Zpěv kosa

Zpěv kosa

Anotace: Znáte to určitě také...

Sedím v pokoji, lampičku rozsvícenou, okno otevřené a knihu na klíně přidržuji dvěma prsty, aby se nezavřela. Popíjím horké kakao z velkého hrnečku. Venku už se stmívá, je brzké jaro, do pokoje mi proudí studený svěží vzduch. A s ním najednou i zpěv. Ten nádherný cvrlikavý zvuk, kterým se pán s oranžovým zobáčkem a černými peříčky, snaží vlichotit i do toho nejzabedněnějšího srdce. Neúnavně pěje svoje árie, dál a dál, až člověk pod tou melodií taje jako ta poslední kostka ledu na slunci. V tu chvíli si samozřejmě nevšímám ani knihy, jež se mi zaklapla, ani kakaa, které mi už stihlo vychladnout. Vím, že onen zpěv je pomíjivý a tak si ho vychutnávám až do posledního tónu. Černého umělce však přestalo bavit zpívat pro zdánlivě prázdný kruh posluchačů, a tak z našeho ořešáku odlétá pryč a utichající zpěv si bere s sebou. Třeba se jinde setká s lepším ohlasem. Já ale vím, že ho poslouchalo celé okolí...

Autor Týna, 12.03.2012
Přečteno 1167x
Tipy 7
Poslední tipující: Gregy, angellka, V.N.Losinský, Boscai, hanele m.
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

huráá, já už to měl bez vzdoušku:-)

28.03.2012 21:26:57 | kočkopes

:D to máš štěstí :D

28.03.2012 21:30:44 | Týna

tohle je taky hezky zachycený okamžik (jaro mám strašně ráda a kakao přímo miluju) - jen bych místo vzdoušek napsala prostě vzduch, ta zdrobnělina mi tam nesedne
a k tomuhle není obrázek? :o)

28.03.2012 18:47:36 | hanele m.

Dobře, vzdoušek opravím ;) :) Ne-e, obrázek bohužel neni... Ale třeba jednou bude :) I když asi né takovej jako u těch dvou ostatních, ty jsou v průměru osmdesát centimetrů velký a už se asi k takovýhle práci nedostanu :) Ale mohla bych zkusit něco jinýho třeba :)

28.03.2012 21:02:24 | Týna

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí