Dvojkostelí

Dvojkostelí

Anotace: Trochu jiná epizoda z lyžování

Je taková vesnice uprostřed alpských kopců – statky rozházené po úbočích, úzká silnička, dvoutisícovky přímo na očích. Statky jsou ještě z doby, kdy lidi lyžovali proto, aby se dostali z jednoho místa na druhé. Skoro nejvýš položená stavba té vesničky je kostel, asi aby byl co nejblíže nebeské modři.

A pak je tu ještě jeden menší kostelík o malý kousek dál. Jsou jako sourozenci. Ten menší stojí na místě, kde lze obhlédnout celé údolí do široka daleka. Protější skály jsou jen si sáhnout. Pohled dolů do údolí je na závrať. Ke kostelíku vede jen úzká pěšina, žádný příjezd autem nepadá v úvahu.

Snad tu byl opravdu postaven kvůli uchvacujícímu výhledu. Jestli je nějaké místo stvořeno k uctění všehomíra a veškerenstva, tak je to tady.


Autor A42, 28.12.2014
Přečteno 965x
Tipy 13
Poslední tipující: jitka.svobodova, Xalau, kudlankaW, Pamína, jitoush, Jort, knihomolka, Hesiona-Essylt, Amonasr, AndreaM, ...
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...Ten kostelík s výhledem je na kopci v jedné vsi v Dolomitech, v regionu Alta Badia...

07.01.2017 21:08:53 | A42

Kostely byly prý dost často stavěny na místech, která lidi uchvacovala odedávna... Ten prvotní pocit posvátnosti skvěle popsal Jung, nevím tedy už, co to bylo za knížku, ale popisoval tam jakési místo, kde se lidé jednoho kmene v Africe chodili dívat na uchvacující východ slunce. Ostatně pocit, že něco je nadobyčej krásné, aneb že to stimuluje smysly jakýmsi extrémním způsobem, mají i zvířata, třeba u chobotnic je to snadno doložitelné tím, že si některé dělají sbírky... tak vlastně takovouhle excitací se člověk opravdu napojuje na prastarý zdroj :o)

04.01.2017 21:51:34 | Xalau

to je hezky popsáno

a to místo musí být ještě půvabnější

ach...

08.03.2015 18:56:51 | kudlankaW

Je tam opravdu hezky. Když někde kostel, tak tam.

08.03.2015 19:03:55 | A42

Tam musí být nádherně! :)

28.12.2014 12:42:30 | AndreaM

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí