Jak mě děda naučil věřit..

Jak mě děda naučil věřit..

Anotace: mezi nebem a zemí

 

NĚCO mezi nebem a zemí existuje. Ne.. nevěřím v Boha a věci, týkající se náboženství, ve mně vzbuzují jen negativní pocity. Nechci, aby se to věřících dotklo, ale takhle to prostě mám já. Věřím ale v NĚCO, co se nedá nahmatat, ani dobře popsat, ale hlavní je asi samotná víra.

 

Zkusím to napsat ve zkratce, protože ponořit se do toho úplně.. rvalo by mi to znovu srdce.. 

 

Byla jsem (nejenom) s dědou, když umíral. Nemá smysl popisovat bezmoc. Je to věc, která se nedá nijak uchopit a považuji ji za nejhorší věc v životě, která nás může vůbec potkat. Střídali jsme se u něho postupně celá nejbližší rodina. 

 

Ten poslední večer, jsem u něj byla já s babičkou a  začala jsem mít takový zvláštní pocit. Nevím, co mě to popadlo, ale řekla jsem babičce, že bychom možná měly odejít, že možná děda nechce odejít před našimi zraky. Už to trvalo dlouho.. Nechtěly jsme ho opustit, ale ten pocit nabýval na intenzitě a přenesl se i na babičku. A tak jsme se rozloučili. Babička pohladila dědu po ruce a se slzami v očích jen tiše zašeptala „sbohem dědo..“ V té chvíli v sobě děda sebral zbytky sil, lehce pozvedl hlavu směrem k babičce a zase ji nechal klesnout na polštář. Abych vyjasnila situaci – byl pod vlivem morfia, velmi špatně dýchal a na nic už 30 hodin nereagoval. Loučil se. Vím to. Zemřel pár minut po našem odchodu..
 

 
Když děda umíral, chodil nás na parapet upřeně pozorovat holub. Když děda zemřel, odletěl a spustil se jemný déšť..
 
Když jsme pak jeli všichni domů z nemocnice, kam jsme se s ním přišli ještě rozloučit.. moje sestra, která jela s námi v autě najednou říká.. „až dědovi budou bít zvony, asi to nevydržím..“ (na vesnicích bijí za mrtvého zvony). V tu chvíli se z rádia ozvalo vyzvánění zvonů..

 

Když pak zvony opravdu zvonily.. jakmile dozněl jejich hlas, začalo najednou hustě pršet a jednou zaburácel hrom..

 

Když jsme mířili k rodičům, odkud se jelo na pohřeb.. přesně v zatáčce u hřbitova, kde měl být děda pochován, opět začaly v rádiu znít zvony.. 

 

Když se sečtou data jeho narození a smrti.. v obou případech vyjde stejné.. asi osudové číslo.. 9..

 

Teď už je mu snad dobře.. NĚCO existuje, ukázal mi to.. a po něm další a další.. Teprve, až se dotknete smrti v přítomnosti odcházejícího blízkého, i když těch doteků jste předtím zažili už spoustu, teprve, až se propadnete do bezedných hlubin bezmoci, teprve tehdy se ve Vás možná něco zlomí.. A já věřím.. Věřím v NĚCO, co mě vůbec neděsí a nikdo mi to nevezme.. 
 
 
 
Nejenom na Tebe dědo.. NEZAPOMENU! 


 

 



Autor Amelie M., 18.05.2015
Přečteno 436x
Tipy 19
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, AndreaM, Amonasr, Nikita44, zelená víla, Frr, jitoush, Pamína, MARKO, Jort, ...
ikonkaKomentáře (17)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ať už byl Ježíš jen historická postava, a nebo pro věřící Syn Boží, tak jej církev zneužila ve svůj prospěch.Jeho ostatně tak či onak ukřižovali, tak jako Mistra Jana Husa, to Oni se nechali za Pravdu usmrtit.Jsem věřící, ale do kostela chodit nemusím, a zajdu do něj, pokud to tak nějak cítím, a tak nejsem otrokem lidských dogmat a pokrytectví.Máš to moc pěkně napsané, a máš v sobě pokoru před něčím, co nás jistě převyšuje, a to, spolu jak se chováme, je jistě v našich životech hodně důležité.ST.

02.06.2015 12:48:47 | Jeněcovevzduchukrásného

moc hezký komentář, děkuji za něj :)

03.06.2015 15:09:49 | Amelie M.

:-)

03.06.2015 15:18:32 | Jeněcovevzduchukrásného

Náboženství a víra není jedno a totéž. Také ke své víře náboženství nepotřebuju, naopak by mi jen překáželo. Nedá se to nijak uchopit, jen kroužit kolem toho - udělala jsi to moc pěkně :-)

20.05.2015 17:12:52 | Amonasr

a proto je život tak zajímavý.. tou svou neuchopitelností :) děkuju

21.05.2015 22:39:13 | Amelie M.

Amelinko to je silný, působivý, smutný a zároveň krásně podaný...:-)

20.05.2015 16:17:00 | Nikita44

smutně krásný.. děkuju niki :)

21.05.2015 22:39:25 | Amelie M.

věřím... když odcházel můj táta bylo tam spousty věcí, co jsem cítila, já... věřím na čekání se rozloučit, věřím na to, že člověk ví, že odchází... věřím i na to, že dává signály, že odchází... a jsem ráda, že jsem mohla být u toho.. věřím..

19.05.2015 23:54:02 | zelená víla

přesně tak to je, vílo.. jsem ráda, že víš o čem píšu.. děkuju :)

20.05.2015 11:00:24 | Amelie M.

Moc hezky a poutavě napsané.
Mám podobné zážitky.

19.05.2015 18:48:39 | MARKO

:) tak víš.. děkuju

19.05.2015 21:01:21 | Amelie M.

...není se čeho bát...já jsem naopak zvědavej...:)...a taky mě zachytilo, jak se neustále omlouváme věřícím, že nejsme věřící...jako bychom kolem nich měli chodit po špičkách jen proto, že mají nějakej názor...nějakou víru...a kdo z nás ji nemá?...a spousta těchto takzvaně věřících ji neakceptuje...ta zakodovanost nevěřícího psa je pořád dosti silná...:)

19.05.2015 18:08:17 | Jort

to jsi nadhodil velmi zajímavou a silnou myšlenku :) jo, je to tak.. někdy mám pocit, jak bych se musela skoro stydět za svou nevíru v boha.. a myslím, že už to je špatně.. díky :)

19.05.2015 21:02:29 | Amelie M.

něco je, a cítím to nějak podobně.

19.05.2015 00:08:42 | hledač

:)

19.05.2015 00:16:48 | Amelie M.

Působivě popsáno. Myslím, že nezáleží, jak si člověk to NĚCO pojmenuje, jestli tomu řekne víra nebo jinak či zda tomu vůbec nějak řekne. ;-)

19.05.2015 00:06:02 | A42

přesně tak to cítím já :)

těch zážitků mám mnohem více a jsem za ně ráda, i když někdy div srdce neurvou.. díky za zastavení..

19.05.2015 00:08:44 | Amelie M.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí