obranyschopnost neviditelných světů

obranyschopnost neviditelných světů

„Vono když za to ti dudáci vzali, tak to byl opravdu frmol. Co by na to asi husité? Vystačili by si s tím Kto sú boží bojovníci? Asi by záleželo na tom v kom by bylo víc nasranosti. Oni sice pořád povykovali: Bratři za pravdu! Tedy aspoň režisér Vávra je takhle vypodobnil. Jenže já si myslím, že to byli hlavně nasraní lidé. Proti všem!“ Vykládal šestého července chlap, v širokém klobouku jak Krakonoš, na Staroměstském náměstí partě Japonců, kteří si ho fotili a natáčeli, aby se měli doma na co dívat.
„My poslední spravedlivý. Jak jen se nám zdá být všechno snadný. Otiskneme svoje pracky do mokrého betonu a myslíme si, že jsme tu navždy,“ zdvihl ruku směrem k asketickému pomníku Mistra Husa, a jeho posluchači stočili kamery taktéž tím směrem.
Byli přesvědčeni, že jde o výklad historie.
彼は何を言いますか?zeptal se jeden z Japonců.
„Von vám to doma Tomio přeloží,“ řekl kolem procházející japanolog. Přičemž takřka neznatelným gestem ruky pozdravil muže v klobouku.

"Výjimečnost svět netoleruje. Buď ji bezmezně miluje a nebo stejně tak bezmezně nenávidí, ale v žádném případě ji netoleruje," pokračoval v přednášce a na chvíli sklonil hlavu tak, že se schoval za střechu svého klobouku.
"Svět netoleruje ani toleranci," zařval s prudkým narovnáním až byl jeho klobouk opět nade všemi a asijští turisté se leknutím zakolébali, aby vzápětí začali tleskat.
„Kabuki,“ řekl jeden z nich a tleskali o to víc.
Tleskání přešlo do spojených dlaní, jak při modlitbě.
V nekonečné uklánění.

Jeden z přítomných ho požádal o zapůjčení klobouku, do něhož mu začali, stále se uklánějíce, dávat peníze.

„Už jsem mimo provoz. Je zbytečné do mě házet mince,“ řekl muž po té, co nějaký čas sledoval jejich počínání.
Nasadil si klobouk zpět na hlavu, aniž by se do něj podíval.
Aniž by poděkoval.
A jak odcházel, tak se mu zpod něj sypaly na dlažbu peníze.

Kolem něj se slétalo hejno.
A nebylo holubí.
Autor Jort, 05.03.2018
Přečteno 589x
Tipy 27
Poslední tipující: Iva Husárková, Kubíno, odnikud, Amonasr, Móny, Frr, zdenka, bogen, Philogyny1, Koblížek, ...
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...a Staromáč je bidet ze stránek ošahanýho bedekru na kříďáku pro kolektivní opruzenou řiť Grupenturizmu.....:-D :-) ST*

06.03.2018 01:17:22 | Frr

...vždy mě kolektivy děsily...:-)

06.03.2018 10:43:01 | Jort

brzda čas ... úsmev.z.

05.03.2018 22:28:07 | zdenka

holí ubít...

05.03.2018 15:34:10 | Philogyny1

...když máme holé ruce...

06.03.2018 10:41:38 | Jort

Úžasné! Hlavně, že si to kucí japonský užili. :-)
Na druhé straně mě napadlo: "Zatímco by se jeden rozdal, druhej krade..."
Ať žijou holubi!

05.03.2018 14:25:23 | Koblížek

Hvězdáři Jorte:) včera jsem četla v novinách, že možná byl Žižka černoch...obranyschopnost neviditelných světů...tos mi zarazil klín do hlavy s tím názvem...začínám mít slabé brýle... četla jsem lejno na konci. možná také občas létají...**ST**

05.03.2018 13:46:02 | Anděl

Všicko je možný. Zrovna nedávno jsem četl o české PC hře „Kingdom Come: Deliverance“, odehrávající se v českém středověku. Celý svět ji chválí, jen „Amíkům“ se nelíbí, protože tam prej není žádnej černoch. Prý to zavání rasismem. Idioti! :o)))

05.03.2018 14:30:33 | Koblížek

Ach jo. :-)))
Ono teda ve středověku bylo černochů v Americe taky pomálu, možná žádný. Kde je pak vyváženost a rovné příležitosti...

06.03.2018 13:33:39 | A42

...ti hoši a dívky ze zámoří to nemají lehké...

06.03.2018 10:40:49 | Jort

A ještě ke všemu byl Hus vlastně malej a tlustej... ;-)

05.03.2018 13:31:05 | A42

...toť je ona pravda...

06.03.2018 10:39:33 | Jort

Jenže pomník podle jeho skutečné poboby by nebal momumentální.
A jinak socha Krakonoše na náměstí v Trutnově je bez klobouku.

06.03.2018 13:35:30 | A42

... a blbě hořel.
Fakt. Někde jsem četl, že museli třikrát přikládat. Smutné.

05.03.2018 14:23:10 | Koblížek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí