Den státnosti

Den státnosti

Anotace: nedalo mi to... zamyslela jsem se, jen tak trochu

 

 

28.10.

Den české státnosti

 

 Měl by být spojen

s pocitem hrdosti,

protože právě v tento čas

 Bílý lev „prohání“ se hradem Pražským,

 na tatíčka Masaryka se vzpomíná

a prezident medaile rozdává ve velkém…

(letos 62 oceněných)

 

 

A já sedím doma a při poslechu Janáčkových Lašských tanců

přemýšlím,

jak moc je asi dnes český národ hrdý na svou zem…

A jestli v ni má ještě někdo tolik víry, jako Praotec Čech, co se svým kmenem pod horou Říp se usadil…

 

Nevím. Netuším.

Ale je to domov.

A jak by řekl klasik:

cestička k domovu… vždy měla by být hezčí a krásnější, než všecky jiné.

A snad i je. I když místo moře máme jen řeky a rybníky. A místo Mount Everestu Sněžku.

Na vlajce orlice… a v literatuře Jestřába, co pro všechny kluky objevil Bobří řeku…

Nebýt Čechů, svět nezná slovo robot, ani silonky…

A máme svého Švejka, který i když superarbitrován pro blbost, přesto věděl, že: „život lidský je natolik složitý, že život člověka je proti tomu úplný hadr!“

(tak řekněte, který blbec ze světa by tuhle myšlenku udržel?)

 

28.říjen si spojuji i se sv. Václavem

patronem českého národa!

A proto k němu se teď v duchu obracím,

a modlitbu si připomínám

„Svatý Václave, vévodo české země,
kníže náš, pros za nás Boha, svatého Ducha!
Kriste, eleison.“



Však…

pomůže to, když v celým světě je teď to žití doprdele těžký?!

Autor cappuccinogirl, 28.10.2023
Přečteno 125x
Tipy 20
Poslední tipující: IronDodo, jort1, Misha, Anfádis, Frr, Fialový metal, mkinka, mravenec, Žluťák, ...
ikonkaKomentáře (33)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Žití bylo do prdele vždy těžké! :-) Vlastně mají lidé i tak dobré zážitky. Jen si neplést život osobní se světovým mediálním. Dnes je velký problém s "přeinformovaností". Média chrlí jednu negativní za druhou. Asi bude brzy konec světa! Všichni chytří si jsou tím jistí! (viz naplnění Švejkova proroctví:

"Každej nemůže bejt chytrej, pane obrlajtnant, ti hloupí musejí dělat výjimku, poněvadž kdyby byl každej chytrej, tak by bylo na světě tolik rozumu, že by z toho byl každej druhej člověk úplně blbej."

Koho pak zajímá nějaký "národ"(co je to za zastaralé slovo?) "český" (to je ta oblast někde za Německem, za Alpami, ne?) Navíc "národní hrdost" je už dnes považována za negativní postoj, příznak extrémistického myšlení...Praotec Čech by měl dnes problém. Asi by dopadl jako Svatý Václav. Ani modlitby by mu nepomohly.

30.10.2023 14:32:29 | Lighter

Krásně jsi se vepsal. A jo, ta tvá prdel sedí. I to chrlení infošek. Ale přeinformovanost? Já bych tohle slovo asi nepoužila... je dobrý vědět... koukáš na to, co se děje, úsudek o tom si děláš sám... aspoň by každej měl... nebrat všechno jen tak, jak mu to kdosi předloží. Švejk...jo, ten věděl,co říká... kus lidovosti do těch tam nahoře...někdy, vlastně většinou, dělaj všechno příliš složitě... Národ??? Zastaralý slovo??? Snad ne, ale je fakt, že o tom, kde je nějaký Česko, asi spousta lidí z široširýho světa neví. Kéž by to nevěděl Putin, to bych si aspoň trochu oddechla :-)
No jo no...Kdyby praotec Čech dnes hledal místo pro svůj lid, bůhví, kde by se zastavil:-) Ale pod Řípem asi sotva. Já myslím, že by si to namířil někam k Eskymákům. A Češi by se učili dávat pac tučňákům... bo čemu :-)
Krásnej den, Lightere.

30.10.2023 15:03:43 | cappuccinogirl

Tak když se ti nezdá přesné přeinformovanost, tak přemíra informací. Prostě dříve toho lidé věděli o světě (a všech katastrofách a válkách a krizích kdesi tak daleko) méně a byli spokojenější, protože měli méně mediálně "zasírané podvědomí"...:-D Vlastně je taková globální "blažená nevědomost" chránila před "blbým" psychickým naladěním. Národy, státy, kontinenty žili "lokálně" vlastním životem, udržovali si míru soběstačnosti a nezávislosti. Globální problém jednotlivec nevyřeší, ale měl by stačit na vyřešení vlastních místních záležitostí, co se ho přímo týkají. Jinak to nemůže fungovat. To je lidský rozměr života. Globální rozměr je nelidský. Pak z toho lidé mají jen depky a pocit bezmocnosti. A ve většině záležitostí zbytečně.

30.10.2023 18:16:17 | Lighter

Jenomže co naděláš, příteli, když máme satelity, družice, signály snažíme se brát dokonce z kosmu:-) Země už nám nestačí... teda jim...mně by stačila a bohatě, jen se o ni líp starat...
Kolem nás neviditelný sítě, u kterých pořád někdo má nutkání zvyšovat rychlost...:-) zatra v takovým světě už je ta informovanost nutná... protože nikdo už nežije jen pro svůj domeček se zahrádkou, nevím, jestli mi teď rozumíš:-)*

30.10.2023 18:30:18 | cappuccinogirl

Ale já to vše vím a rozumím ti dobře. Jen říkám, že je to otázka snesitelné míry. A myslím, že ji často překračujeme a myslíme si hlupáci, jak je to dobře...

30.10.2023 18:38:54 | Lighter

Já myslím, že hlupáci ji překračují...a ti ostatní, co by možná ani nechtěli. bo by jim vůbec nevadilo zpomalit ten překot všude, už nemůžou... bo dav udává tempo...:-)*

30.10.2023 18:42:55 | cappuccinogirl

Tak ze sebe nesmíme nechat udělat tím davem taky hlupáky...:-D Já se rád loudám.

30.10.2023 18:46:00 | Lighter

Ušlapou tě...nebo zůstaneš někde sám zapomenutej v poli... uprostřed ničeho :-) Jak dlouho to vydržíš??? Jak dlouho by to vydrželo ccino??? Už jsme zhýčkaný, příteli...:-)

30.10.2023 18:50:31 | cappuccinogirl

Tak aspoň moderně přejmenujeme státní svátek! Na Den české stádnosti! :-))

31.10.2023 11:53:53 | Lighter

Tady na modru si to klidně můžem lajznout...akorát já teda nejsem moc stádní typ... tož budu mít asi problém zapadnout... když to přejmenujem, dostane ccino tady v tý zemi ještě najíst??? :-):-):-)

31.10.2023 11:56:23 | cappuccinogirl

"společnost každýmu mu dá, žádný strachy, slušně se nadlábnout za svoje prachy"

https://www.youtube.com/watch?v=0-fjN2rbtqk

31.10.2023 12:06:54 | Lighter

...možná stačí bejt prostě člověk...ale i na to lze být těžko hrd :)

29.10.2023 10:30:58 | jort1

Jorte, možná, kdo dokáže bejt prostě ČLOVĚK, měl by na to bejt HRD... jenže, jsou takový, co to nedokážou!
Ti co to dokážou, to často berou jako samozřejmý...a s hrdostí si to nespojej...
a ti co to nedokážou, ti většinou dokážou bejt hrdí na všechno... Jenomže v tom případě to jejich "HRD" je vlastně na "PRD" :-)
Krásně jsi my rozehrál myšlenky, směju se, i když je to vlastně smutný...
Měj se co nejlíp, zlato modrý jortový... ráda tě...vždyť víš...:-)

29.10.2023 10:38:27 | cappuccinogirl

ujelo mi ypsilon...zatra...občas rychlejc píšu než myslím...:-)

29.10.2023 11:22:43 | cappuccinogirl

o té včerejší parodii lepší nemluvit... Kubišová s Mišíkem ohnutí před kariérní komoušskou sviní...koho by to napadlo?

29.10.2023 07:26:30 | stormeater

A kterej rok to nebyla parodie, Storme??? Už si ani nepamatuju...Jestli já vůbec...neparodii pamatuju :-)
Krásný ránko :-)*

29.10.2023 10:11:56 | cappuccinogirl

hezky jsi se zamyslela, jak se říká všude dobře, doma nejlíp, dnešní doba je tak složitá a těžká, je to napsané upřímně a nic bych neměnila, vůbec jsi to špatně nenapsala:-)

29.10.2023 06:11:40 | Misha

Děkuju ti, Mišulko. Krásný ránko tobě.

29.10.2023 10:10:37 | cappuccinogirl

milá kávičko-kéž je v tomto státě /jakož též národě/ více takových ženodívek
jako jseš Ty - MÁ MILÁ SOUKMENOVKYNĚ****

PS Tvá upřímně vyřčená povzbudivá apologetika národa mě - dědka cynickýho -
dojala /což se mi věru často nestává!/ ** ST*

29.10.2023 05:26:55 | Frr

Cynickej dědek, frrrráčku... a kde jsi ho prosimtě v sobě objevil??? Tož to se asi nějak blbě koukám, ne??? Já vidím...někoho úplně jinýho v tobě...heeeeej...ale pro sichr, kdybys nechtěl, tak na mně nedej...vždyť tenhle koment ti teď píše ženská, co ani neví, co je APOLOGETIKA:-):-):-)
Tak schválně, bude to vědět strejček Google? :-)
Jdu to omrknout, ať vim, co jsem to vlastně napsala:-)* Krásnej den tobě

29.10.2023 10:10:11 | cappuccinogirl

Apologie= obhajoba
vpisuju jen, abys věděl, že jsem se opravdu letěla dovzdělat, a že jsem se na to nevyprdla :-)*
díky ti příteli, co jsi frrrrr... za obohacení slovníku :-)*

29.10.2023 19:10:05 | cappuccinogirl

Byl jednou jeden loupežník na koni. S úsměvem dobýval svět a budoval království, než přišel exekutor a celý svět mu vzal.
A ptám se proč ?
Proč mu vzal celý svět ?
Již nebudu se ptát !
Doba je moc zlá a nebude to ... to pravé.

29.10.2023 01:58:17 | Fialový metal

Doba zlá, svět krutej...ale lidi... lidi,Vašku, jsou houževnatý. Naštěstí. A ty dobrý lidi...si to dobro v sobě nechtěj nechat vzít. Tak pokud ten loupežník na koni má dobrý jádro a já věřím, ne, nepochybuju, že ho má...tak ať se ptá...a ať je všude...a klidně otravnej, hlavně ať je...
Vašku, i ty buď...a ptej se a usmívej a mrač a piš a nepiš a sni a žij...hlavně se neměň. Jseš zlatej kluk, i když vlastně fialovej.
Krásný ráno tobě.

29.10.2023 10:02:04 | cappuccinogirl

Dobré zamyšlení,velice námět chválím.

29.10.2023 00:24:48 | mkinka

No mikinko, neměla jsem v úmyslu tohle psát, ale jeden se našel, co mně přiměl se nad tím dnešním dnem se trochu zamyslet...a stihla jsem to vlastně jen taktak, aby to ještě bylo aktuální:-)

29.10.2023 00:38:37 | cappuccinogirl

Já Tě obdivuji, toto téma je velice těžké na uchopení a pracovat s ním je ještě těžší.

30.10.2023 18:19:04 | mkinka

Vím, že je život těžkej... určitě všude na světě...nevyberem si...tak jsem se spíš snažila oživit v sobě optimistickej ccino hrníček:-)
Vzpomněla jsem si na Haška a na Foglara... a najednou mi to nějak docvaklo a ruka po klávesnici jela sama... ještě že tak, měla jsem na to fakt jen půl hoďky... jinak už bych se propadla do devětadvacátýho...:-)* Krásnej večer tobě.

30.10.2023 18:25:56 | cappuccinogirl

Moc děkuji a Tvůj přínos tímto dílkem je plodný. Mám ráda takováto zamyšlení.

30.10.2023 18:46:27 | mkinka

Úvahy jsou blízký i mně... i když pro samou poezii tady...se jich už tak často nedopouštím...a nebo jo, dopouštím, ale nehážu je na papír... musím se rovzpomenout na mou psavou prvopodstatu:-):-):-)
Ale ne...liter mně naučil jedno...holka, piš si, na co máš právě chuť:-)*

30.10.2023 18:53:24 | cappuccinogirl

... dovedeš překvapit, Capu... palec hore... jen ten 28. říjen, den Sv. Václava? Ale to je jen detail a jám ti děkuji, JT

29.10.2023 00:05:30 | mravenec

Asi jsem to blbě napsala, musím to přepsat, ať je to srozumitelnější, děkuji za upozornění.

29.10.2023 00:33:11 | cappuccinogirl

Pěkně ses zamyslela, cappu:)

29.10.2023 00:01:42 | Žluťák

Díky ti. Jo, zamýšlet se, kluku, můžem, jenže co je nám to platný... ale Hochy od Bobří řeky jsem milovala, když jsem byla mladší...a Švejka miluju dodnes...tak... tak, noooo:-):-):-)

29.10.2023 00:40:26 | cappuccinogirl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí