Ty mne zrazuješ...

Ty mne zrazuješ...

Anotace: Báseň v próze - inspirace Háber (Písmák)

 

Ty mne zrazuješ,      

 

když na neklidně pohyblivé hranici pláže a moře dítě  - a  zby-teč-ně -    volá na své dospělé, aby si s ním šli hrát... a oni NIC!  a já? I když není moje, rád... bych si s ním hrál 

      

míčem, lasturky a škeble sbíral, stavěl hrad, a...  a jako pirát o nafukovačku s ním bojoval, do vzduchu ho vyhazoval a zase z vody tahal, dělal mu opičky, bláznil  a smál se s ním 

        

v tu vzácnou chvíli, tak krátkou... kdy člověk je v pohádkovém světě, v nejkrásnějším kousku života, v němž svým štěstím nejvíc radosti rozdává - a zadarmo.

 

Jenže jsem cizí, tak mlčím, sedím, nechávám představy po mělké vodě odvlnit a zlobím se na ty, co dělají, že nechápou... že jsou hluší a slepí...

... a na tebe - že mne zrazuješ...

 

Autor aravara, 07.08.2014
Přečteno 693x
Tipy 20
Poslední tipující: Pamína, Radhuza, Frr, jitoush, Jort, Kubský P., Hesiona-Essylt, Amonasr, RyxiraAmyGinger, ...
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Život utíká strašně rychle, člověk se ani nenaděje a tyhle chvíle budou pryč, jakoby je odvál vítr. Jsem ráda, když mě ti moji kluci ještě přizvou do hry a strašně žárlím, když mi je někdo přebere. Třeba jejich strýček, můj starší bratr. Jako chlap je pro ně přirozeně zajímavější a rozumí jim víc než nějaká máma, kterou vidí denně. Na manžela v tomhle směru nežárlím. Na toho jsem pyšná, protože je skvělý táta, na jakého jsem já štěstí neměla a ráda ho sleduji, když si s nimi hraje. To se čas zastaví a jen se přiblble usmívám. Mrzí mě chvíle, kdy říkám, že si nemůžu hrát, protože musím …....... Protože ve skutečnosti člověk nemusí vůbec nic. Musíme jenom (tamto slovo, co zůstává za tou dámou, která pořád někam nosí kosu a nezapomenutelně se usmívá. Šmarjá, že už ji někdo konečně nezaměstná, když je všude zrovna tolik trávy. A tamten chlápek s plnovousem mě už taky zrazuje. Mrcha důchodce pořád někam utíká, a ne, a ne trošku počkat. To zas asi nastaly v supermarketech akční slevy. Ale já si ho jednou vyčíhnu a přišlápnu mu plnovous. Nějakej ČAS si ze mě nebude utahovat. Tak kdybys někdy zpozoroval, že se holubi zastavili v letu, voda teče nahoru, pošťák se opozdil s penzí a rádio hraje pořád dokola Yesterday, tak ho zrovna tahám za fousy. Jo a za tu penzi se předem omlouvám, příště ho tam pošlu dvakrát). :O)

07.08.2014 18:38:37 | Tichá meluzína

Nikdy bych nevěřil, k jakému monologu tě vyprovokovala ta moje miniatura (:-D
Děkuji...

08.08.2014 09:18:00 | aravara

Tak - někdy jsou ti dospěláci na zabití...

07.08.2014 17:11:20 | Hesiona-Essylt

Ono jak se to vezme... opár let později můj kámoš zažil v Chorvatsku historku jako podle kopíráku. Nikdo ho nezrazoval... jen rodiče dětí mu sprostě vynadali, že je pedofil...

08.08.2014 09:16:43 | aravara

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí