Čína- zastavení 3.

Čína- zastavení 3.

Anotace: aneb útržky z cestovních deníků jedné tulačky.

Sbírka: Z deníků tulačky

Dnes bych ráda pohovořila o jednom z největších lákadel Pekingu ,o architektonickém i historickém skvostu Zakázaném Městě .Vše patřičně opepřeno pikantními detaily z historie jeho života,zákulisních intrik a intimních požitků.
Takže na začátek pár faktů. Zakázané Město tvoří 9999 staveb na rozloze cca 75 ha. Proč 9999? Devítka je šťastné nebeské číslo,symbol draka, vládce nebes.Půdorys tvoří 3 obdélníky v ose 3 řádů tvořících harmonii.Do půdorysu je prý prakticky překresleno lidské tělo,kde hlavní brány vstupu do Zakázaného Města tvoří nejdůležitější orgány.Největší prostranství zde má rozlohu 30 tisíc metrů čtverečních. Pod dlažbou je 15 vrstev cihel .To bylo z obavy,aby císař nebyl ohrožen tím,že se k němu někdo prokope ze země a spáchá na něho atentát.Stejně tak vnější část kolem hradeb byla bez stromů,aby k útoku nemohlo dojít odtud.
A teď se k osazenstvu.Za dynastie Ming měl císař 1 císařovnu,1 tzv.hlavní manželku,2 vyšší hlavní manželky,4 další manželky, 6 hlavních konkubín a 9 000 dalších konkubín.Umíte si asi představit tu zodpovědnost?.
Jména 50-100 nejoblíbenějších konkubín ,vyrytá na jadeitových tabulkách byla umístěna před ložnicí císaře a ten si volil jejich společnost tak,že vybranou jadeitovou tabulku se jménem otočil.Eunuch pak přinesl nahou konkubínu zabalenou pouze ve žluté látce,aby nemohla ukrývat u sebe zbraň,a hodil ji k nohám císaře.Vše následně řádně zaznamenal kvůli legitimitě potomků.
Další významnou skupinu obyvatelů Zakázaného Města tvořili eunuši,kterých tam žilo 75 000.V krátkosti se pokusím vylíčit dobovou“výrobu eunucha“Citlivým mužům se předem omlouvám?.První fáze byla samotné rozhodnutí daného muže aspirujícího na takový život,který byl z hlediska zajištění velmi výhodný.Upozorňuji ,že obětování mužství v té době bylo velmi nebezpečnou záležitostí a šance na přežití tohoto zákroku byla 50:50.Souhlasil-li daný,byl opit a následně omámen,zalehnut 3 silnými pořízky a byla mu provedena úplná kastrace tím co bylo po ruce(většinou to byly nůžky,nože,sekáčky).Na ránu pak aplikována voda a pepř,zavedena trubička ze dřeva,ostatní okolí rány pak kryto a čekalo se na tzv.“první močení“.Zdařilo-li se eunuch většinou přežil.
K samotnému postavení eunuchů. Byli to vlastně první tuneláři,úplatkáři,rozkradači.Také často špehovali a udávali a z toho celkem blahobytně žili a měli respekt.
Zákulisní život Zakázaného Města byl veskrze zajímavý,ale myslím,že již více nebudu jitřiti vaše city.
A návštěvu této památky vřele doporučuji,nebudete vědět kam obrátit pozornost dříve mezi tím co se budete proplétat davy Číňanů a turistů.
Jako vždy na závěr pár postřehů. Číňané milují nazvěme to randál,oni nemluví,ale řvou,zpívají tak hlasitě,že se to nedá vydržet,rádi mlátí kartami i mandžogem.Čím větší hluk tím jsou spokojenější.Jsou velmi ochotní a pošlou vás i tam,aniž by věděli kam a pořád se u toho usmívají.Jsou to milí lidé.
Autor Mbonita, 04.12.2008
Přečteno 760x
Tipy 38
Poslední tipující: Danger, PIPSQUEAK, jehlaspichlas, šuměnka, Zefi, greapy, Romana Šamanka Ladyloba, shakespeares, bez nápadu na přezdívku..., Agniezka, ...
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

No vida,zakázané město...
Další dílko,plné zajímavých postřehů.
Eunuch...ojojoj,pak se nedivím,že jsou klidní,když je nic nerozptyluje :-)
Dík za tip.

26.12.2010 22:56:00 | Danger

Zajímavé, četla jsem to jedním dechem, líbí...*:)

06.08.2010 09:06:00 | PIPSQUEAK

Téměř vyčerpávající..
závidím ti, žes tam mohla být!
městem se procházet,
vnímat ten randál navenek a snad duševní klid..
tím chci jen řící
že nádherné je i skrz slova vnímat svět..a za to díky!

29.09.2009 19:50:00 | šuměnka

věru...zajímavá civilizace...zajímalo by mě, jak oni se dívají na nás...:-))

29.12.2008 06:26:00 | shakespeares

Císařem bych tehdy
nemohl býti
s devíti tisíci
konkubínami
si nevěděl rady
nemám dosti
odpovědnosti

P.S. Číňani jsou asi diplomati, pošlou Tě na různé
vnitřní cesty, s úsměvem a způsobem, že nezbývá Ti,
než na to putování, se těšiti...

04.12.2008 21:24:00 | Bíša

Tak eunuchův život mě neláká :-D Zato ten císařský..heh :-P
A ten řev - veselí mám rád, jen bych tam asi nevydržel pořád :-)

04.12.2008 20:29:00 | Chancer

vím o pyramidách v Číně...je to někde znát?...a jak se to slučuje s tak odlišnou kulturou?...

04.12.2008 19:42:00 | enigman

co je to mandžog...chlap v pytli?...

04.12.2008 19:39:00 | enigman

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí