Zámecká šachová partie

Zámecká šachová partie

Anotace: Další věc, co vznikla jako reakce na můj obraz :) (Mimochodem je to parafráze na "Zahrady snů" od malíře, jehož jméno si prostě nikdy nezapamatuju :D Tak kdybyste někdo tušil jméno malíře, napište mi to prosím do komentářů :) děkuju )

Přicházím na nádvoří starého zámku. Šachovnicová dlažba je už z většiny zarostlá mlázím. Nikdo už tu zřejmě pěknou řádku let nebyl. Skrz mlází a keříky prosvítá okrová a popraskaná omítka zámku. Stojím na jednom místě snad hodiny, nevšímám si dění okolo, jen fascinovaně zírám na tu úžasnou starou stavbu, vnímám jemný větřík, co mi cuchá vlasy a nejradši by je zamotal s divokým křoviskem vedle mě. V onom větříku se tetelí listí, které dokresluje melodickou árii kosa nenápadně mě pozorujícího z jednoho keře. Začíná se smrákat. Do nádvoří se už plazí mlha a na nebi už vysvitají první hvězdy. Pár z nich se zrcadlí v oknech kdysi honosného, dnes už zpustlého sídla. Dlažba mi najednou vnukne pohádkové představy. Objevují se na ní šachové figurky velké asi jako tříleté děti. Skáčou po políčkách a začíná šachová partie. Šachy hrát sice neumím, ale vždycky mě fascinovaly. V měsíčním světle se najednou objevuje poslední figurka. Podle mého názoru ta nejvznešenější ze všech. Černý kůň.

Dlažba, na které jsem si během svého bdělého snění udělala pohodlí, mě už začíná pekelně studit a tak se, ač nerada, musím zvednout a jít domů. Někdy se sem ale určitě znovu vrátím. O tom není pochyb.

 

 

Autor Týna, 28.03.2012
Přečteno 848x
Tipy 5
Poslední tipující: Gregy, hanele m.
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Týno....je to hrozně moc pěkný...opravdu se ti to povedlo,jsi šikovná... :)

30.05.2012 18:53:32 | Mätty

Děkuju moc ;)))

30.05.2012 19:33:36 | Týna

Opravdu maluješ to co dáváš do svých děl?

11.04.2012 22:53:41 | Lilien

Ne, dělám to obráceně. Píšu o tom, co si představuju že jsem namalovala. Je to hodně abstraktní ale o to víc mi to přijde zajímavější :)

11.04.2012 22:55:25 | Týna

ten obraz se mi líbí moc, je krásnej
a povídání je zas fajn :o)

28.03.2012 21:23:27 | hanele m.

Jé, hele, já se začnu červenat ;) Díky ;))

28.03.2012 21:25:57 | Týna

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí