Takový ten ''bestseller''

Takový ten ''bestseller''

Anotace: Recenze na knížku Fifty Shades of Grey

Hlavní hrdinkou je studentka literatury Anastásie Steelová, která má za úkol zpracovat rozhovor s úspěšným, bohatým a velmi pohledným podnikatelem Christianem Greyem. Christan okamžitě Anastasii okouzlí a neuvěřitelně ji přitahuje. Nezkušená a nevinná dívka jako je Anastásie poprvé zažívá pocit, potřeby mít nějakého muže. Ani Christian není vůči její kráse a chytrosti imunní. Ať chce nebo ne, musí si přznat, že po ní touží a chce ji, ale jenom za svých vlastních podmínek. Anastásie je šokovaná a zároveň i vzrušená neobvyklými Christiánovými erotickými chutěmi. A ač se snaží sebevíc, nakonec tajemnému muži podlehne.

I když je tato kniha nazývána celosvětovým ‘‘ bestsellerem ‘‘, s literaturou na úrovni to nemá mnoho společného. A ne proto, že by žánr erotický román bylo nějaké nekalé slovo, ale proto, že dílo nemá nijak zvláštní estetickou hodnotu.
Kniha obsahuje vulgární výrazy a prostoduché dialogy, které nijak nezatíží mysl čtenáře. Děj není nijak strhující, pokud tedy nepočítáme chvilky, které se dějí za dveřmi Christianova pokoje či takzvané jeho ČERVENÉ MUČÍRNY. Ovšem některé momenty, jako třeba když se Anastásie snaží proniknout více do minulosti a dětství Christiana Greye, jsou zahaleny tajemnem, které čtenáři dodává motivaci číst dál a přijít na to, co se za tímto panem DOKONALÝM skrývá.
Titulní stranu knihy zdobí vyobrazená pánská kravata, která v určitých chvílích hraje významnou roli. Bohužel jen v těch sexuálních.
Ovšem název knihy 50 odstínů šedi je podle mého názoru trochu neadekvátní. Hlavní hrdina se sice o těchto svých ‚‘ stínech ‚‘ lehce zmíní (rozhodně jich 50 není), ale poté už je nijak nerozvádí. A proto, aby název knihy byl blíže i k obsahu knihy, přejmenovala bych ji na 50 sexuálních praktik, která jsme se za ta léta naučil.

Co by se dalo na knize pochválit je skvělý český překlad od Zuzany Liškové, která dílu dodává sebejistý šmrnc.
Také se díky této knize zvýšila poptávka po erotických pomůckách a to je velmi chvályhodná zásluha.
Dokonce bysme se jednoho dne měli dočkat i filmového zpracování knihy, ale neradovala bych se předčasně. Ať už kterýkoliv režisér, buď amatérský či profesionální dostane možnost režírovat tento film, vznikne z toho jedno a jediné. Komerční slátanina.
Autor bitchsimcababy, 04.01.2013
Přečteno 1623x
Tipy 12
Poslední tipující: tato22, Robbertos, Philosophic Theory, angelicek, Trystan ap Tallwch, Písnička...
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Opravdu jsem ráda, že existují lidé, kteří víceméně sdílejí můj názor, děkuji! Je to podprůměrnější než harlekýnka a nebýt toho nekonvenčního sexu, štěknou po tom nanejvýš tak lidé, kteří mají rádi stromy.

03.03.2013 11:11:55 | angelicek

Knihu jsem nebyla schopna přečíst úplně celou, ale pan dokonalý je velmi vyumělkovaný typ "zamilovaného saďoura" psaný na efekt zejména pro čtenářky, co sní tajně o znásilnění smradlavými piráty.

22.01.2013 20:54:20 | Lilien

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí