Půl desáté

Půl desáté

 

 

 

"Děkuji, milý Pane, mějte se hezky!"

 

Řekla paní prodavačka za pultem s uzeninami a já šel dál s mnoha myšlenkami, ale jednou zásadní:

To jsem na ní zapůsobil až tak, že se se mnou tak hezky rozloučila? Byla to snad má milá mluva, mé laskavé vystupování? Vzezření?

Vzezření asi ne, před chvílí jsem vstal a vlasy jsem jen letmo rozčesal.

 

Nabírám čtyři, ne, pět...nebo šest? Ne, naberu čtyři housky a deset rohlíků!

Nákupní košík je pečivem zaplněn tak moc, až přemýšlím, jestli něco nevrátit.

 

Při mém pečivovém dilematu pokukuji po paní za pultem s uzeninami a hlavou mi protékají otázky, co mohlo být klíčem k tak srdečnému rozloučení s touto neznámou paní?

Posledních pár let se věnuji práci s lidmi, ale málokdy se mi takto srdečných slov dostane - možná, že mé rozhodování, jestli mělčí, nebo hlubší vaničku na vlašák znělo poněkud neohrabaně, až roztomile, kdo ví?

 

Uvazuji pytlík a jdu si pro kafe:

Kde jen je má oblíbená značka s ještě oblíbenějším podtitulem...tady!

 

Souběžně s mou oblíbenou kávou jsem nalezl i jednu velkou odpověď:

 

"Děkuji, milý Pane, mějte se hezky!"

 

Slyším z oddělení uzenin.

Ach tak, pousmál jsem se křečovitě, načež jsem se dal do přemýšlení nad svou hodnotou na tomto světě. 

To už je ale docela jiný příběh - spěchám domů, mám ještě hodně práce - mějte se hezky, milí čtenáři!

 

 

 

Autor GiovaniDaVinci, 06.10.2019
Přečteno 401x
Tipy 6
Poslední tipující: jenommarie, Malá mořská víla, Amonasr, Frr
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jj ten pocit vlastní důležitosti Honzi, to znám a je to všem tak přirozené a proč vlastně ne? Vždyť ego nás utváří v jedinečné bytosti. Věděl jsi že, že nenajdeš dva stejné Larimary jsou jedinečné jako voda, jako láska, jako žena...jako muž...harmonie mysli a srdce...to je co mne uchvacuje a cit i ego jsou její součástí stejně jako talent a píle umělcovou :) měj se hezky milý mladý příteli a včil to posuď;)

08.10.2019 17:32:44 | Malá mořská víla

Připomněl jsi mi, jak mě kdysi jeden mladý krajan v Kalifornii počátkem devadesátých let varoval, že zdvořilost a vstřícné úsměvy amerických prodavačů vůči zákazníkům jsou jen předstírané, nikoliv upřímné. Odpověděl jsem mu tenkrát, že je mi mnohem milejší hraná zdvořilost a usměvavost amerických prodavačů, než upřímná protivnost a otrávenost těch českých. A zase jsme u těch úhlů pohledu... :-))

06.10.2019 20:42:23 | Amonasr

Nadpis mi není jasný. Nazval bych třeba "Na shledanou milý pane!" Pointa mi byla zřejmá od poloviny, ale stejně je vtipná a soudná. Povídka jednoduchá civilní a to závěrečné demonstrativní "milí čtenáři" znovu chytré.

06.10.2019 12:54:57 | Karel Koryntka

Ahoj Giovani, toť rozjímavý biliár o půl desáté***:-D*

06.10.2019 12:47:30 | Frr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí