Lit.weby

Lit.weby

Anotace: ...

Pokud jste ještě nečetli tento článek na necyklopedii, tak doporučuji, protože se z velké části bohužel zakládá na pravdě:

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Liter%C3%A1rn%C3%AD_server

 

Sám jsem během posledních let prošel několika lit.weby a proto mě napadlo udělat malé subjektivní srovnání.

 

První, na co jsem na narazil, bylo Pište povídky a musím říct, že ze zpětného pohledu je beru jako nejlepší z těch, které jsem viděl. Naprosto se shoduji i s necy v otázce místního admina. Tamní admin by totiž skvěle zapadl na Liter, protože je to sluníčkový človíček, co neumí psát, psaní nerozumí a rád rozdává bany na základě doporučení od svých oblíbenců. Ale jinak tam próza opravdu žila. Pořádaly se i různé a poměrně zajímavé soutěže (dokonce o ceny!) a mezi místním osazenstvem se našla nejen řada lidí, co psala víc než obstojně, ale uměla i kritizovat a hodně mi pomohla. Dokonce na PP žil i chat a byla na něm občas i legrace. Samozřejmě, že se tam našlo i dost lidí, se kterými bych dvojdomek nechtěl, jenže to je normální a jako nejslabší bod PP vnímám admina, který doslova vraždí všechno, co se vymyká jeho světonázoru... a věřte, že on moc velké obzory mít fakt nebude.

 

Druhé místo, které jsem přes rok navštěvoval, byl Písmák. Tam už prózy ani srandy tolik nebylo. Na Písmáku se totiž protežuje poezie, próza je Popelka. Kritická sekce poezie čítala asi 10x víc lidí, než ta prozaická. Povídka neměla ani moc šancí dostat se mezi vystavená dílka.

Admin tam do ničeho moc nezasahuje, respektive jsem si ho vůbec nevšiml, jenže prózu tam ovládá a pravidelně znásilňuje jiný usurpátor. Musí se mu nechat, že on psát umí. Každopádně tenhle človíček... říkejme mu Stývn, je vlastníkem místní soutěže i správcem kritické sekce. Je jen jeho libovůle, že se třeba rozhodne vás nepustit do soutěže, nebo vám nedovolí hodnotit. On není sluníčkový trouba, je to spíš totálně vyschlej suchar a orgán, ale musí se mu nechat, že má aspoň nějaký koule... Dnes už na Stývna vzpomínám skoro s nostalgickou slzičkou a začínám si říkat, že možná nebyl až tak strašnej... ale asi byl.

Na Písmáku chat umřel a co se týká osazenstva, tak tam bylo různých otravných důchodců a jiných "eee" o dost víc než na PP. Pokud se ale chcete věnovat poezii, tak ale Písmák jen doporučuju. Najde se tam totiž pár lidí, co vám řeknou, že jsou vaše básničky špatný a proč špatný vlastně jsou. Takoví ti lidé, co ví, jaký je rozdíl mezi veršem a rýmem atd.

 

Po nějaké době a úspěchu v soutěži, který mě k tomu nakopnul, jsem se rozhodl zase začít psát a zavítal na Totem. Vydržel jsem tam přibližně čtrnáct dní, protože próza tam nejspíš už dávno vymřela a i kritika je tam mizerná (i když pár pokusů se kupodivu našlo). Žijí tam hlavně obrázky, ale pozor, musí se jednat o moderní umění, jinak si neškrtnete! Pokud rádi mažete po papíře marmeládu, hurá na Totem.

 

Teď jsem tady... jako vážně! Ani nevím, co tu ještě dělám. Je mi jasný, že štěstí tady nenajdu. Próza tu žije zhruba jako na Písmáku, možná o něco méně a kritika se tu žel bez provokace a žádostí nevyskytuje. Žadné kritické sekce jsem si tu nikde nevšiml, nejsou ani soutěže (ani ta "spravedlivá" Stývnova ne). Na chat jsem ještě nevlezl, ale pochybuju, že bych tam něco našel. Lidé jsou tu až na čestné výjimky taková ta sluníčka, která je nejlepší ignorovat, protože ruzumnýho z nich nic nevyleze. Pár ojedinělých jedinců je tu sice schopno psaní a dokonce i té zbytečné ohavnosti jménem kritika, ale ti ji stejně neprovozují, protože by byli ukamenováni... Chválena je špatná próza a ještě horší básně ...no to se ani nedá napsat že básně.... prostě pokusy. Liter bych tedy doporučil jedincům s nízkým sebevědomím, kteří nestojí o žádný trapný rozvoj, ale jen o pochvalu.

 

Autor Jezero, 20.12.2017
Přečteno 1207x
Tipy 5
Poslední tipující: lonewolf, Amonasr
ikonkaKomentáře (36)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jo a ten odkaz na necyklopedii moc pobavil :-)))

27.01.2018 10:07:40 | Jejda23

Tak jsem si Tě Jezero, chtěla trochu prolustrovat a narazila na tuhle recenzi. Vůbec jsem netušila (nikdy jsem se za tím nepídila), že těch litwebů je tolik. Mám vlastně zkušenost jenom s Pištepovídkama, kam jsem nějakým nedopatřením vlezla už v roce 2009. Tehdy se to tam teprve rozjíždělo a docela fungovalo co se soutěží i konstruktivní kritiky týče. Lidi psali jak diví a dílo se nikdy na nástěnce nezdrželo dýl, jak pár minut. (Dneska, když něco ráno vložíš, tak to tam v klidu straší i do odpoledne.) Před PéPéčkama jsem vlastně zkoušela psát jenom scénáře a obesílala jsem i různé profesionální soutěž. A jako amatér s drzostí pro mne příznačnou, jsem se dokonce jednou (vlastně hned napoprve) ocitla mezi šesti finalisty z asi stovky (ten film stejně nebyl nikdy natočený). Tenhle můj prvotní "úspěch" mě nakopnul k tomu, že jsem to pak zkoušela ještě několikrát v televizi i v RWE Barrandv, ale už jsem se vůbec nechytala. Tak mě napadlo, že bych zkusila psát třeba prózu, což mi oproti scénářům připadalo nesrovnatelně těžší. Člověk tam musí myslet na to, jak "umělecky" tu kterou situaci, či osobu uchopit a to mě moc nebavilo. Ale protože mi mých nevyužitých námětů přišlo líto, začala jsem hledat, jak se naučit psát literatůru. No a našla jsem ta PéPéčka a zakotvila asi na 3-4 měsíce. Zkoušela jsem nejdřív psát drabblata, pak jsem začala vkládat i delší kusy těch scénářů přepracovaných na literatůru a setkala se s poměrně dobrýmni ohlasy (až na gramatiku, s tou mám stále problémy). Nebyla to ovšem žádná velká hitparáda a cítila jsem, že mnozí píšou o hodně líp...Pak mě to nějak přestalo bavit a několik let jsem svůj profil nechala ležet ladem. Pak se mým životem převalily nějaké události a mě napadlo, že bych ty události třeba mohla zaznamenat a třeba i samizdatem publikovat. Nebýt PéPéček před tím, tak by mě taková zběsilost nikdy nenapadla.

Takže jsem sedla a začala psát a když jsem měla prvních cca 20 stránek, napadlo mě (opět s mojí drzostí) obeslat s tím 6 nakladatelství. Páč líná huba – holý neštěstí, že? A proč bych do toho měla vrážet svý prachy, když můžu naopak dostat honorář...Spíš jsem ale vůbec nepočítala s tím, že by se mi kdokoli ozval (známe ty nakladatele, že?). K mému obrovskému překvapení, se mi uzvali všichni, tři mi tedy napsali, že se jim to nehodí do edičního plánu. No a další tři mi na to kývli!!! Takže se stalo, že jsem si nakonec vybírala nakladatele já a né on mě. A volba padla na Euromedia, tak jsem s nima podepsala smlouvu, že jim za dva měsíce odevzdám celou knihu. Takže jsem psala a psala a odevzdala a knížka mi za pár měsíců opravdu vyšla v edici Universum a jak jsem tak byla rozjetá v tom psaní, jak lokomotiva, tak jsem z jedný vody načisto naflákala další knížku a oni mi ji zase k mýmu udivu vzali a vydali v edici Ikar...Tak jsem nestačila zírat, že jsem se z ničeho nic a bez jakéhokoli velkýho úsilí stala vlastně tak trochu profesionální spisovatelkou. Tak jsem pak přemýšlela, co bych tak ještě dalšího u těch Euromédií uplacírovala a dostal se mi do rukou ten tátův rukopis. No a ten jsem začala teprve doopravdy vyňuňávat (dělám na něm už rok).

Když jsem ho ale dopsala a nabídla redakci, tak už nechtěli, že prý se ty první dvě knihy neprodávaly tak, jak se očekávalo. První mám teda prodáno podle aktuálního výpisu "jen" 2 364 ks. A té druhé 861 ks. Ale Gaislerová, nebo Láďa Hruška jde asi přecijen na odbyt líp.

No a proč to vlastně všecko píšu? Měla to být vlastně z mé strany taková malá pocta Pištepovídkám, protože jsem se opravdu odrazila jenom a pouze od nich a těch pár drabblat...A co je hodně důležitý! Ta kritika tam tehdy byla opravdu spíš "sluníčková". Kdybych totiž na Pépéčka narazila poprve až v roce 2015, (kdy jsem se tam vrátila), tak bych asi se svojí vztahovačností a urážlivostí, nejspíš nikdy nic žádnému nakladateli neposlala a nikdy bych nic nevydala.

Takže konstruktivně kritizovat pochopitelně ano! Ale s obrovským citem, protože my všichni tvůrci jsme nesmírně ješitní a zranitelní a tvůrce se zraněným sebevědomím, jen těžko cokoli vytvoří.

Šmankote, sem zas chytrá jak rádio! Moc se omlouvám za tak dlouhej koment. Ani nevím co to do mě taklec hned poránu vjelo...Tak se měj milé Jezero a piš! Příště si zkusím od Tebe raději přečíst nějakou prózu. Ale předem upozorňuji, že jako kritik stojím za starou bačkoru ;-) Jo a kdyby Tě zajímaly soutěže, tak zrovna teď na PP jednu pořádám. A bacha! Je nonymní a o ceny!

27.01.2018 09:56:12 | Jejda23

Dík za vyčerpávající komentář. Tak velký úspěchy zatím nemám a možná (dost pravděpodobně) mít nikdy ani nebudu. Vůbec netuším, kolik se prodalo knihy, kde mám povídku, ale viděl bych to na pár desítek kusů, protože nejsem fantasta.:D
Každopádně mám doma ze soutěží aspoň pěkný rámečky, co jsem si do nich dal fotky, takže u mě dobrý.:) Na PP nemůžu a stejně by mě už asi tématická soutěž nebrala.

27.01.2018 12:59:02 | Jezero

Našlo by se ještě pár věcí, co k literárním serverům dodat. I z toho administrátorského zákulisí, ale to je jiná písnička.

No, mě psaní rozhodně neživí a ani svým způsobem nebaví - občas něco napíšu, ale spíš jen proto, aby se mnou okomentovaní autoři (když už si na to najdu čas) necítili "ublíženi" tím, že "nenesu svou kůži na trh".

A jestli svými "díly" či názory na někoho působím jako oligofrenní jedinec... voda bude mokrá a nebe modré tak či tak :-)

22.12.2017 17:55:52 | paulmatthiole

Nemohla jsem se srovnat se svým životem. nebudu popisovat svoje pocity. pořebovala jsem si s někým promluvit...nebylo s kým. těžko chápe ten, kdo neprožil. v okamžiku, kdy jsem si přečetla zvací sloupek na tento server, bylo mi.....otevřela se cesta. vydala jsem se po ní. neříkám, že rovně. sakra klikatě...mohu sem psát ...nechci říkat pocity, ale to, co tíží moji duši. ne - nikdy jsem předtím nepsala. ale tím že píšu- jen Bůh ví jak se mi ulevilo! a lidé, s kterými jsem se tu setkala! jsem jich plná.za celý život jsem nepoznala tolik skvělých lidí! nechci se jich vzdát jenom proto, že ...nepíšu tak, jak je očekáváno či jak se má psát. a myslím, že od toho tady tento server je. a každý má právo volby.

20.12.2017 18:34:29 | Anděl

Já tady asi všechny nutím, aby se vzdávali, odcházeli, pověsili se na klice:D...

20.12.2017 19:04:54 | Jezero

No tak na klice ne....kdyžtak už něco stylovějšího...třeba na věšáku v hospodě...

20.12.2017 19:08:45 | Anděl

Milé Jezero, píšeš pro mě čtivě, míváš zajímavé nápady a byť se máš rozhodně v čem ještě zlepšovat (někdy zbytečně překombinované a tím i nepřehledné zápletky apod., občas gramatické chyby aj.), nemám problém Tě tipovat, protože talent rozhodně máš a když na sobě budeš dále pracovat, určitě ho ještě rozvineš. Ani tahle „recenze“ není špatně napsaná, a jelikož mi přinesla úsměvný přehled i o jiných literárních webech, které nejspíš nikdy nenavštívím, protože mi téměř veškerý oddechový čas sebere Liter, tak aspoň teď vím, že kvůli tomu nemusím být nijak nešťastný, že je to asi všude víceméně stejné :-D

Jiná věc je, proč máš jakousi nutkavou potřebu něčí psaní stále shazovat, ale to asi vychází z nějakého Tvého vnitřního pnutí, a pokud si tím upouštíš jakýsi natlakovaný ventil, je to možná lepší než se s někým rovnou fackovat kvůli kdejaké volovině. Zrovna tak tu asi píšeme všichni z nějaké své vnitřní potřeby, a pokud tu někdo někdy hledal cestu ke slávě, asi z toho dříve či později vystřízlivěl a buďto odešel hledat štěstí jinam anebo tu zůstal už jen čistě pro radost svou a někdy i pár těch druhých. A v tom je Liter opravdu cenný, že se tu dají navázat virtuální i skutečná přátelství s báječnými lidmi, kteří mají stejného koníčka (psaní), což by jinak ani skoro nešlo. A věř mi, že dokonce i v mém pokročilém věku a při mých poměrně bohatých životních zkušenostech jsem si tu dále rozšířil své obzory a poznal tu i poměrně dost inspirativních a velice zajímavých lidí (i napříč věkovými kategoriemi), které bych jinak nepoznal a to by byla velká škoda.

Sám jsem byl kdysi z Literu taky překvapený, že to není žádná škola psaní (jak jsem trochu i naivně očekával), a pokud se tu někdo snaží stylizovat do role všeznalého kritika nebo učitele těch druhých, je to stejně často mimo mísu nebo i poznamenané osobními animozitami či naopak preferencemi apod., ale taky to asi dělá jen sobě pro potěchu, tak budiž mu to přáno, když tím přímo neuráží. Pokud jsi ale prošel už tolik literárních webů, úplně nechápu, co jiného stále očekáváš a nenacházíš. Na to mi připadáš dost bystrý, než aby sis skutečně mohl myslet, že Tě na nich někdo něco doopravdy naučí, pokud se to nenaučíš především Ty sám. A to má každý skutečně jen a jen ve svých rukách. V tom Ti i držím palce! :-)

P.S. Ten odkaz je skvělý, díky za něj! A je to i krásný příklad, jak se dá kritizovat s vtipem a humorným nadhledem (bez zapšklé jízlivosti), čemuž se pak většina i s chutí zasměje. Takový kritik tu bohužel zatím chybí, mohl by to tu jistě i příjemně obohatit. Třeba jím jednou budeš i Ty ;-)

20.12.2017 17:00:39 | Amonasr

Nedá mi to - musím ještě reagovat. ve vyhledávání zadat co je Liter.cz vyleze - amatérský literární server. možná by se měl majitel zamyslet a rozdělit na dvě sekce. jednu pro ty, kteří se chtějí psaní věnovat profesionálně, druhou pro amatéry. možná bychom byli překvapeni, kolik literáků by kde bylo. ono - kritika děl - jak bylo mnokrát řečeno - člověk vyjadřuje psaním svoje pocity. kolikrát říkám synovi když píše texty k písním - proč tam máš tolik hrubek? a on mi odpoví vždy stejně - nekoukám na gratamatiku, zamýšlím se nad obsahem. pokud by někdo kritizoval obsah toho, co napíšu - kritizuje moje pocity, tak to prostě v danou chvíli cítím. a styl? někomu se může líbit, jinému ne. od gramatiky tu máme korektury. a jsou setsakra drahé...a kritizovat někoho za interpunkci - no tak to mi připadá už úplně směšné. jsem amatér a chci jím zůstat.

21.12.2017 06:30:05 | Anděl

Milý Anděli, kdo se chce věnovat psaní profesionálně, proč by chodil na Liter. Profesionálně dnes píší novináři, z nichž většina ani pořádně psát neumí (nepotřebují to) anebo scénáristé, což také není žádná záruka skutečné profesionality, a navíc na to snad mají obor na FAMU, pokud se tam dostanou. Spisovatelé a básníci se už psaním dávno neuživí, a mnohé z toho, co vychází knižně, mnohdy nedosahuje úrovně ani těch lepších textů zde na Literu. A dokonce ani té čtenosti, bráno podle nákladů. Anebo je to dobře prodejný škvár. Tu a tam i něco hodnotného, ale toho zas tolik původního českého určitě není. Takže dělit dnes psavce na profesionály a amatéry zní možná na první pohled logicky, ale opravdu jen na ten první. Navíc amatér není sprosté slovo, víceméně všichni jsme tu amatéři a nemáme se za co stydět. Právě jsem dočetl jakousi autobiografii, kterou mi půjčil pro zajímavost kamarád, s níž pomáhala na svět autorovi profesionální TV scénáristka, a na Literu by tedy s něčím podobným stěží obstála. Mizerná stylistika bez ladu a skladu atd. A pokud někdo chce, může si vlastním nákladem vydat prakticky cokoliv a dostane se tak i do rejstříku autorů v Národní knihovně. Do encyklopedie spisovatelů ale jen stěží. Myslím si, že Liter je dobrý takový, jaký je, a pokud si tu někdo občas ulevuje shazováním druhých od svých vlastních frustrací, žádná technická opatření, kromě blokovacího tlačítka (z vlastní zkušenosti vřele doporučuju), mu v tom nezabrání. Naštěstí tu zas tak moc takových není, bývalo to tu kdysi mnohem horší. Tak bych současný status quo na Literu neměnil. Což je samozřejmě jen můj osobní názor :-)

A pokud jde o obsah děl, vidím to podobně jako Ty – pokud má někdo co sdělit, je to pro mě důležitější než samotná forma. I když harmonický soulad obého je samozřejmě to nejlepší, ovšem vkus máme každý jen ten svůj :-)

21.12.2017 15:16:49 | Amonasr

Tak hlavně chci k tomu komentáři říct, že mě pochopitelně řada lidí něco naučila (nelisa, nepochopený, zdenda, gerty a jiní)...hlavně na těch Pépéčkách, takže to jde, někoho něco naučit, pokud se ten druhý tedy něco učit chce. Říct, že se každý musí učit sám, je tedy alibismus... jasně, že se musí učit sám, ale nejdřív musí vědět co.:D
Tady se to nováček fakt nedoví. Kdybych byl začínal tady, tak pořád píšu jak tydýt. Teď sice nejsem žádný mistr, ale už jsem tak o milion levelů dál a to díky kritice a přemýšlení o ní.
Jinak ano, vnitřní pnutí jistě mám, ostatně bez něj nejspíš nikdo netvoří vůbec nic.

20.12.2017 19:02:16 | Jezero

A víš, že jsi mě potěšil tím, jak jsi z rukávu vysypal pár jmen autorů, co Tě něco naučili? To je mi fakt sympatické. Hlavně proto, že z řady Tvých komentářů tady mívám občas dojem jakési Tvé vnitřní nepokory a pocitů vlastního nedostatečného uznání druhými. (I když Tvému výroku o zdejším „establishmentu“ jsem se před časem s chutí zasmál, to bylo vtipné – pokud jsem tedy něco nepopletl… ) Svou odpovědí sis tedy u mě docela šplhnul, to zas tak sebestředně opravdu nepůsobí, rád si na Tebe poopravím svůj názor ;-) Ono by to asi ale bylo na delší diskuzi, co by mělo a nemělo být úkolem takovéhoto literárního serveru. Samozřejmě začínajícímu psavci můžou ti zkušenější leccos poradit, hlavně na co si má dát pozor a tak. Tím se z něj sice ještě básník a spisovatel nestane, ale může se mu tím zkrátit cesta, kterou si jinak musí krok po krůčku osahat sám (i když to stejně nakonec musí tak jako tak). Jenže tady je těch začínajících tolik, že radit každému individuálně je prostě nemožné. A pokud to pak někdo občas udělá, často z toho cítím spíš snahu toho druhého shodit než mu pomoci, případně si na něm trochu polechtat vlastní ego. A spoustě tzv. „královských rad“, které tu občas zaregistruju, se musím jen usmát, jak jsou často samy nepokorné a někdy i zavádějící. Je to zkrátka podle mě zase jen o osobním přístupu a navázání určitého těsnějšího kontaktu s lidmi, kteří si mají co říct, a hlavně o to stojí, získají k sobě důvěru. A budeš se možná divit, pokud jsem tu navázal pár kamarádských vztahů třeba s opravdu mladými (tedy logicky i začínajícími) autory, tak zpravidla proto, že měli sami co říct a nějaké rady ode mě ani nepotřebovali – bylo a je to spíš takové vzájemné jiskření, kdy jsem se možná dokonce víc inspiroval já od nich než oni ode mě. A protože měli talent, jejich tvorba vyzrávala neuvěřitelně rychle a opravdu jaksi „sama“ bez toho, aby se někoho snažili napodobovat. Vždycky je cennější originál než sebelepší kopie nebo napodobenina, alespoň pro mě. A myslím si, že o originály není na Literu zas taková nouze, ani mezi mladými, včetně Tebe… ;-) Co mladým zpravidla chybí nejvíc, je určitá trpělivost, ale to je vlastně přirozené a k takovému věku to i patří… (vlastně ani nevím, jak moc jsi ještě mladý Ty sám :-D ) Takže žádná křeč – je třeba to všechno vnímat trošku s nadhledem a nebrat hlavně příliš vážně sám sebe. To je pak asi největší brzda čehokoli… Tolik jen pár nesouvislých útržkovitých myšlenek… ;-) A nárok na jedinou konečnou pravdu si samozřejmě nedělám – tu nemá nikdy nikdo. Pravd je zpravidla několik vedle sebe a vzájemně spolu i soupeří… Často i v jednom člověku… :-D

21.12.2017 00:58:30 | Amonasr

Nemyslím si, že je to nemožné.... zas mi to zní alibismem. Těch nováčků sem zas tolik neleze a někteří z nich stejně jako místní stálice o žádné kritiky ani nestojí. Takže není nutné komentovat všem všechno. Prostě mu napíšeš jednu kritiku a když tě s ní pošle do háje, tak víš, že je zbytečný mu něco říkat.
Řada jiných je za kritiku vděčná, případně za jakýkoli jiný zájem (tady si nováčků a zvlášť těch v próze nevšímá skoro nikdo pokud hned nezačnou všechny kolem nepříčetně chválit, případně řádit jako černá ruka; tedy můj případ:D).

Jinak já chápu, že to tady řadě lidí vyhovuje, tak jak to je, protože z toho sami těží nějaké ty pěkné pocity a můžou se vypsat z toho, či onoho....jo, já to chápu, ale prostě s tím osobně nejsem spokojený... už jen proto, že nic jiného tu prakticky není. Ale zas lepší, že to tu žije aspoň takhle než vůbec.:D

22.12.2017 16:56:04 | Jezero

:-D Něco na tom mém alibismu asi bude ;-)) To víš, když člověk trpí tak zoufalým nedostatkem času jako já, tak si asi hledá výmluvy i podvědomě ;-) A navíc raději chválím, mám-li za co – pokud bych někoho kritizoval, nebo ho upozorňoval třeba na gramatické chyby, nedělal bych to nejspíš veřejně, právě proto, abych ho zbytečně neshodil. A psát někomu do vzkazů jen tak, to by mi přišlo zase příliš vtěrné (i když zpočátku jsem to ze sympatií k někomu občas i udělal, než jsem si tu na ty chyby zkrátka zvykl) – vidíš, pro alibismus mám docela vlohy :-D Nicméně já jsem stejně absolutní samouk a sám nemám žádné literární vzory, takže se necítím tím pádem ani povolaný udílet někomu královské rady. Nicméně v Tvém případě jsi tu už, zdá se mi, získal dobrého mentora, jednoho z nejlepších možných (to myslím naprosto vážně) – hledače. Takže pokud Vám to oběma vydrží, můžeš být víc než spokojený… ;-)

22.12.2017 17:24:25 | Amonasr

Nemyslíš spíš radu knížecí než královskou?
Nemyslím si, že by většina rad byla knížecích... i když se najdou i takové a jiné zcela zavádějící.
Každopádně jde také o to, z jakého prostředí kdo pochází a jaké má vzdělání. Pokud má někdo kolem sebe vzdělané lidi a celkově inspirující prostředí, tak je jasné, že moc rad od někoho po internetu ani nepotřebuje.:D

22.12.2017 17:34:07 | Jezero

:-D Jo, někdy to s tím přeháněním zkrátka přeženu, jako teď, když jsem knížecí radu povýšil na královskou, tak díky za upozornění… ;-) Taky samozřejmě nepovažuju každou zdejší případnou radu rovnou za knížecí, ale to už bychom asi slovíčkařili. A k tomu prostředí by se taky asi dala vést až nekonečná polemika… Možná ho zbytečně přeceňuješ, a naopak podceňuješ své vlastní možnosti. Chápu, že herna není zrovna intelektuálně příliš nabíjející prostředí, naopak si ale myslím, že pro literáta je taková zkušenost mnohem cennější a zajímavější než třeba prostředí kanceláře v Ústavu pro jazyk český, jestli mi rozumíš… A nikoho se tím nechci dotknout, pokud někdo z podobného prostředí na Literu účinkuje – spíš mi jen tak připadá (možná se mýlím), že tito lidé si občas udělují navzájem všelijaké literární ceny a pohybují se tak v poněkud uzavřeném kruhu mimo opravdovější vrstvy života. Dobrá literatura se podle mě v akademickém prostředí rodí jen málokdy, životní zkušenosti a potřebný životní nadhled a rozhled se podle mne generují jinak a jinde… A ty psát podle mne umíš, nepotřebuješ se příliš hnípat v tom, jestli Ti to někdo schválí nebo zkritizuje a předělávat po sobě x-krát nějaké odstavečky. Spíš si myslím, že se potřebuješ uvolnit a získat větší sebevědomí, ne však to navenek deklarované (to svědčí spíš o opaku), ale takové to vnitřní, klidné a s jistým nadhledem. Když si člověk věří a nepotřebuje si to neustále skrz reakce druhých nechat potvrzovat, dokáže někdy divy… Ale to jsou zase jen tak nahozené poznámky – žádná hlubokomyslná úvaha… A možná to teď i od někoho schytám, je v tom samozřejmě i trošku provokace, jsem už takový… ;-)

22.12.2017 18:09:40 | Amonasr

Nejmoudřejší Amonasře a Nejtřpytnější Jezero,
řádně vymáchána se plazím zpět do své nory a slibuji, že už se nikdy neodvážím komukoliv cokoliv radit.

10.06.2018 03:50:53 | Lada 3

;-))

11.06.2018 09:41:20 | Amonasr

Dobrá úvaha; i článek v Necyklopedii je zábavný. Já vlastně nejsem autor, jen ironický kecal, takže literární kvalitu děl neposuzuji, jen kritizuji občas blbost obsahu. :-) Ale myslím, že tohle je amatérský server. Takže i pochvaly a kritiky jsou prostě amatérské. :-) Profíci jsou ti, co přemlouvají literární "vědce" a nakladatele, aby jejich geniální díla vydali, ne? Co by dělali na literárních serverech?! :-)))

20.12.2017 14:18:39 | Lighter

Neexistuje žádná jasná hranice mezi profesionálem a amatérem. Dokonce ani peníze ne, protože finančně úspěšná může být i nehodnotná blbost typu 50 odstínů.
Na amaterských serverech (ostatně ukažte mi profesionální:D) se pohybují i lidé, které uznává kritika a i tací, co jim vychází knihy... ať už přes nakladatele, nebo samonákladem.:)

20.12.2017 19:11:14 | Jezero

Ano, vyjímky potvrzují hloupost pravidla. A vyjímečná kvalita potvrzuje hloupost literární kvantity. Na to se ale cítí každý, dobrý autor či špatný. :-))

21.12.2017 21:27:27 | Lighter

Pokud chceš opravdu něčeho dosáhnout zkus německé nebo anglické weby.
Jsou od českých mnohem propracovanější vedou je profesionální spisovatelé, nebo se do nich zapojují jako porota. Tady se asi příliš nerozvineš.

20.12.2017 13:00:08 | klaun

To je sice krásný, ale já neumím ani slovensky tak svěle, abych psal ve slovenštině.
Každopádně Srdce temnoty taky napsal Polák v AJ...ale myslím, že ten někde v anglicky mluvící zemi i dlouhodobě žil.

20.12.2017 13:04:59 | Jezero

No jo,Jezírko, tobě už přišlo otravné dávat do trika každému extra, tak jsi to vzalo takhle hromadně z jedné vody načisto. Je to velkorysé a mně se to od tebe líbí.

20.12.2017 12:51:08 | pedvo

Ach Jezero,Jezero.Proč ty tak miluješ tu kritiku.Někdy tak přemýšlím,co ve svém pracovním životě je tvou naplní.Protože člověk nemůže jen kritizovat,ale i chválit.Vždyť jsme tu jen tak na kratičkou dobu.Asi jsi byl v minulém životě panem řídicím,protože velíš všemu a rád. Já se často pohybuji ve světě důležitých,mocných lidí,kde musím nasadit svou nepropustnou,nedotknutelnou masku.Tak jsem tak ráda,že tu mohu na Literu potkávat senzitivní lidi,kterých ubývá.A ty zbytečně prinasis soutěživost,napětí,konkurenci,která se nás snaží v reálném světě převálcovat.Nech mě alespoň tu zářit jako slunce,nech mi tu můj pohádkový prostor,ve kterém je mi dobře jako v pelíšku.A nevyháněj odtud kamarády,přátele.Děkuji Ti a přeji krásný den.

20.12.2017 12:22:27 | Šípková Růženka

Přesně:)

05.01.2018 17:04:35 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Výborně vystiženo, Růženko!

27.12.2017 21:24:16 | kudlankaW

Děkuji za pochvalu můj milý. Nemám ráda lidi, kteří neustále kritizují. Vždyť v tom normálním obyčejném světě jsme neustále vystavováni kritice a soutěživosti ať je to v práci nebo v soukromí. Každý chce být nejbohatší, nejkrásnější, nejlepší.

28.12.2017 09:10:25 | Šípková Růženka

He, já si můžu kritizovat co chci a koho chci a vy si můžete třeba trhnout a nemít mě rádi, mně to je totiž úplně jedno (drahoušci).:D

02.01.2018 20:21:15 | Jezero

Ano je to tak drahoušku. Silácké řeči a kritiku si smí ona vodní plocha ponechat na kolbiště či boxerského ringu případně do herny

02.01.2018 20:18:35 | kudlankaW

Nikoho nikde nevyháním, jen subjektivně hodnotím.

V reálném životě momentálně obsluhuju v herně a tam si různých zoufalých případů užiju taky dost.:D Skoro už si připadám jak terapeut. Kdybych si měl ty jejich zoufalecký kecy moc brát, tak fakt nevím.

20.12.2017 12:30:08 | Jezero

Vidíš,tak zmírni svá unáhlená slova i zde.Vždyť každý píše,jak nejlíp umí,jak nejlíp cítí.Zkus být lidský.Svět kolem nás příliš lidský není.Kdo je krásný,bohatý a zdravý,tomu se otevřou nejedny dveře,ale nejen takoví lidé jsou kolem nás.

20.12.2017 12:35:16 | Šípková Růženka

No, třeba ty bys mohla začít dělat za interpuncí mezeru, hned by to bylo lepší.

Třeba zrovna v sobotu, takovej drsnej týpek mi u baru řekl, že bere antidepresiva, že mu v září umřel syn... no, je to smutný, ale co já s tím. Prostě mu rozměním do automatu... tak tu nefňukej jak ublížená veverka.:D

20.12.2017 12:40:59 | Jezero

Chyby obvykle nedělám, proto se Ti za ně předem omlouvám, ale píši jen na mobilu, tak to není dokonalé. Pocházím z učitelské rodiny, kde se chyby v pravopisu neodpouští. Někdy je dělám pro legraci, zda si někdo všimne. Otec by mi to už oznámkoval. Proto i mezery za interpunkcí jsou vlastně takovou odchylkou mimo pravidla. A neboj, já nejsem uplakanou veverkou, nemám jediný důvod. Jsem dokonalou pohádkovou bytostí.

20.12.2017 12:55:41 | Šípková Růženka

Mně se za ně omlouvat fakt nemusíš. Já píšu rychle na španělský klávesnici, takže dělám dost překlepů a občas jsem línej je v komentářích opravovat.:D
Byl to jen návrh na zlepšení.

20.12.2017 13:07:20 | Jezero

Tak za něho děkuji. Ale na tom mobilu je to fakt problém. Hezký den. A usměj se na svět.

20.12.2017 13:11:27 | Šípková Růženka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí