:) (osobní rovina).

Tvá slova čtu vždy několikrát, než k tomu něco dodám... .)

líbí

23.01.2022 12:24:20   Sonador

zjevně spolu celou dobu souhlasíme;)

hele, tohle naše povídání mi připomnělo něco celkem zásadního... když se bavíme o tom následování, a jde tedy především o následování názorové... říká ti něco pojem kognitivní disonance? je to celkem zajímavé a týká se to naší západní společnosti... zjednodušeně jde o to, že člověk snadněji a raději změní obsah vědomí, než své chování tak, aby odpovídalo obsahu vědomí...
naše západní myšlení má prostě problém přijmout, že mohou platit zdánlivě, nebo skutečně protichůdné, názory - to i to...
kdyby tě to zajímalo (je to spíš už sociologie?) tak to formuloval Leon Festinger...

hezký den sestřičko:*

líbí

23.01.2022 12:52:06   paradoxy

Mrknu na to, páč to neznám :)

Krásný den sestřičko *)

líbí

23.01.2022 16:20:27   paradoxy

Tak jsem na to koukala a vím prd:D. Jestli tomu dobře rozumím, tak si člověk přizpůsobí vidění světa svým názorům nebo tak něco? Aby neměl jakoby výčitky svědomí? Aby sám sebe viděl v dobrém světle?

líbí

24.01.2022 06:30:38   Sonador

hmmm.. dá se to takto říct... je to o tom rozporu v chování a vědomí správného, asi to není jen o tom vidět se v lepším světle, mnohdy jde o vytěsnění konfliktu, nebo traumatu... napadá mě příklad, asi ti ho napíšu do vzkazu...

líbí

23.01.2022 01:55:46   J's ..

Odpověd na otázku je i v textu, že Ježíš je ve člunu také. Pěkné a nadějné*

líbí

23.01.2022 11:36:36   Sonador

děkuju...

líbí

23.01.2022 01:35:08   kudlankaW

Drž se
Nad vodou

líbí

23.01.2022 11:36:16   Sonador

ach Márty, snažím se...

líbí

22.01.2022 22:15:43   Protos1182

První krok je nejtěžší, a hlavně v jeho průběhu neztratit víru...
Drž se * :0)

líbí

23.01.2022 11:35:59   Sonador

taktak... děkuju*

líbí
© 2004 - 2026 liter.cz v2.5.5 ⋅ Facebook ⋅ Threads ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel