Oči

Oči

Anotace: Krátké

Velký oči

Ty sis zas nemyla oči.
Zahalekal na mě pan "Zahrádkář", když jsem se snažila nenápadně proklouznout za zadkem Dědečka a velikou černou brankou, na které byl malinký červený nápis "SEM", do bezpečí naší zahrádky, o dvě chatky vedle.

Děda se směje, bere mě za ruku a postrčí vpřed.
Zavíram oči, mračím se a obracím se zády k panu Zahrádkáři.
Chce se mi utéct, co mám špatného s očima?
Jsou oříškově hnědé, Máma je má ráda, protože jsou po Tátovi.
Já se ale za ně stydím.
Chci ty průzračně modré a světle něžné, jako má Děda a Mamka, nelíbí se mi ty moje ušmudlané, co vypadají, jako nemyté.

Děda prohodí pár slov s panem Zahrádkářem a nechá mě se schovat za velkou pláťenou tašku, kterou nosíme na úrodu.

Vykouknu teprve u naší zahrádky.
Děda zalévá skleník, pobrukuje si s tranzistorem, trhá rajčata, papriky a já si hraju na závody s vodomilkou, která se prohání po hladině betonové nádrže na zalévání.

"Už máme sklizeno, jestě bys měla uříznout šnytlik do polivky", řekl mi Děda spiklenecky a nechá mě tupým kuchyňským nožíkem uříznout svazek pažitky pro babičku.

"Babička má stejné oči jako Ty a proto jsem si Ji zamiloval. A ten pan Zahrádkář to moc dobře ví a teď závidí, že mám vnučku s tak krasnýma očima, on si na naši Babičku totiž kdysi myslil.."
Autor Tzarga, 23.09.2018
Přečteno 382x
Tipy 7
Poslední tipující: CoT, Frr, grázlík, Anděl, skřitek
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

no jo, to je úděl takových očí, dobře to znám.

27.09.2018 21:22:41 | CoT

To je dobře, že ten pocit také někdo zná :) Děkuji za komentář!

27.09.2018 21:32:35 | Tzarga

Moc hezké:-)

27.09.2018 20:49:47 | grázlík

Děkuji za milou odezvu!

27.09.2018 21:30:30 | Tzarga

krása!

24.09.2018 14:02:27 | Anděl

Děkuji Anděli!

27.09.2018 21:29:45 | Tzarga

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí