pupek světa

pupek světa

Anotace: ...chybí mi tu kategorie pro Koryntku...:-)

„Vy tady trousíte povídačky o lidech, co nemají pupíky?“ zeptal se mi mladý policista, který byl v akci.
„Já je viděl.“
„Nesmysl. Asi se vám něco zdálo.“
„Shodili mě z postele.“
„A nejste sonobul...tedy, jak to sakra je?“
„Náměsíčný.“
„Nejste nějak moc chytrej?“ Mžikl po mě ukazovákem, co budil dojem obušku. Zažil jsem minulé časy a byl vždy připraven.

„Podívej jakou mám pro tebe košili,“ řeklo mladinké děvče, co vykouklo zpod postele.
„Ta ti bude slušet,“ řekla a já se musel smát.
Už jen to slůvko slušet mě dostalo.
„To je jedna z nich?“ zeptal se policista.
„Ta přece pupík má,“ řekl jsem a ukázal mu její pupík.
„Ano. Já pupík mám,“ zasmála se dívka a pokoušela se mi navléct košili.
„A kde tedy jsou?“
„Zmizeli,“ řekl jsem.
„Nikdo nemůže jen tak zmizet,“ řekl policista s neochvějnou jistotou.
„Opravdu?“ zasmála se dívka a ukázala policistovi jeho pistoli, kterou držela ve své ruce.
„To je trestný čin,“ zařval a vytrhl ji pistoli z dlaně.
„Hmmmm. Už se těším, jak to budeme řešit na stanici a před soudem.“
„No,“ pokoušel se vložit do rozhovoru kolega policisty. „To by asi opravdu...“
„Co? Mluvíš jako kdybys neměl pupík,“ zařval na něj ten prvorozený, respektive služebně starší.
„Já mám pupík,“ řekl poděšeně a na důkaz toho si povytáhl košili.
Měl pupík.

„Má pupík,“ dosvědčil jsem mu.
„To je pochopitelné. Lidé bez pupíků neexistují,“ řekl policista, který měl dlaň své ruky na pochvě s pistolí.
„Mohl byste se svléknout?“ řekla mu dívka.
„Není třeba. Já pupík mám.“
„Chtěla bych vám vyzkoušet tuhle košili. Myslím, že by vám moc slušela,“ usmívala se.
„Jsem ve službě,“ řekl úsečně.
„A co po službě?“ nedala se.
„Mám rodinu.“
„A všichni mají pupík,“ řekl druhý policista, který si prohlížel ten svůj.

„Shrňme to! Lidé bez pupíků neexistují!“
„Opravdu?“
„Nemohou existovat!“
„Proč?“
„To dá přece rozum.“
„Aha.“
„Dítě potřebuje být napojeno na matku. Nechápu čemu nerozumíte,“ řekl a pořád měl dlaň na pochvě své pistole. Vypadalo to jakoby chtěl v příštím okamžiku tasit.
„Víte, že bychom vás mohli zatknout za šíření poplašné zprávy?“
„Nevím,“ řekl jsem.
„Už na něj jde senilita,“ smála se holka, ale nebylo jisté koho tím myslí.

„Myslím, že to tady raději uzavřeme než se do toho nepříjemně zamotáme,“ řekl policista bodře.
Nemohl tušit, že má svázané tkaničky bot, když se vypravil směrem ke dveřím.
„To je útok na veřejného činitele,“ řval během pádu.
Pistole v jeho pochvě samovolně vypálila.
„Jsem střelenej,“ zavzlykal.
„Kolega je střelenej,“ vykřikl druhý policista a snažil se vytáhnout svoji zbraň.
„Vy ho chcete dorazit?“ zeptala se dívka, která to měla na svědomí.
„Koně se také střílejí,“ řekl jsem.

Z ulice se začaly ozývat petardy, jakoby v ozvěně výstřelu tady uvnitř.
Vždy se objeví momenty, kdy je svět úplně jiný než ho známe.
V okně se objevili muži a ženy se zdviženýma rukama a radostnými obličeji.
„Jsou tady!!!“
„Kdo?“
„Bezpupíci.“

„Doražte mě!“ řekl ten střelenej.

Autor Jort, 06.09.2019
Přečteno 498x
Tipy 32
Poslední tipující: zelená víla, Iva Husárková, jitoush, básněnka, zdenka, Amonasr, Avola, Frr, Helen Zaurak, Marten, ...
ikonkaKomentáře (25)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ty jsi miláček...
Ne, fakt mi není do smíchu. Ale směju se! Dík!

(Kdo to řekl? Humor je, když se navzdory všemu smějeme)

22.10.2019 21:17:34 | Pamína

:-)

14.09.2019 23:23:55 | zelená víla

při řešení chybné funkce třetí čakry by měl člověk pozorovat ozářené pole zralého obilí vnímat teplo a sílu Slunce tak aby všechno nemuselo být po jeho a necítil vnitřní neklid (má třetí čakra dle léčitele hapruje mezi dvaceti až třista procenty) Jorti jsi moje světlo a harmonizuješ můj pupek!!! :-))) mám pro Tebe slabost :-))) Střelená a Praštěná děkuje a přeje Ti slunečný košilatý pupíkový den OOO***)))

13.09.2019 08:56:39 | Iva Husárková

...já ti přeji harmonizaci...:-)

13.09.2019 10:39:45 | Jort

děkuji moc za ni :-))) i já Tobě :-)))

17.09.2019 11:42:53 | Iva Husárková

...Bezpupíky to začíná a bezpáteřními končí.....Ji.

08.09.2019 20:41:54 | jitoush

...jsem beze slov...:)

11.09.2019 13:03:07 | Jort

Pupík prej neměla jen Lilith :-), že bys tedy psal tak trochu o démonech? :-)

08.09.2019 09:41:38 | básněnka

...co já vím?...:)

11.09.2019 13:01:58 | Jort

...všechno je to nenápadně propleteno pupeční šňůrou, pobavilo... :)

08.09.2019 08:29:33 | Philogyny

Geniální... :-)

07.09.2019 13:28:16 | Milena

zaplať bůh-vidím, že jsou pořád ještě chvíle, jež se k nám vinou jako vděčnej psík, jen je pohladit..sám pupičitý pozdní výrostek toužím po životě bez svého dnešního mega-pupiho...jsem potěšen Jorte Tvou napínavou historií,skutečně zcela neustájitelnou v nějakém tom přízračně přízračném Koryntkově chlívu...tam * ta * dam*dam*dam..hned mám dobrou náladu**:-D*

06.09.2019 14:51:35 | Frr

...:-)...

11.09.2019 13:02:44 | Jort

Pokud je mi známo, v západní teologii se diskutovalo či dosud diskutuje, zda měli bibličtí Adam a Eva pupek či nikoliv. Z tohoto úhlu pohledu mi Tvoje prozaická miniatura přijde ještě o krapínek zvláštnější a zajímavější.

Závěr textu mě rozesmál, neboť přišel mi zcela nečekaný! Umím si tenhle Tvůj text představit i ve filmu, zasadila bych ho do nějaké pěkné sci-fi, třeba i parodie. Myslím si, Jorte, že se Ti povedlo fakt geniální dílko! Moc děkuji, jsem ráda, že jsem četla a ukládám mezi oblíbené, moc se mi líbí :-))

Hezký den :-)

06.09.2019 14:35:52 | Helen Zaurak

...tu teorii znám...jak jen se pohybuje blízko k onomu: co bylo dříve slepice či vejce?...:)

11.09.2019 13:01:07 | Jort

košile je chybně, správně blůzka, či blůza (pro pány)

06.09.2019 13:41:40 | Karel Koryntka

...to raději košilka do vztekání...:)

11.09.2019 12:59:21 | Jort

Vůbec Vám nerozumím, Karle Koryntko.

"Blůza je velmi podobná košili. Jediný rozdíl je v tom, že na košili jsou knoflíky vpravo a dírky vlevo - pánské zapínání, zatímco na blůze je tomu naopak - má dámské zapínání. Historický původ tohoto rozdílu je ten, že pánové se převážně oblékali sami, kdežto dámy strojily služky."

"Pojem blůza se také používá pro krátký vojenský kabát, nošený přes košili jako svrchní oděv nebo pod plášť. "

06.09.2019 14:40:43 | Helen Zaurak

to jsou takové špičky, chceš-li rozumět, vrať se o 1 dílo zpět. (ale možná to bude stále nejasné resp. ani z pochopení nevznikne žádný užitek)

07.09.2019 12:10:49 | Karel Koryntka

Myslím, že seš praštěnej nebo geniální...Ale to je totéž! :-))

06.09.2019 12:08:49 | Lighter

...bejt praštěnej je mnohem pohodlnější...:)

11.09.2019 12:58:38 | Jort

A pohodovější taky...:-D

12.09.2019 10:42:47 | Lighter

:-D

06.09.2019 11:59:29 | A42

ST i za tu anotaci:-) I když,taková kategorie by se nedala moct číst...

06.09.2019 10:16:48 | J.Karasová

...:-)...

11.09.2019 12:58:00 | Jort

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí