mizí všechna horká léta

mizí všechna horká léta

Stáhl si prsteny a dal je na váhu.
Rád pozoroval tyhle staré váhy, které vyhledávaly vzájemně svoje jazýčky jak předehru k milování.
Proto chodil právě do této zastavárny.
Obsahovala mnoho starého, co už ty ostatní podniky vymazaly.
Už jenom ty váhy s displejem, kde jen vyskočí nějaká čísla.
Jednou to zkusil, protože dávali lepší ceny, ale ten displej.
Jako kdyby na něj vyplazoval jazyk hodně zaostalý pes, ten co se tváří vesele i po několikátém kopanci.
Peníze prostě nejsou všechno, říkal si, ale zároveň měl pocit, že ta věta je ohlupující hříčka pro chudáky.
Asi jako když jim slibují nebe.

V noci se budil myšlenkami, že neexistuje něco jako náhoda.
Kroky lidí se pohybují pomocí hypertextových odkazů, jak jsou osudy propojené pomocí těchto křižovatek.
Lidé jsou svázáni víc než si uvědomují, a kdyby tolik netlačili na pilu, jak si chtějí přizpůsobit život k obrazu svému, tak by mohli dojít naplnění po němž prahnou.
Cítil však, že není jiný.
Jinak by nebyl, měsíc co měsíc, v zastavárně.

Různé části těla vykazovaly svoji vlastní identitu, jakoby ani nepatřily k celku.
Prst mačkající donekonečna tlačítko automatu.
Jak jen nesnášel veškerou techniku, co tu před ním pobrukovala a co chvíli se zmateně rozsvěcovala.
Měl by jednou ty své prsteny nevyplatit.
Třeba by se pak už nevrátil.

Výhra.
Prohra.
Výhra.
Prohra.
Prohra.
Prohra.

Zachumlaný přívlastek noci se přesouval, jak Kolumbovy lodě vstříc břehům, o nichž byly jejich představy naprosto mylné.
Člověk bez kontroly na vinném lístku pohřební služby.
I na to myslel.

Toužil věřit.
Chtěl věřit.
Na vesmírná plavidla.
Na konec světa.
I na čerty.
A snad i na Boha.
Ale věřil jen v jediné.
Že sobě věřit nemůže.

Věřil, že v zastavárně se bude otevírat v devět.
Autor Jort, 21.01.2018
Přečteno 553x
Tipy 26
Poslední tipující: Iva Husárková, Móny, Kubíno, Fany, piťura, odnikud, Anděl, Nikita44, jitoush, Amonasr, ...
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hvězdáři Jorte:) hluboký povzdech. Můj táta hrál automaty. Vím, co to je. Trpí celá rodina. A klepe se. Aby nepřišla o všechno. Kolikrát jsem ho prosila, aby šel domů. Marně. Neslyšel mne, slyšel jenom to cvrlikání přístrojů. Rajská hudba. Kdyby měl prsteny,a dal je do zastavárny, už by se pro ně nevrátil. Neměl by je čím vykoupit. Neměl štěstí. Zato měl štěstí v lásce. Protože jeho manželka při něm stála věrně celý život. Vždycky je něco za něco. Až do srdce, Jorte. Až tam. **ST**

22.01.2018 06:43:12 | Anděl

...to jsou ty paradoxy...

25.01.2018 02:32:51 | Jort

"Věřil, že v zastavárně se bude otevírat v devět." Právě se jeden starý vesmír usmál, protože bylo objeveno tajemství života. :O)

"Somáli měl deset dětí.....No aspoň tři syny teda měl. Byl to ten nejmenší romský král. Tedy nebyl nejmenší, byl tak akorát. Akorát měl to nejmenší království na světě. Měl známosti na pravým místě, velkou ženu a taky starost o neposedný královský dědictví......" :O)

21.01.2018 17:33:46 | Tichá meluzína

Tu poslední větu jsem si taky vychutnala, jsem ráda, že máme stejný pocity... :)

21.01.2018 19:20:20 | Philogyny1

Staré věci s patinou a příběhem, to je něco, hlavně měděné pánve a formičky s obrázky, a pak taky váhy a mlýnky. Moje nej váha je s vlčími máky a hlavou čerta. I kafe si melu sama... při čtení jsem úplně viděla ten krámek, a tak děkuji... :)

21.01.2018 15:33:08 | Philogyny1

...i proto nemám rád opravené kostely...jsou nudné...

25.01.2018 02:31:17 | Jort

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí