Anglie

Anglie

Anotace: no, nevim jestli je to přesně reportáž, ale je to prostě o Anglii...

Anglie je neuvěřitelně zajímavá a nádherná země. Už to že auta jezdí v levo mluví samo za sebe. Typické pro Spojené království jsou dvoupatrové červené autobusy-doubledacker. Vždycky jsem si myslela, že jezdí jen v Londýně-v hlavním městě, ale oni jezdí všude. Další typickou věcí jsou červené telefonní budky a poštovní schránky-také červené. Nedá se to srovnávat s našima oranžovýma případně modrýma. Asi jsete si všimli, že barva anglie je červená:)

A co se týče anglické kuchyně? Všude se říká, že anglická kuchyně je příšerná. Popravdě není se čemu divit, když mají octové brambůrky, nebo máslo z droží, nebo slané máslo. Ale z vlasní zkušenosti vím, že se nedá věřit ,,pomluvám" bydlela jsem u rodiny a tam mi uvařili typické anglické jídlo-zapečená bramborová kaše s podivnejma párakama a podivnou omáčkou. Bylo to tak výborný že si to musim uvařit i doma. Typické anglické jídlo je fish and chips-ryba a hranolky. Musim říct, že je to opravdu dobré, ale docela mastné-pak jsou milí angličané trošku špekatí, když to jedí stále. Ale v poslední době se v Anglii stává oblíbenou čínská kuchyně. Popravdě se ani nedivím. Já čínskou kuchyni miluju také:)

A co anglická architektura a různé stavby? Tak jak jsem se od naší průvodkyně dověděla, tak většinu starých staveb v anglii navrhl Sir Christofer Wren. Dále jsem v Londýně viděla stavbu ve tvaru vajíčka, která prý svým tvarem napomáhá většímu šetření s energií a s teplem. V Londýně je mnoho známých staveb. Třeba Tower Bridge, Tower of London, Trafalgar square(známé velkým počtem holubů), Picadely square, Buckingham palace, Big Ben a mnoho dalších. V Anglii mají neuvěřitelně krásné hrady a zříceniny. Ale o těch si podrobně můžete přečíst v nějakém průvodci:)

Buckingham palace-to je kapitola sama o sobě. Buckinghamský palác je sídlo královny. Vždycky jsem si ho představovala takový honosný, s velkou zahradou, ale zdání klame. Je to podélná šediváý budova obehnaná černo zlatým plotema a to je vše.

Také jsem navštívila královninu chalupu. Jestli si někdo představuje skromný domeček někde v přírodě, tak to se plete. Je to obrovské sídlo s obrovakým početem pokojů a sálů. Jsou tu nádherné zahrady a když chcete jít na prohlídku, tak musíste projít tím přístrojem, co zjistí, jestli nemáte něco, co může ohrozit královnu.

Málem bych zapoměla, že v Londýně je krásné muzeum voskových figurín Madame [Tusó]-nevim jak se to píše. No tam se mi to moooc a MOOOC líbilo. Vyfotili jsem se s každou známou voskouvou osobností. Pak je tam také atrakce-živý horor. Jdete takovou uličkou, kde jsou různí vrazi z filmů a ty vás tam různě honěj. Ale musim přiznat, že jsem křičela hodně.

A co Wales? Tak zde je to o něco levnější než v Anglii. Příroda je tu stejně krásná a hrady také.

Anglii je také známá pro své univerzitzy. Můj názor je, že bych raději studovala na Cambridge. Toto město je krásné. Je tu nádherný park, a všechny domečky a je zde nejkrásnější nebo největší kolej vůbec. Oxford je také nádherná universita. Dokonce se zde točila ta jídelna v Harry Ptterovi a to schodiště také. Jen ve skutečnosti není pohyblivé.

Snem každého angličana je vlastnit tzv. detached house-to je samostatný dům obehaný zahradou. Dále je v Anglii semidetached house-dvojdomek a terase house-řadový dům. Angličani neřeknou rodiný dům jak family house. Pro ně je to detachde house.

A co je pravda na špatném anglickém počasí? Ano, prší zde velmi často, ale to jen třeba tak na 5 min. Na co my češi ale nejsme zvyklí je silný studený vítr, který fouká snad bez přestání. Takže doporučuji teple obléct:)

Anglie je známá pro Stonehange-to jesou veliké kvádry poskládané do kruhu. Sice jsem ji neviděla na vlastní oši ale věřím,že je to velkolepé.

Opravdu Anglii navštivte. Rozhodně nebudete litovat. Tato země se vám zalíbí tak moc, jako mě. Nejradši bych se hned teď sbalila a jela tam zpět.
Autor Helvinka, 30.05.2006
Přečteno 1610x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (4x)

Komentáře

já ci takyy do Anglieee!!! mno, tak snad pristi rok....hm :-/

22.07.2006 23:25:00 | TerkaX

Anglii jsem naštívila také, Windsor, Oxford-škoda že jsem se nemohla podívat do tý místnosti kde se toči ten Potter, Cambridge-fakt nádhera, voskové figuríny-to bylo báječný a ty taxíky tam:-), Big Ben, Tower Bridge...prostě tohle všechno..Anglie je nádherná země.Byla jsem tam ted na poznávacím zájezdu na týden a celý týden jsme měli tropický vedra a domu jsem přijela se spálenýma ramenama:-)déšť jsem tam zažila asi jen tak 2 minuty a to jsem ještě seděla v autobusu. Hned bych si sbalila věci a jela tam. I když tam pořád prší, já mám déšť ráda:-)

17.07.2006 22:42:00 | slunicko.m

Noo já jsem v Anglii byla také 2x..naprosto jsem se do ní zamilovala..hlavně se mi líbí anglický styl oblékání a to,jak nikoho neodsuzují,co to má na sobě..jako u nás..mě náhodou fish and chips chutnaly..a ty octové brambůrky taky nesnášim..ostatní jídla tak 50 na 50..a o architektonických stavbách nemá cenu diskutovat..nádherný...hlavně hrady ve Walesu..doufám,že se tam ještě podívám..:-)..vždy když na Anglii vzpomínám,mě přepadne nostalgie..

16.07.2006 00:14:00 | Ivushak

Taky jsem v Anglii byla... na jazykovém pobytu. Díky tomu jsem měla možnost dokonale poznat rytmus anglického života a po provních fackách ze strany denního režimu jsem zjistila, že to tam chodí podobně jako u nás... jen tak mimochodem, horší než fish and chips byly octové chipsy
Taky se mi tam líbilo...

10.06.2006 18:07:00 | Wiedney-elda

Já taky... byla sem tam 2x a nelituju toho..
Kromě těch fish and chips, který jsem hodila rackům :) jsem poznala to známé muzeum madame T., ale taky nevim jak se to píše. hrozně sem se chtěla vyfotit s nějakym známym obličejem, ale hned při první fotce se mi vybila baterka :D
no co, technologie jeste neni tak vyspělá, ale architektura v Anglii ano :))

04.06.2006 20:58:00 | Ket-cha

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí