Planeta robotů

Planeta robotů

Byla to celkem pěkná dovolená. Na chatě se muselo nosit dříví i pitná voda. Jednou za čas dělali táborák. U jednoho takového ohýnku uviděli dospělí nejmladšího kluka, Davídka, jak si něco vymýšlí. Vždy měl velkou fantazii.

Někde našel plechovku a nasadil si ji na hlavu. "Já jsem král planety robotů!" zvolal.

"Kde to viděl nebo slyšel? V televizi?" zajímala se maminka.

"U nás se nemusí nosit dříví ani voda! Ani prát prádlo, žehlit, vařit, pracovat! Všechno dělají roboti!" zvolal Davídek.

Kdyby byl k dispozici nějaký potrhlý "ezoterický" příbuzný, prohlásil by, že Davídek je ve věku, kdy si ještě může pamatovat své minulé životy. Ale nikdo takový tam nebyl: a stejně by ho nikdo neposlouchal.

"Davídku, ale když všechno dělají roboti, tak lidé zakrní!" promluvila babička z hlubin svojí moudrosti. Davídek na chvíli umlkl. Tohle nečekal a tak si začal hrát s plechovkou: různě si s ní házel a balancoval ji na rukou a nohou.

"Ty, Davide," zeptal se po chvíli Davida jeho starší bratranec Lukáš, "jak to, že jsi tedy tady a ne na planetě robotů?"

Davídek se usmál. Všechno totiž začalo zapadat do sebe. "Víš," odvětil, "my totiž musíme jednou za čas sem: abychom nezakrněli."
Autor danielsoft, 29.04.2019
Přečteno 479x
Tipy 10
Poslední tipující: Wildhoney, Iva Husárková, Marten, Frr, vlnka, Lighter, hanele m.
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mám rád scifi, co špatně dopadne. Aby to nebyla pohádka. :-)

29.04.2019 12:49:21 | Lighter

asi "balancoval s ní". Miniatura je pěkná, obyčejná normální, s jednoduchým vtipem do poslední chvíle utajeným. Ta závěrečná mistrovská hláška přece jen ale zní z úst chlapečka-snílka příliš zkušeně. (Neřekl to u ohně někdo jiný?)

29.04.2019 11:19:30 | Karel Koryntka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí