Z deníčku

Z deníčku

Anotace: Díky inspiraci Amonasrovým Deníčkem jsem byla schopna popsat i já svou závislost. Možná to bude pvní stupeň k nápravě...

 

 


 
Pondělí
 
Zítra nakoupím posledních pár knížek pod stromeček a tím budu mít od knihkupectví pokoj nejmíň do příštího Knižního čtvrtku.


 
Úterý
 
Nechala jsem v Luxoru celou výplatu za čtrnáct dní, ještě klika, že vydělávám tak málo. Kdybych brala třeba dvakrát tolik, asi by mě ty peníze mrzely, takhle to vlastně ani tak moc nebylo. Hotovo!


 
Středa
 
Mamka mě požádala o Katolický kalendář, musela jsem do Karmelitánského nakladatelství. Měli tam taky úžasnou komiksovou bibli, tak jsem  ji vzala pro kmotřenku, když mám na starosti její duchovní vývoj. Zatím  beru Terku jen do cukrárny, to není přece žádná výchova.


 
Čtvrtek
 
Cesta na hlavní poštu - tam jsem musela pro vánoční známky, nebudu přece lepit na přáníčka prezidenta - vedla kolem Levných knih. Kdo by nechtěl ušetřit? Cestopis o Compostele se může hodit, sice jsem tam už dvakrát byla, ale ty krásné fotky... konečně si můžu koupit taky něco pro sebe, ne?


 
Pátek
 
Úspěšně jsem se vyhýbala všem knihkupectvím až do večera! Ale pak jsem šla přes náměstí, kde je vánoční trh, kdo by tam čekal knížky? Bylo jich tam přehršle. (Co to vůbec je, přehršle?)  Terka dostane ještě Krtečka v angličtině, je to koneckonců k jejímu vzdělávání! A navíc jsem ani nekoupila Trnkovu Zahradu.  Mám ze sebe radost, jaká jsem zodpovědná.


 
Sobota
 
Dneska jsem běžela kolem knihkupectví  Akademie, byla zima a tam je nejlevnější káva v centru. Cestou do patra jsem sáhla do regálu po knížce  Pavly Loucké, kde jsem se dozvěděla nejen co je přehršle, ale taky třeba co jsou okolky a cavyky. Taková věc by měla být doma, čeština je důležitá.


 
Neděle
 
Dneska jsem měla v plánu vzít Terinku podívat se na rozsvícený stromeček. Když jsem ji ale přišla vyzvednout, skočila na mě a naléhavě šeptala, že potřebuje ještě dárek pro brášku a neví co.
A tak jsme vyrazily -  držela jsem její teplou ručku ve své a měla jsem skoro tak slavnostní pocit, jako když jsem ji nesla v peřince k oltáři.
Šly jsme spolu poprvé do knihkupectví.

Autor Pamína, 01.12.2014
Přečteno 384x
Tipy 20
Poslední tipující: hanele m., tato22, AndreaM, jitoush, básněnka, zelená víla, enigman, Amonasr, Jort, ...
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Proboha, to je hard! :-D

05.02.2015 16:57:49 | Isabella Monvoisin

Ano. Duchovní výchova není maličkost:-)

05.02.2015 17:05:13 | Pamína

Pamíno, moc hezké a vtipné předvánoční čtení. Taky mám knížky moc ráda a občas neodolám a něco si koupím. Co na tom, že vlastně ani nemám moc času to všechno přečíst? Až jednou ten čas nastane, budu ráda, že mám kam sáhnout :) Třeba za dlouhých zimních večerů... :)))

03.12.2014 18:41:46 | AndreaM

Já to vidím spíš na důchod, večery mi přijdou v poslední době hodně krátké a dny ještě kratší :-)
Děkuju!

04.12.2014 07:20:41 | Pamína

....úplně Ti rozumím....ale snažím se trochu brzdit,aby to nebylo
jako v tom pořekadlu..."Byl jeden mnich,měl spoustu knih a nevěděl,
co je v nich....../úsměv/.Ji.

02.12.2014 21:19:05 | jitoush

Nic si z toho nedělej, u mě to tak mnohdy je, a to nejen že nevím, co je v nich, mnohdy nevím ani kde jsou ty knížky :-)

04.12.2014 07:19:59 | Pamína

úžasní jste oba - ty i Pepa, nejraději jdu s novou knížkou rovnou do cukrárny :-)

02.12.2014 17:03:29 | hledač

a pršely knihy pršely
nikdy jich není dost

slova jsou přece jako host


jdu do knihkupectví:-)

01.12.2014 21:51:03 | básněnka

jojo to já znám...jééé.. tak jsem taky sklouzla ke čtenému slovu, já starej nemoderní člověk má mp3 a poslouchá, ale také se stává, že u první kapitoly chrním jak miminko :-) ale knihy, jejich vůni a vůbec to prostě nezdolá... plně ti rozumím a tahle závislost je krásná :-)

01.12.2014 14:49:47 | zelená víla

to chce knihovnu...

01.12.2014 13:37:47 | enigman

Rozesmála jsi mě :-D Doteď jsem si myslel, že největší závislák v tomto směru je můj přítel, ale kam se na Tebe hrabe... Tak nevím, jestli se mi má ulevit anebo naopak mám mít strach, kam až to u něj může dospět... ;-))

01.12.2014 11:35:10 | Amonasr

Naštěstí je tato závislost poměrně neškodná, je potřeba jen prostor na uskladnění, čas na čtení a bezedná kreditka :-) Máš kliku, my, knižní závisláci jsme vyrovnaní, přející a jinak nenároční partneři :-)
Děkuju!

01.12.2014 12:34:33 | Pamína

Ehm… ehm… Každá paušalizace vždy kulhá. Víc raději psát nebudu, on zase tak neškodný, jak se mi tu snažíš o vás knižních závislácích namluvit, není… Sice sem nechodí, ale co kdyby, možná o tom jen zatím nevím… :-D Ale má to i jednu výhodu – už třináct let nevím, co je to předvánoční stres, protože těch knih, co ještě nemá, je stále dost a dost. Dokonce mě zásobuje i aktuálními seznamy, které výtvarné monografie by v jeho vyboulené hluboké a rozměrné knihovně měly být a zatím tam nejsou. Nechápu jenom jedno - jak i vestavěný nábytek může být nafukovací… :-D

01.12.2014 13:10:31 | Amonasr

knihkupectví a Levné knihy jsou zlo. Pak se člověk diví, že musí jíst jen rohlíky a vodu :))

01.12.2014 10:26:24 | iluzionistka

Štěstí je, milá Il, že před svátky bychom se vlastně měli postit :-)

01.12.2014 10:57:36 | Pamína

pravda, takže je to vlastně dobře :)

01.12.2014 13:06:20 | iluzionistka

...tohle mě moc pobavilo, potěšilo a tak vůbec...:-)

01.12.2014 08:09:50 | Jort

Dík, jsem ráda, že jsem mohla alespoň drobnou mincí splatit své zážitky s tvými neotřelými historkami. Opět bavím veškerenstvo nakopnutou kočkou a hodným člověkem M. :-)

01.12.2014 10:59:37 | Pamína

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí