Dvojitý kříž - Chris Carter

Dvojitý kříž - Chris Carter

Anotace: Dlouho jsem o tomto autorovi neměl ponětí. Naštěstí již mám.

Sbírka: Recenze knih

První, z již dvanácti vydaných knih tohoto autora, ze série Robert Hunter. Na jednu stranu se až trochu stydím, že jsem o tomto autorovi doposud nevěděl. Na tu druhou jsem ovšem rád, protože mám co číst a nemusím nedočkavě čekat na další knihu z této série, což bych jistě čekal.

Skoro bych řekl, že v tomto žánru (Krimi-Thriller) se nedá vymyslet nic moc nového, ale Chris Carter dokazuje pravý opak. Fakt, že vystudoval psychologii a chování zločinců a navíc byl i členem týmu soudní psychologie a také vyslýchal mnoho zločinců, včetně sériových vrahů je už v této první knize hodně znát a příběhu to dodává mnohdy až dosti syrově na autentičnosti.

Příběh je psán velice poutavě a čtivě. Dvojice hlavních detektivů působí přirozeně a zároveň je každý jiný a originální. Po celou dobu čtení jsem měl pár tipů, kdo že je pachatel, ale byl jsem vedle jak ta jedle a při samotném finále se mi dostavil, jak já říkám, „cože efekt“ a ten mám v knihách vážně hodně rád. To je pro mě známkou toho, že autor odvedl opravdu skvělou práci. Je to ten typ knihy, kterou když otevřete, tak se vám ji nechce zavřít, dokud nemáte dočteno. Já ji bohužel během čtení zavírat musel (kvůli nedostatku času), ale večer se mi o ní i zdálo. Až tak se mi příběh dostal pod kůži. Byť jsem si zhruba tak do třetiny knihy říkal, že postrádám takové to větší napětí a strach o hlavní postavy, ale jak kniha pokračovala dále, tak se tento pocit vytratil. U několika scén, kdy autor popisuje místa činu a těla obětí se člověku až div neudělá mdlo. Popis je vskutku hodně syrový a trefný a způsob vražd zde není pro slabé povahy.

Jednu jedinou poznámku bych k příběhu přeci jen měl. Abych se vyvaroval spoileru, nic konkrétního psát nebudu. Jedná se však o sériového vraha, který každou svou oběť zabije jiným, dost originálním (pokud to tak jde říct) způsobem a osobně mě hodně zajímalo, proč právě tu a tu postavu zabil tak a tak. Ale to se v knize bohužel čtenář nedozví (kdo ví, možná v dalších dílech série se k tomu autor vrátí). Nicméně to je tak to jediné, co bych mohl vytknout, jinak je to za mě bezchybně napsaná kniha a už teď se těším na další pokračování. I když si vždy po dočtení uvědomím, že takové zrůdy doopravdy mezi námi existují a z toho je mi trochu zle. Ale myslím si, že je lepší o zlu mezi námi vědět a být na něj připraven, než před ním zavírat oči a dělat, že neexistuje.

***

Další recenze a ostatní také na:

Autor Miro Sparkus, 07.04.2023