...Že by psa nevyhnal

...Že by psa nevyhnal

Anotace: Tak mě zase jednou napadlo si sednout na balkón... :)

  Některé dny mám už od rána pocit, že jediná správná věc je zůstat zachumlaná v peřinách. Člověku se těžko vstává, když je venku zataženo a šedivo. Když je slunce také někde v peřinách a nevšímá si světa. Když neslyšíte zpívat jediného ptáčka. Venku není ani noha. Psa byste nevyhnal.

  Zrovna jako dneska. Po probuzení to ještě bylo dobré. Ovšem jen do té doby, co jsem se na posteli posadila. Ze všech končetin se mi vytratila veškerá síla a z hlavy všechny nápady. Přinutit se zvednout a dotáhnout se do kuchyně byl pro mě nadlidský výkon. Jako budík nefungoval ani můj oblíbený hrnek kakaa. Napadlo mě, že si půjdu číst ale i to jsem hned po pohledu na tlustou bichli zavrhla. Vždyť bych ji snad ani neuzvedla.

  Teď tu sedím na balkóně, nohy mě zebou, jelikož mi přišlo namáhavé hledat nějaké ponožky. Jemně prší, deštík občas nabere na síle a „cedí o sto šest“, jak já říkám. S těžkými mokrými listy starého ořešáku vedle domu si pohrává větřík. Docela studený na to, že je stále ještě léto. Zvláštní, jak rtuť teploměru může být jeden den o víc jak deset stupňů níže než den předešlý. Ještě včera jsem plavala v lomu a bylo mi krásně při pohledu na tu vymetenou modrou oblohou, na slunce odrážející se od hladiny a okolních skal.

  Pozoruji novou silnici nad vesnicí. Projelo jen pár aut, za tu dobu co tu sedím a snažím se zahnat tu unavenou nudu. Líbí se mi, jak se za projíždějícími auty vždy zvedají spršky špinavé dešťové vody. Vypadá to jako by se za nimi kouřilo.

  Najednou si všímám, že se na stromech už sem tam objevují žloutnoucí listy. Les za silnicí není skoro vidět, pohled na něj totiž kalí rouška mlhy a deště. V pavučinách na plotech se lesknou kapky. V nose mě šimrá vůně kouře. Všude je slyšet tekoucí a kapající voda z okapů a střech a potok, co žíznivý po létě nabírá opět sílu.

  Co na plat, zase přichází podzim. 

Autor Týna, 31.08.2012
Přečteno 562x
Tipy 6
Poslední tipující: Lenka Krásnodvorská, srozumeni, hanele m.
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Týnko, jde o akční, detektivní, dobrodružnou nebo válečnou miniprózu?

31.08.2012 19:45:37 | Lilien

Pardon, chybička se vloudila no. Kruci, člověk změní jedno a přehodí se druhý, je to trestný či co ;)

31.08.2012 19:47:33 | Týna

Né, malinko vtipné, nenech se otrávit;)

31.08.2012 19:51:37 | Lilien

V pohodě :) Jen mě štve, že se to vždycky takhle změní, stává se mi to snad vždycky a nejsem schopná se poučit :D

31.08.2012 19:53:27 | Týna

Mně se to dobře četlo. Líbí se mi styl tvého psaní,nevadí mi ani ta chybějící pointa. Ale fejetonem bych to moc nenazýval. Více by mi to sedlo do prozaické miniatury, protože to prozaické povídání bylo. U čtení jsem viděl na obloze draky, posekané pole a dým bramborové natě:D, dokonce se mi zdálo,že už kráká vrána:D. Prostě podzim:-)

31.08.2012 19:02:06 | kočkopes

To jsem ráda, že to tak zapůsobilo :)))
Jinak jsem to tedy přehodila do prozaických miniatur :)
A děkuju :)

31.08.2012 19:41:46 | Týna

:-)

31.08.2012 20:28:26 | kočkopes

No, myslím, že Tvé pocity nejsou dnes ojedinělé. :-)

31.08.2012 15:00:32 | Lenka Krásnodvorská

Mám pocit, že jsou dneska všichni tak nějak neakční :D

31.08.2012 19:40:46 | Týna

napsaný je to hezky, četlo se to příjemně - jen jsem pořád čekala nějakou pointu, překvapení a text vlastně začal jak skončil, jen tak poklidně :o)

31.08.2012 14:38:22 | hanele m.

Právě o to mi šlo :) K tomuhle ospalýmu dni to sedí, že je to tak v klidu :)

31.08.2012 19:39:53 | Týna

v tom případě mise splněna :o)

31.08.2012 20:26:47 | hanele m.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí