Výlet

Výlet

Anotace: život píše romány

Obtáhla jsem si rty červenou rtěnkou a netrpělivě mrkla na hodinky. Ještě deset minut.
Zabouchla jsem dveře kanceláře a nervózně mnula v ruce klíče.
Vyšla jsem před budovu. Ve vzduchu vonělo jaro a smog z pulzujícího velkoměsta.
Tomáš parkoval na levé straně parkoviště a mával na mě. Přijel přesně, jak je u něj zvykem. Slušelo mu to. Měl zelenou košili a zářivě bílý úsměv.
Jeli jsme spolu na výlet poprvé, ale bylo to jako bychom spolu trávili čas už několik let.
Motor jeho X5ky jemně předl, zatímco jsme si povídali. A taky mlčeli. Miluju mlčet s mužem. Je krásné jen tak vedle sebe sedět a sledovat čáru silnice, která s šedivou netrpělivostí ubíhá před námi. Cesta proběhla hladce, jen u jednoho kruhového objezdu popojížděla kolona. Právě v tomto úseku na mě dolehly krásné červené pocity, to když Tomáš bystře zhodnotil situaci a nechal před sebou projet několik vozidel, které uvízly v křižovatce. To je kádr, pomyslela jsem si a pomyslná růže v mé duši se začala jemně rozvíjet a byla sytá a červená, stejně jako moje rty, které se každou chvíli roztáhly do úsměvu. Je vtipný a má šarm, šeptaly mi hlasy v hlavě. Všechno na něm je tak jemné, tak voňavé, tak sexy. I to jeho auto, i ta hudba co pouští v přehrávači, i styl jízdy. To všechno je tak …
Na procházce přírodou se stalo mnoho situací, kdy mě Tomáš neustále utvrzoval v tom, že je galantní, příjemný a zábavný muž. Občas mi provedl nějaký šprým a vždycky mě rozesmál. Cesta zpět se linula v podobném duchu. Byli jsme sice z túry trochu unavení, ale panovalo mezi námi stále příjemné hebké cosi.
Když se před námi objevila první světla města, Tomáš řekl: „Chtěl jsem Tě poprosit, můžeme se stavit u mě? Chtěl bych s tebou něco probrat. Nechci o tom mluvit teď, když se soustředím na cestu.“
Zamrazilo mě. Jako by se sedadlo spolujezdce změnilo v kostku ledu, která do mého těla vháněla vlny chladu. Když jsem se pokusila lehkým tónem odpovědět: „Jasně, proč ne?“ tváře mi hořely. Okamžitě mě napadlo, že se mě zeptá. Určitě to tak bude. Chce se mnou chodit. Už když jsme se dívali na hladinu rybníka, tak se ke mně přitiskl a nenápadně se dotkl mého ramene a když mi vítr vehnal pár pramenů vlasů do tváře, přistoupil ke mně a pomalu mi je zastrčil za ucho. Všechny hezké okamžiky mi prolétly hlavou, když jsme pomalu přijížděli k jeho domku.
Nalil mi kolu, pustil pomalou hudbu, zatímco já jsem v předsíni zírala do zrcadla a šílela trémou. Vešla jsem do obýváku a cítila napjatou atmosféru. Tomáš popocházel od televizoru ke stolku a těkal očima na všechny strany.
Spustil: „No, já nevím, jak to říct. Víš, u nás v jídelně mi padla do oka jedna slečna a já potřebuju poradit, jak se s ní sblížit.“
Cítila jsem ránu do hlavy, která s jeho slovy třeskutě procházela celým mým tělem ve vlnách, které pálily jako láva z právě vybuchlé sopky. S kamenným obličejem jsem se mu pokusila odpovědět, ale dokázala jsem jen na něj mrtvolně zírat jako leklá ryba. Zřejmě si ničeho na mě nevšiml, protože se horečně rozpovídal. Mluvil o tom, jak je ta dívka krásná, jak má okouzlující úsměv a jak neví, jak na ni zapůsobit. Šok pomalu opadával a já se zmohla na krátkou větu: „Nalij mi, prosím.“ Tomáš okamžitě donesl půl litr hořkého likéru a pořádně mi nalil do nízké sklenice. Obsah jsem okamžitě vypila, jakoby to byla voda. Tomáš pokračoval v povídání, zatímco mi nalil druhou sklenici. Popisoval, jak rád by se s ní dal do řeči. Prý si ji i našel na Facebooku, a že ví, že se ráda potápí v létě v moři. V ten moment se mi znechutila všechna moře a nejen ta, ale i oceány a všechny nadšence v neoprénu jsem hodila do soudku Idioti. Kopla jsem do sebe další sklenici a vychutnávala si, že se mi začínal točit svět. Dokázala jsem se dokonce usmát a čile podávala Tomášovi upřímné a odvážné rady, jak dívčinu okouzlit.
Pak se ale něco stalo. Přesně nevím co, ale vím, že jsem se náhle ocitla na toaletě a křečovitě jsem se držela mísy. Nemohla jsem vstát a tak mě Tomáš podpíral. Slyšela jsem ho něžně říkat:“Takhle nemůžeš jet domů.“
Pak si vybavuji, že mě uložil do postele a trpělivě mě ubezpečoval, že mě v sedm určitě vzbudí, abych stihla včas přijít do práce. Pak mám opět v mozku černou mlhu. Z ní ale vystupuje malý útržek. Sladkost několikanásobného polibku na dobrou noc, pevné objetí a tichá slova:“Já myslel, že mě nechceš. Zvysoka kašlu na holku z jídelny.“
Autor Jiřinka Mignonka, 26.03.2014
Přečteno 850x
Tipy 15
Poslední tipující: Rita Antonin, Gatita, enigman, jitoush, Luky-33, Amonasr, poeta
ikonkaKomentáře (20)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ahoj, četl jsem včera večer, jen jsem byl už unavný na to nějak reagovat. Vzal jsem si tedy kousek víc času a dnes se ještě vrátil zpět. Znovu to pročíst a máš dar psát to tak, že člověka (nebo aspoň mě teda) do toho vtáhneš a takový malý příběh prožije s Tebou.. Rád Tě čtu...
Někdo tu psal o tom že by měl nějaký plán... A proč by nemohl ??? Přiznám s jednou ... moc se mi líbila jedna slečna a taky jsem nevěděl jak na to. Použil jsem stejnou věc jako kamarád a taky se vyptával. Ale přímo tý slečny, byla to původně kamarádka. Něco mi radila a vůbec netušil , že mluvím celou dobu o ní... Doufal jsem že mi sama tak trochu poradí, co by na ni platilo. A nakonec to i dopadlo dobře, myslím že se mi to povedlo... Takže kdoví co mají lidi za úmysly a plány :-)

28.03.2014 11:40:04 | Madanik

Děkuji moc. Mám radost, že mě rád čteš :) Je to skvělý :)

28.03.2014 12:06:35 | Jiřinka Mignonka

A skvělý je hlavně co píšeš jinak bych to nečet a nevracel se .-)

28.03.2014 12:36:22 | Madanik

Rudé rty, zelená košile, bílý úsměv... rudá růže. A co fáro?
Tak mne napadá, že zářivé bílé úsměvy mají ti jenž se obecně vystavují kameře a snaží se být zářiví, ale jsou spíše nepřirození.
Ovšem to nic nemění na tom, že bys měla vydat povídkový sborník;)

27.03.2014 09:08:28 | Lilien

Jaj, Lilien, tak to jem asi špatně popsala, nebo jsi mě Ty špatně pochopila? Onen muž je velmi přirozený, kamarádský. Jak to nazvat? Je to gentleman každým coulem a v jeho společnosti jsem si přišla jako v nějakém hollywoodském filmu. Kéž ten film bude pokračovat :)

27.03.2014 09:33:33 | Jiřinka Mignonka

Zamilovaným úsměv jistěže září, ovšem bílý ho mají předvším na tom plátně, kde jsme se tedy nakonec dostaly;)

27.03.2014 10:37:41 | Lilien

Můj kamarád má asi proto tak bílé zuby, protože na rozdíl od mně nepije kávu ani červené víno :)

27.03.2014 11:32:09 | Jiřinka Mignonka

A co čaj ten také nepije? V tom stejně musí být nějaký trik.
A furt se jen kamarádíte??? A co ta barva auta, ta svědčí o mnohém:)

27.03.2014 11:33:15 | Lilien

Čaj nepije a auto má stříbrné :) Nevím, jak na tom s ním jsem. Mám na práci teď jiné věči a dám tomu čas, ačkoliv motýlci v břiše dělají šílený letecký den :)

27.03.2014 11:37:07 | Jiřinka Mignonka

Stříbrná barva symbolizuje hojnost, romantiku, naději ale také smutek. Lidé, kteří si oblíbili stříbrnou, jsou plni velkých ideálů, ale většinou jsou nepraktičtí při jejich uskutečňování. Tito lidé často ztrácejí motivaci a stávají se z nich spíše snílci než lidé činu. Získají-li ale motivaci a naleznou přitom myšlenku, která jim za to stojí, mohou dosáhnout značného pokroku. Stříbrná rovněž pomáhá odhalit a uplatnit tvůrčí představivost a vrozenou intuici.
Zelená je barvou přírody, rovnováhy, klidu a naděje. Působí uklidňujícím dojmem a pohled na zelenou barvu napomáhá regeneraci a načerpání nové síly. Lidé mající rádi tuto barvu budou více ochotní rozdávat lásku a pomáhat motivovat ostatní.

27.03.2014 12:18:44 | Lilien

To jsem opsala, ale věřím, že barvy ovlivňují docela dost nás i naše okolí. Jo a rudá je prostá vášeň:)

27.03.2014 12:44:05 | Lilien

tedy ještě jsem nepotkal kluka co vezme holku na výlet a vyprávěl jí o jiné...leda by měl něco za lubem...

27.03.2014 00:39:28 | enigman

Myslíš, že by vymyslel až tak mazaný plán?

27.03.2014 08:49:54 | Jiřinka Mignonka

to nevím...já ho nenamazal...

28.03.2014 12:54:41 | enigman

Rozuzlení přijde v dalším prozaické miniatuře ;)

28.03.2014 13:16:00 | Jiřinka Mignonka

Poutavě podané, i dobrá pointa, o to víc, že ženské autorky myslím až tak často nelíčí právě takto sofistikovanou mužskou rafinovanost... :-D Určitě už sice byly podobné zápletky vykresleny mnohokrát i před Tebou, ale udělala jsi to po svém a zdařile, četlo se to jedním dechem :-)

26.03.2014 17:47:03 | Amonasr

Děkuji strašně moc :) Kéž by jsi měl pravdu, a byl to mužův lstivý plán :) :)

27.03.2014 08:51:14 | Jiřinka Mignonka

:-D

27.03.2014 08:58:43 | Amonasr

Teda. Jsem se až zatetelila. Umíš krásně vykreslit situaci. Jéééé. Ta je tak hezky jarní. :ob

26.03.2014 15:00:13 | Tichá meluzína

Děkuju strašně moc, Tichá Meluzíno :) Snad to bude mít pokračování. A dobré.

26.03.2014 15:07:24 | Jiřinka Mignonka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí