Restart - Jason Fried a David Heinemeier Hansson

Restart - Jason Fried a David Heinemeier Hansson

Anotace: Takové lehké, svižné čtení o podnikání.

Sbírka: Recenze knih

Kniha, která má v popisu větu „průvodce podnikatelským minimalismem“. A tento popisek vcelku dobře vystihuje myšlenky, které autoři do knihy vložili. Je to víceméně určené pro lidi podnikající, připravující se podnikat a ty, kteří chtějí začít znovu a trochu jinak. Ale není to dáno tak striktně, jak by popisek napovídal. Zajímavé je to i čistě z pohledu zaměstnance, případně i nezainteresovaného čtenáře, který si chce jen rozšířit obzory.

Forma je napsána jednoduše, srozumitelně, zábavně a čtení je opravdu dost svižné. Kniha není zbytečná bichle, což knihy z oblasti podnikání obvykle bývají. A 280 stránek uběhne jak nic. Překvapila mě četnost doprovodných ilustrací, které knihu v podstatě o dobrou třetinu zkracují, ale skvěle doplňují obsah a dodávají mu ještě větší nadhled a zároveň přidávají i nadstavbu v podobě humoru.

Autoři v knize staví na hlavu většinu zajetých podnikatelských klišé, které už jsou pomalu jako tesané do kamene. Například nutnost dlouhodobého plánování, vize a mnoho dalších. Osobně jsem od knihy nic moc neočekával a koupil jsem si ji proto, že mě v regálu zaujal její černý přebal, který vedle dalších pestrobarevných obalů působil jako pěst na oko, ale o to víc jsem překvapen, o jak dobře napsanou a zpracovanou knihu se jedná. Jedna z těch, ke kterým se člověk může opakovaně vracet a prolistovávat si jednotlivé pasáže.

***

Další recenze a ostatní také na:
https://mirosparkus.webnode.cz/

 

Autor Miro Sparkus, 19.10.2022
Přečteno 167x
Tipy 3
Poslední tipující: mkinka, Lighter, Vivien
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Recenze napsaná dobře, ale knihu neznám a číst ji nebudu, odradil jsi mě. Nebichle a obrázky a vtipy a boření klišé, určitě plné pošahané americká pozitivistické byznys psychologie...:-)) Nevím, asi je to pro mladé naivní a podnikavé, aby je to nalákalo, nechci raději vědět k čemu...Staří zkušení to ví, já ne.

19.10.2022 12:14:09 | Lighter

Zda si ji přečteš, či nikoliv je na tobě. Tvoření si domněnek mi ale úplně správné nepřipadá ;-)

20.10.2022 10:04:11 | Miro Sparkus

Máš pravdu, člověk by měl znát to, co kritizuje. Ale pár podobných knih jsem měl tu čest číst, tak jsem chybně odvozoval. Ale třeba je zrovna tahle ta geniální. :-)

20.10.2022 12:16:53 | Lighter

Tak geniální bych zrovna neřekl. Jak píšu v té recenzi, já sám jsem od toho nic moc neočekával. Ale celkem příjemně mě překvapila. Ale samozřejmě oni jsou tyhle knihy psané z amerického trhu a hospodářství a to tam funguje prostě trochu jinak než u nás, takže jako uplatnit z té knihy u nás úplně všechno ani nejde. Ale nabízí takový jiný pohled, který já jsem do té doby neznal...

20.10.2022 18:41:43 | Miro Sparkus

Jasně, chápu. Byla to ode mě trochu ironie. :-) Zkus přečíst třeba něco od David Graeber, taky zajímavé.

21.10.2022 12:15:48 | Lighter

Ač nepodnikám, je docela možné, že knihu si díky tvé recenzi vyhledám, zaujals.

19.10.2022 11:17:09 | Vivien

Děkuji, to jsem rád. To je důvodem, proč ty recenze píšu a věnuji jim nějaký svůj čas :-)

19.10.2022 11:19:32 | Miro Sparkus

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí