Můj pohled na smrt

Můj pohled na smrt

Anotace: Tak takhle, si představuji smrt...

Saténové nebe posypané cukrem v pěnivé podobě, zářilo mnoha barvami. Ptačí vzlet se stěží dal postřehnout přes úlomek skla z okenice domu, jenž stál na úpatí sněhu. Mladík, procházející se pomněnkami vzpomínek a chichotavými obláčky prachu se zastavil a ohlédl se k úpatí. Sníh se jako závoj snášel k zemi a cukrovatěl. Špagátky větru prolétly kolem jeho tváře a zachytily se o větve stromu.
„ Kam ses poděla? Kde jsi nechala své pomněnky? Havraní peří,
které bylo tvou součástí, vzlétlo k nebi a nechalo mne, ubohou vločku roztát…“
Porcelánovou maskou se rozhlížel po úpatí. V ruce svíral střípek slunečního skla. Střípek zabalil jeho dlaň do karmínového roucha. Kaňky s lehkostí dopadaly na jeho skleslý šat a zanechávaly po sobě hrůzné výjevy. Jeho bledá ústa se jako rezivá branka otevřela a suchým zvukem vyslovila svůj žal.
„ Kam jsi utekla, dívko s pomněnkami? Já uhasil plamen svíčky Tvého srdce. Kam ses poděla? Ulehla jsi pod pokrývkou nicoty a ukryla ses. Červánková tvář zbledla a místo křišťálových kapek radosti, jsi usnula.
Daroval jsem Ti chladný polibek sněhu, ve kterém bylo peří něhy. Tolik sis to přála. Tvé přání jsem Ti splnil velmi rád, neboť je to mým úkolem. Každý den rozdávám omšelé polibky. Mým prokletím je však vědět, že Ty jsi mne milovala jen okamžik. Jako když se nebe vyjasní, nebo když bledá tvář luny se vyhoupne k nebi.
Stal jsem se opuštěnou mohylou, bránou, kterou všichni projdou. Tolik polibků a slibů jsem daroval. Tolik jsem miloval. Všechny jsem přikryl ztěžklým závojem a popřál na dobrou noc.“
Zatřásl hlavou. Vlasy temné jako kůra stromů, usedly na masku. Jediný pohled daroval tomuto místu. Vmžiku se otočil. Volala ho. Další krásná tvář plná očekávání, naplněná něhou a zoufalstvím. Vzal do dlaní chomáč motýlích křídel.
„ Jsem Tvým snem. Ať je bílý, či temný den. Dám Ti sníh a závoj. Jsem tvůj milenec, má lásko. Jsem Ten, kdo Ti je stále věrný a přesto nevíš, kdy Tě navštívím… Jsem totiž Smrt,“ zašeptal.
Autor Schukr00, 06.04.2012
Přečteno 654x
Tipy 11
Poslední tipující: tato22, hanele m., Alizarin
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Díla hodnotím podle pocitu, který ve mne zanechají. Tento kousek do mne zasel
pocit smutné krásy (té nejkrásnéjší), zamyšlení, ojedinêlosti a také dojem poetického umu. Bravo.

07.09.2015 16:58:17 | SheSolitude

smajlíka do anotace, ale ne do názvu nebo díla.. jinak teda zvláštní představa, ani není strašidelná jako jiné.. jiných

08.04.2012 16:55:42 | hanele m.

Smrt není strašidelná sama o sobě. Strašidelná je ta její podoba příchodu...

08.04.2012 16:59:34 | Schukr00

no záleží na okolnostech a čase.. a lidi se bojí neznámého.. a bojí se bolesti.. a představy smrti jako takové
a víc se smrti bojí ti okolo, co pak zůstanou sami

08.04.2012 17:02:40 | hanele m.

Život je příliš krátký a křehký...a samota je mnohdy horší jak smrt.
Vždycky si vzpomenu na keltské přísloví - Dny plynou pomalu, ale roky rychle.

08.04.2012 17:06:53 | Schukr00

no to je hodně trefný..

08.04.2012 17:12:38 | hanele m.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí