Obchodní pěší

Obchodní pěší

Anotace: Můj bodrý známý nedávno nastoupil na pozici obchodního pěšího, do redakce inzertního plátku. Tušil, že jeho působení bude spojeno s jistou dávkou nepochopení ze strany potenciálních klientů. Ale...

Únorového rána si ještě doma dobře prohlédl sešlapané podrážky s postesknutím, že by měl co nejdříve uspět, uzavřít nějakou reklamu s klientem, jinak se v podrážce jeho obuvi objeví brzy díra. Opravdu jinou dostatečně reprezentativní obuv než tuto, neměl. Tento pár celokožené obuvi si pořídil před pár lety, ještě za svého působení v realitním byznysu. Tehdy jej stála „pouhých“ 4000,- Kč. Ovšem dnes, jsou podrážky jeho obuvi natolik oslabené, že jakmile došlápne na kamínek v průměru větší než 1 mm, pocítí palčivou bolest.

Ještě vloni v této obuvi úspěšně zvládl léto a podzim bez větších obtíží. Na počátku zimy, to už bylo na velkou pováženou. Co teprve nyní, v závěru února? Stav jeho obuvi se žel nelepšil, spíše naopak.

Zkrátka by si zasloužil boty nové, ale výsledky u nového zaměstnavatele při prodeji reklamy nebyly oslnivé. Vyplacená mzda zaměstnavatelem, která mu přicházela na účet, jen obtížně pokrývala náklady spojené s bydlením v panelovém bytě a vydání na stravu. Poslední košili si zakoupil před více než rokem.
Tohoto únorového rána, byl přesvědčen ve zvrácení nepříznivého stavu. Před odchodem do zaměstnání pohlédl do většího zrcadla, aby vzápětí od plic zvolal:

„Dneska budeš skvělý, uzavřeš velkou objednávku, jo!“

Zhluboka se párkrát nadechl, mžoural.

Kvapně otočil klíčem v zámku bytu a zmizel na rozbitých schodech vedoucích k východu z domu.
Musel na něj být úsměvný pohled, když se v kdysi komfortní obuvi, nyní musel obratně vyhýbat každé menší nerovnosti i metrákům posypového materiálu.

Celý říčný dorazil do prosklené kanceláře ve třetím patře. Nehodlal se zdržet déle, než bylo nutné.
Byl pod drobnohledem kolegů i cholerického šéfa. Roztřesenou rukou uchopil telefon a dohodl si několik schůzek. Kvapně opustil kancelář. Před budovou si obřadně zapálil cigaretu a přemítal. Bylo mu vše jasné. Vypadal odhodlaně.

Prudce vyrazil. Čekala jej několikakilometrová pochůzka. Celý den se snažil nabízet reklamu řemeslníkům. Někteří jej slušně vyprovodili ven, jiní častovali hrubými výrazy, urážkami. Měl toho plné zuby.

Protože neměl peníze nazbyt, místo obědového menu pozřel párek v rohlíku.

Ve 14 hodin měla přijít poslední, nejdůležitější schůzka. Šlo o všechno. Na pokraji zoufalství vcházel do budovy klienta. Naposledy se ještě dokázal zmobilizovat, přičemž pod nosem prohodil:

„Ty už musíš, musíš!“

Správně nabuzený zaklepal ve značném očekávání, byl přesvědčen o svém úspěchu, nemohl připustit ani náznak sebemenšího neúspěchu!

Vnikl do místnosti a než stihl cokoli říci, předběhl jej klient otázkou:

„Četl jste Nerudu a Komenského?“

Byl velmi zaskočený otázkou, nevěděl, co má odpovědět.

Nejistě zašeptal:

„Ne pane.“

Klient zahýbal svým hustým obočím a z patra pravil:

„Jestli jste nečetl Nerudu ani Komenského, pak jste nevzdělanec a nemáme se o čem bavit!“



Co dodat?
Autor kudlankaW, 07.03.2013
Přečteno 431x
Tipy 11
Poslední tipující: ARTeFakty X. Múzy, MARKO, Inna M., Jan Voralberg, Miriska, Joe Vai, Elisa K., Robin Marnolli
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Chtěl jsem napsat, že je škoda, že jsi mu to nedopřál..ale pokud je to podle skutečnosti, pak rozumím. Je to někdy holt s lidmi těžký...
JInak celkově moc fajn.

07.03.2013 22:25:34 | My2Mind

Děkuji za návštěvu a měj se poeticky :)

07.03.2013 22:26:28 | kudlankaW

konec bych bral lepší, jelikož začátek měl velmi pěknou dynamiku, ale díky za spravení (alespoň částečně) nálady příteli:-)
RM.

07.03.2013 21:49:16 | Robin Marnolli

Byl jsem včara na pohovoru víš a majitel novin mi vyprávěl tuto historku svého podřízeného.

A tak jsem napsal tu úvodní část z bujné své fantazie, ale závěr je pravdivý :(

Rád jsem Tě potěšil první půlí, příteli Robine :))

Hlavu vzhůru, bude dobře!

07.03.2013 21:53:00 | kudlankaW

Musím říct, že právě ten super popis ze začátku dostal závěr do varu :D

Vidím to možná jinak proti ostatním, ale ST máš ode mne za opravdu neočekávaný závěr jemuž začátek nenasvědčoval :-)
Super zvrat, pobavilo mě to a nevím co víc dodat :D

snad jen to moje líbí líbí, Marty :D

08.03.2013 00:44:07 | Miriska

Vřelý dík Mirko, jsem poctěn, krásná...

31.03.2013 16:13:45 | kudlankaW

těším se na další počiny:-)

07.03.2013 22:01:02 | Robin Marnolli

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí