Draconianova knižní bilance roku 2016

Draconianova knižní bilance roku 2016

Anotace: Reklamní sdělení: Ta nejlepší bilance, jakou byste mohli číst. Hodně štěstí do Nového roku 2017:-)

 

Dobrá, chtěli jste mou knižní bilanci, tak tady ji máte.

Aha, asi jste ji nechtěli…ale stejně tu je…muhaha.

Knihy nejsou řazeny podle toho, jestli se mi líbily nejvíce, ale prostě jsem je tam nějak naflákal, jak mě napadlo. To víte, jsem pečlivka.

Tak jsem zvědav, jestli máte na ty knihy stejný názor jako já, případně se nestyďte napsat do komentů, jaké knížky se letos líbily nejvíc vám.

 

 

 

David Hidden – Děs + Děti boží

Letos vyšli dvě knihy tohoto literárního parchanta, který mi několikrát přivodil při čtení záchvat vzteku. A proč je tedy v mém výběru nejlepších knih? No protože je kurva zatraceně skvělej!!! Jeho thrillery jsou lekce z čtivého psaní a syrovosti. Zároveň jsou neskutečně drsné a s ničím se nemažou. Hidden své hlavní postavy nechá trpět a vy jako čtenář si ho chcete najít a vykostit ho. Každopádně pokud nejste másla, tak si tyhle knihy pořiďte!

 

Dmitry Glukhovsky – Metro 2035

Dmitry to dokázal!

Třetí závěrečný díl o postapocaliptyckém životě v Moskevském metru je naprosto strhující. Nejsou tu mutanti, ale příběh sází na jiné věci. Na lidi.

Je v tom dost politiky, ale hlavně životních věcí a posledních sto stran je čirý literární orgasmus. Dmitry vám tu pořádně zamotá hlavu a připraví nejedno překvapení. Takhle se ukončují trilogie! Glukhovski je borec!

 

Pavel Renčín – Vězněná

A nejlepší „Kingovkou roku se stává“…tadá, Vězněná Pavla Renčína.

Dělám si trochu srandu, ale nejnovější dílo českého spisovatele může Kinga trochu připomenout. Hlavně ale Renčín napsal zatraceně dobrý příběh inspirovaný skutečnými událostmi (až mrazově hodně inspirovaný), který vás nenechá chladnými. Kurnik, já jsem doslova hořel! Bombasticky napsané a destruktivně napínavé. Místy i hodně nechutné, takže nic pro milovníky sametu a knížek o růstu kapradin. Po dočtení jsem nelenil si hledat informace, nakolik byl Renčín věrný původním událostem a…najděte si to samiJ

 

James Rollins – Labyrint z kostí

Je to kniha od Jamese Rollinse, co jako chcete ještě víc vědět? Prostě kupujte a čtěte.

 

Tim Lebbon – Trilogie Bouře ve Vesmíru

Už vloni jsem o něm psal, protože napsal skvělou „Vetřelčí knihu“, což mu evidentně nestačilo a sepsal celou trilogii z Vetřečího a Predátořího univerza. Ano, Bouře ve vesmíru je o těchto dvou populárních a sympatických mimozemských rasách. Zatím vyšli první dva díly „Predátor: Vpád“ a „Vetřelec: Invaze“ a je to žrádlo dámy a pánové. Akční, drsné, temné a zábavné. Lebbon má pořád tomuto univerzu co dát a rozhodně nečekejte nějaké natahovaní již vyčerpaného tématu. Lebbon totiž skutečně překvapuje.

 

Ursula Poznanski – Slepí ptáci

Moje platonická láska vydala další knihu a opět krimi s vyšetřovatelkou Beatrice. Poznanski tentokrát sice úplně nepřekvapí, ale prostě a jednoduše přesvědčí silou příběhu. Jako vždy nabízí zajímavé téma….tentokrát jde o tajemnou facebookovou skupinu básničkářů….dobře, básníčkářská skupina nemůže být tajemná, ale nějak se mezi nimi množí sebevraždy. Všichni z PP si tohle musí přečíst, ostatním okamžitě smazat účty!

 

Hugh Howey – Turnus

Na jednu stranu je to prequel, na druhou stranu plnohodnotný druhý díl Sila. Nečetli jste Silo? Tak to jste věru bambulové a koukejte to napravit! Kdo má rád sci-fi a takové to post-apo, tak honem maže do knihkupectví.

Turnus prozrazuje, co se dělo před první knihou a hlavně vysvětluje vznik samotných Sil. Zajímavé čtení a já se přímo megalomansky těším na závěrečný díl s názvem „Prach“. Se těším jak eskymák na lov tuleňů.

 

Kevin Costner, Jon Baird – Cech objevitelů

Knižní podoba Tance s vlky…

Dobře, zase srandička.

Tohle je pocta starým dobrodružným příběhům!! A panečku vizuálně je ta kniha prostě skvost. Navíc je psaná velmi nestandartně. Psané části jsou totiž střídané komiksovými.

Chvílemi je vyprávění chaotické, ale stojí to rozhodně za to.

 

Joe Hill, Gabriel Rodriguez – Zámek a Klíč

No a jsme v komiksu.

Letos vyšli zbývající díly této skvostné komiksové série. A ten poslední šestý vám vžene slzy do očí. Jednak pro to, že je to fakt silná káva a také protože by člověk i chtěl další pokračování. Jeden z nejlepších komiksů vůbec!

 

Jaane Ahonen – Sojčák

Skákat jako Ahonen…dobře, tak neJ))

Tenhle komiks bylo velké překvapení. Minimum textů, nádherná kresba a mrazivá atmosféra. A ten příběh ani nepotřebuje slova. Krásně vymyšlené a velmi silné. Hodně silné, to by položilo i nejdrsnějšího sloního motorkáře.

Tomuhle říkám umění.

 

Jako mohl bych přidávat další a další knihy, protože tohle zdaleka není všechno, ale zas nemám čas. Protože ty další knížky od Ježucha se sami nepřečtou, že joJ)

Hlavně vám všem přeju nezlomné zdraví, hodně lásky a splněných snů (pokud máte noční můry, tak to beru zpět). Dále vám přeji spoustu kvalitního sexu (myslím dospělým) a abyste si vážili těch důležitých životních hodnot. Prostě mějte se rádi, buďte k sobě tolerantní (ale nenechte si sejřit na hlavu) a pomáhejte si.

No a samozřejmě nezapomínejte číst. Knihy totiž dokáží povznášet mysl i ducha (pokud se nejedná o kuchařky Ládi Hrušky).

 

Bonus:

 

Michal Březina – Měsíční deník

Bonus jak fík..Maxipes Fík.

Měsíční deník je čirá zábava. Je to prdel, bžunda, srandička, humorná sci-fi a celkově natolik zábavná kniha, že se stala tou nejprodávanější v roce 2081.

Kdo si knihu nekoupí, na toho Březina sešle Měsíčnany...nebo měsíčky? Nevím, nějak tak prostě.

P.S. Kniha nejlíp chutná na rohlících.

 

 

Autor Draconian, 25.12.2016
Přečteno 677x
Tipy 2
Poslední tipující: jitka.svobodova
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Rozhodně ti tam chybí pro mě nejlepší kniha a to od Evžena Bočka- Aristokratka na koni. A doufám, že v bilanci roku 2017 bude i kniha ode mě. :)

25.12.2016 16:36:21 | Lůca

Já jsem se k ní vůbec nedostal, takže tam není..ale vím, že se ti moc líbila :-) Dobrý tip, děkuji.

Vdyáš? Budu držet palce!!!

25.12.2016 16:40:24 | Draconian

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí